FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Skutki akcji serwisowej 23R6 w EA189
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=24490
Strona 1 z 1

Autor:  Kevio [ 11.02.2018, 14:26 ]
Tytuł:  Skutki akcji serwisowej 23R6 w EA189

Kupiłem Fabię II 1.6TDI 75KM z 2014 która w książce serwisowej ma adnotację o odbytej akcji serwisowej dla diesla EA189 związanej ze spalinami.
Dowiedziałem się, że na nowym oprogramowaniu dochodzi do szeregu problemów m.in.:
-spadek mocy, zwłaszcza w zakresie 1.500~2.000rpm
-zwiększone zużycie paliwa
-głośna praca silnika, jakby klepanie zaworów
-ciągłe awarie EGR (żywotność o okolicach 10~30kkm, koszt wymiany 1900~2200zł)
-zapchane nagarem kolektory dolotowe
-temperatura silnika przekracza 100*C
-sporadycznie awarie przepływomierza
-częstsze wypalania DPF
Mają one wynikać m.in. z tego, że EGR jest non-stop otwarty (poprzednio tylko na jałowym), jest sitko w dolocie i sterownik ogranicza moc.

Pytanie teraz jakie są wasze odczucia po akcji serwisowej? Jest faktycznie tak jak ludzie piszą?

btw. sprawdziłem Vmax mojego auta. Producent podaje 166Km/h i tyle miałem na liczniku ale na GPS było TYLKO 151km/h! Moja stara Fabia 1.2 12v 64KM robiła 165km/h na GPS!

Autor:  Ciacho123 [ 11.02.2018, 22:13 ]
Tytuł:  Re: Skutki akcji serwisowej EA189

Przede wszystkim o co chodzi? O to że ludzie tak piszą, czy o to że masz jakieś takie objawy o których piszą? Bo nie rozumiem. Moim zdaniem ta lista niedogodności jest mocno wyolbrzymiona. Jednak do końca nie wiem jak to jest, bo nie brałem udziału w takiej akcji i nie zamierzam.

Np. temperatura silnika przekracza 100 stopni. Co najwyżej temperatura oleju może przekraczać 100 stopni, a dzieje się tak podczas normalnej dynamicznej jazdy latem, jak również podczas normalnego wypalania DPF, nic nadzwyczajnego ponad 100 stopni mieć olej.

Zresztą na co te moje wywody - powinieneś skorzystać z okazji i udać się do dobrego tunera na małego chipa, zrobią program lepszy niż daje fabryka i moc wzrośnie z 75km na około 130KM. Koszt około 1000-1500zł, zależy gdzie.

P.S można kupić EGR za 750zł i wymienić samemu

Autor:  Kevio [ 11.02.2018, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Skutki akcji serwisowej EA189

Objawów nie mam, a i nawet to pierwszy raz mam do czynienia z dieslem, więc pewnie bym nie poznał, ze coś jest nie tak.
Akcja 23R6 była zrobiona przy 53kkm a teraz mam 56kkm więc pewnie ewentualnych szkód nie zdążyło to narobić.
Nie mniej nie chce jeździł autem które ma wgrany soft skracający żywotność osprzętu auta, zwłaszcza jeśli faktycznie jest lepsza wersja możliwa do wgrania.

Autor:  Angel [ 12.02.2018, 00:13 ]
Tytuł:  Re: Skutki akcji serwisowej 23R6 w EA189

Mam dwa diesle, jeden to 2.0 TDI w octavii 12 roku i drugi 1.6 TDi w fabii II z 11 roku, oba są po akcji serwisowej. Z żadnym nie mam w/w problemów.
A nagar w dieslu z EGR-em to nic nadzwyczajnego.
Także za dużo się naczytałeś.
A temp oleju miałem powyżej 100*C nawet przed akcją serwisową jak auto pogoniłem mocno.

Autor:  Kevio [ 12.02.2018, 11:11 ]
Tytuł:  Re: Skutki akcji serwisowej 23R6 w EA189

Angel napisał(a):
Mam dwa diesle, jeden to 2.0 TDI w octavii 12 roku i drugi 1.6 TDi w fabii II z 11 roku, oba są po akcji serwisowej. Z żadnym nie mam w/w problemów.

A ile kkm zrobiłeś nimi po tej akcji serwisowej? Na forum Superba jedna osoba twierdziła, że ASO zobowiązało się wymienić bezpłatnie EGR gdyby były z nim problemy na nowym sofcie.

Mi nie chodziło o temperaturę oleju, tylko o cieczy chłodzącej.

Autor:  Angel [ 12.02.2018, 11:32 ]
Tytuł:  Re: Skutki akcji serwisowej 23R6 w EA189

Octavią już mam zrobione około 15 000km, fabia jak na chwilę obecną około 5000 km...
Temp cieczy nigdy nie skoczyła powyżej 90*C....

Autor:  xtremesystems [ 12.02.2018, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Skutki akcji serwisowej 23R6 w EA189

po zmianie softa na jeden przed "akcja" wg mnie wtryski zupełnie inaczej pracują powyzej 3k rpm

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/