FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[VAG] Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=25313
Strona 1 z 2

Autor:  Wojol [ 31.05.2020, 18:09 ]
Tytuł:  Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Witam, wiem, że temat był już wałkowany kilka razy jednak wciąż nie dałem sobie rady z tym problemem, założyłem nowy temat aby opisać wszystko bardziej dokładnie. Z góry dzięki za pomoc.
Pacjent Touran 2007r, 2.0 TDI BMM 140km DSG (po chipie u Jacka 159 z wyrzuceniem dpf i egr),posiadam też wymieniony rozrusznik z start/stop który ma więcej ząbków valeo.
Autem jeżdżę prawie rok, z początku nie było żadnych problemów, po pół roku 3/4 razy w miesiącu zdarzało się tak, że na rozgrzanym silniku przy próbie odpalanie odpalał i od razu gasł ale tylko za pierwszym razem, kolejne odpalanie szło bez problemu. Problem znikł i pojawił się inny.
Aktualnie przy próbie odpalenie auta po jeździe ponad 20min i rozgrzanym silniku auto strasznie szarpie, czuć jak silnik chciałby wyskoczyć.
Wczoraj ściągnąłem pokrywę, wymieniłem uszczelniacze na pompowtryskiwaczach, wałek jest w miarę dobrym stanie( wymieniony 50kk temu wraz z nowymi wtryskami) jednak gniazda zaworów są w nie najlepszym stanie.
Wymieniony został olej z filtrami i nowa uszczelka na vacu jednak nic z tego wszystkiego nie pomogło.
Poza tym auto chodzi idealnie.

Gniazda zaworów:
https://puu.sh/FR4yZ/aacf21af45.png
Na zimnym silniku:
https://puu.sh/FR4zl/4119172b81.png
Na ciepłym:
https://puu.sh/FR4zO/e5c9460ded.png

Odpalanie na zimnym:
https://www.youtube.com/watch?v=f52xJ8H ... e=youtu.be
Z zewnątrz :
https://youtu.be/QJ0Zv6PKB_0
Auto też puszcza dymka przy odpaleniu:
https://www.youtube.com/watch?v=ljD0pxq-MKA

Autor:  Adrian [ 31.05.2020, 18:27 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Popraw pierwszy film. Ja bym zaczął jeśli masz taką możliwość od wgrania serii i spr czy jest tak samo.

Autor:  Wojol [ 31.05.2020, 18:31 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Poprawiłem.
Auto było chipowane ponad 3lata temu u gościa który naprawdę zna się na robocie i zajmuje się głównie VW więc odrzuciłbym winę tego, szczególnie, że przez ten czas wszystko chodziło normalnie. https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/
Opcja taka zawsze jest jednak byłaby strasznie kosztowna.

Autor:  xtremesystems [ 31.05.2020, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

oliwa. chociaz za drugim razem ciemnieszy jakby sie wydaje. ale raczej sino niebieski wiec raczej oliwa nie wtryski

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Autor:  Angel [ 01.06.2020, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Wojol
A ty masz 8V czy 16V?
Mój brat ma też tourana ale 2.0 TDI 16V PD i miał problemy z odpalaniem na ciepło. Okazało się po długich poszukiwaniach że problemem był nie właściwie ustawiony rozrząd i brak synchronizacji między wałkami, do tego przestawiony między wałem a wałkami. W sumie kumulacja problemów.

Autor:  Wojol [ 01.06.2020, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

8v, pd to całkowicie inny silnik. U mnie rozrząd ma 40k km i raczej odpada w moim przypadku.

Autor:  Angel [ 01.06.2020, 21:17 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Zostają wtryski. Gniazda pompowtrysków to norma w tych silnikach. Pomagają na chwilę grubsze uszczelki wtrysków.
jeden wtrysk masz powyżej 50. Norma do 50 jest

Autor:  xtremesystems [ 01.06.2020, 21:30 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

jesli by lal wtrysk to dym bylby czarny od dopalanego paliwa w wydechu. niech okresli najpierw kolor dymu. bo na filmiku nie widac do konca. bardziej wyglada mi to na oliwe ale na zywo lepiej widać

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Autor:  Wojol [ 02.06.2020, 00:04 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Kopcic kopcił tak jak już go kupiłem więc tutaj się nic nie zmieniło. Wymieniłem uszczelki na wtryskach i nic nie pomogło.
Na innym forum mi napisali ze w grupie 23 mam zbyt wysokie wartości co świadczy o niskim ciśnieniu paliwa tak jakby vaccu juz nie domagała

Autor:  xtremesystems [ 02.06.2020, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

moment bo moze nie chwytam. ale co ma vscum pompa do cinienia paliwa. przeciez to podcisnienie robi zeby powietrze zasysalo.



co do kopcenia to jak nie góra czyli uszczelniacze to dol czyli pierścienie
o ile kopci na kolor oleju



Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Autor:  Angel [ 02.06.2020, 08:09 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

xtremesystems
Bo to pompa tak zwana tandem. Robi podciśnienie do serwa i nie tylko i robi ciśnienie paliwa na wtryski.
Wojol
Raczej wątpię by było za niskie ciśnienie.
I tak potwierdzam masz nieprawidłowe wartości w grupie 23. powyżej 100 już będą dość spore kłopoty z odpaleniem.

Autor:  xtremesystems [ 02.06.2020, 08:25 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

przeciez wtryski w pd same robia cisnienie pumpeduse przeciez ? a cr jest pompa wysokiego przed listwa.


ja bym jakies lewe powietrze obstawial jesli dymienie bylo wczesniej

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

Autor:  Wojol [ 02.06.2020, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

Wymieniłem rozrusznik, odpala jeszcze gorzej, dużo dłużej go męczy jednak nie ma tak mocnego szarpnięcia silnikiem.
Od razu dużo bardziej kopci przy odpalaniu, śmierdzi paliwem więc to nie olej.


Jutro sprawdzam kompresję oraz sprawdzę blokadami czy się rozrząd nie przestawił.

Autor:  xtremesystems [ 02.06.2020, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

dobrze ze nie olej nie bedzie wyciagania silnika.

jak bedziesz robił kompresje to dla swietego spokoju zrob probe olejowa

Autor:  Wojol [ 03.06.2020, 02:05 ]
Tytuł:  Re: Problem z odpalaniem po rozgrzaniu silnika

1 Probowa bez wciśniętego gazu
26bar 1 cylinder
28bar 2 cylinder
25.5bar 3 cylinder
27bar 4 cylinder

Druga próba z gazem w podłodze
26bar 1 cylinder
27bar 2 cylinder
27bar 3 cylinder
29bar 4 cylinder

Trzecia próba wyciągnięte wszystkie świece
26 bar 1 cylinder
27bar 2 cylinder
27bar cylinder
29bar4 cylinder

Probowa olejowa z wyciągnięta reszta swiec
35bar 1 cylinder
34bar 2 cylinder
34bar 3 cylinder
35bar 4 cylinder

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/