|
|
Teraz jest 15.05.2024, 02:48
|
[F2] tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
zle kolego twierdziles. dzis mialem w aso podpiete auto i poprosilem o podanie wartosci POPIOŁU w dpf. 8,5 grama po 95k km sadzy bylo 12 gram. i byl jakis czas po wypalaniu (podawal mi w sekundach ) ale mam do ciebie pytanie . co tam ci sie z egrem dzialo bo i u mnie chyba zaczyna niedomagac ( jakie byly objawy?)
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
16.02.2017, 10:20 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
No to już nie wiem, nie będę się upierał do końca świata. Jeśli tak jest u Ciebie, to znaczy że DPF jeszcze bardzo długo pociągnie. Tylko się cieszyć pozostaje. xtremesystems napisał(a): ale mam do ciebie pytanie . co tam ci sie z egrem dzialo bo i u mnie chyba zaczyna niedomagac ( jakie byly objawy?) Był całkowity brak objawów. Po prostu pewnego dnia zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych + tryb awaryjny i zero mocy, później do tego kontrolka silnika. Wykasowanie błędów pomagało na kilkaset metrów jazdy i powtórka z rozrywki. Taki był błąd: 1 Fault Found: 7343 - EGR Sensor 2 P0407 00 [036] - Signal too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Mileage: 154249 km Date: 2016.04.01 Time: 14:57:31 Po tym co ja dzisiaj zobaczyłem z pewnym EGR-em od VW Amaroka 2.0 BiTDI to po prostu ręce opadają. Jakość wykonania tego elementu woła o pomstę do nieba. Głównie szwankuje elektronika, czyli dostaje się wilgoć i są zniszczone ścieżki na płytce EGR-a i to nie ma prawa działać, do tego mechanika staje na skutek nagaru, ale to akurat idzie naprawić. Jakiekolwiek próby reanimacji nie mają żadnego sensu. Jest to tak wykonane, że należy udać się po nowy element prosto do sklepu i tyle w temacie. Żenada normalnie. Przebieg 103tyś km. Pierwszy właściciel.
_________________
|
16.02.2017, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
a ja mam "za maly przeplyw spalin" (niestety pan mechanik kod wykasowal a nie zapisal. ) ale tak rzeczywiscie bylo opisane przewaznie ludzie maja za duzy przepływ spalin co sie objawia tym ze auto nie jedzie a egr blokuje sie w pozycji otwartej. mnie albo rurki sie zasyfily albo przyblokowuje sie czasem zamkniety. co ciekawe wyglada to na mechanike bo wartosc zadana jest ok a wartosc rzeczywista nie.. poniewaz nie chce mi sie bawic w wyciaganie egr wylacze go programowo u majstra a zeby byla pewnosc ze klapa jest zamknieta uzyję takiego czegos http://allegro.pl/91-b-zaslepka-egr-vw- ... 63016.htmlpowinno zadzialac o ile egr nie jest przebity/nieszczelny. bo jak sie okaze ze egr jest ok to nie bede musial sie mocno naglowic zeby to odkrecic. co ciekawe narazie auto jezdzi normalnie . ma tylko dziwne lekkie falowanie przy minimalnym dodaniu gazu na jalowym. żadne ikonki mi sie nie zapalaja , jedynie blad sie loguje od jakis paru miesiecy. na poczatku wszyscy mechanicy mysleli ze to wtryski ale gdzie korekty sie pieprza w momecie gdy wartosci egr (zadana i rzeczywista ) sie rozjeżdżają ogólnie jak czytalem o egr 1.6 tdi to temat żałosny . padaja ludziom w granicach 100-135 tys , pomijając cene zeby sie do tego dostac trzeba rozebrac pol przodu
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
16.02.2017, 22:11 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
xtremesystems napisał(a): ogólnie jak czytalem o egr 1.6 tdi to temat żałosny . padaja ludziom w granicach 100-135 tys , pomijając cene zeby sie do tego dostac trzeba rozebrac pol przodu
No jak ktoś lata tylko trasy to się czasem uda przekroczyć 200tyś. km na jednym EGR, ale to już jest nie lada wyczyn. Pół przodu to może nie, ale pół zawieszenia to tak, przynajmniej tak przewiduje oficjalna procedura serwisowa. Na OCP jeden koleś dał radę inaczej i ja zamierzam pójść tą drogą...
_________________
|
17.02.2017, 08:00 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
ja zaslepiam . mialem wywalic od razu dpf i znalazlem magikow co by mi hybrid turbo zrobili. ale nie chce wywalac niemal nowego dpf-a . zwyczajnie mi szkoda.
jak padnie to wywale dpf i zrobie reszte..
poki co wsadze te zaslepke i programem mi wywalą . ile ten twoj gosc bral za kasowanie egr ze softu?
co do stanu dpf. albo masz jednak krecony budzik albo ktos jezdzil w okół komina. janko o ile pamietam kolo 500tys zrobil na jednym dpf (albo wcale nie wymieniali) . zapytam go to napisze
u mne jest taki stan bo jak mniemam dzieki czipowi mam wyzsza temperature egt. co ulatwia wypalanie ale co wazniejsze taje wieksza temp spalania przez co wiecej mieszanki sie dopala i mniej idzie w rure i w dpf.
ludziska pisza ze po zaslepieniu egr lepiej im dziala dpf. a to tez dlatego ze przewaznie idzie wirus i zwieksza sie temperatura
_________________ - I hope you come back someday - Someday
Ostatnio edytowano 17.02.2017, 12:57 przez xtremesystems, łącznie edytowano 1 raz
|
17.02.2017, 08:24 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
xtremesystems napisał(a): ogólnie jak czytalem o egr 1.6 tdi to temat żałosny . padaja ludziom w granicach 100-135 tys , Czyli moi rodzice muszą zacząć się bać Nabite około 105tys km.
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
17.02.2017, 09:14 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
nie wiem . tak pisza ludzie na forach . wystarczy wklepac w google 1.6 tdi egr wyskakuje tego cala masa
są zamienniki po ok 800. sa tez juz same zawory, same chlodniczki. tak czy srak lepiej wymieniac cale . no chyba ze jest calkowita pewnosc ze chlodnica nie przytkana ani nie ma nieszczelnosci. umiejscowienie tego jest po prostu smieszne.
albo trzeba ropiac zawias , sanki. albo kombinowac jak pisal ciacho.
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
17.02.2017, 09:35 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
xtremesystems napisał(a): ile ten twoj gosc bral za kasowanie egr ze softu? wziął 400zł za wymontowanie kompa z podszybia + zmianę softu i zamontowanie na miejsce xtremesystems napisał(a): co do stanu dpf. albo masz jednak krecony budzik albo ktos jezdzil w okół komina. janko o ile pamietam kolo 500tys zrobil na jednym dpf (albo wcale nie wymieniali) . zapytam go to napisze Nie wiem, no ale za prawdę nic nie wskazuje na kręcenie licznika, ewentualnie wbrew wszystkiemu co widzę mogę się zgodzić, że jest cofnięta max 50tyś km, choćby dlatego że ile ten rozrząd fabryczny wytrzyma, skoro cały czas był fabryczny i nabite daty 2011r. miał? Mniejsza z tym. Albo mam dokument jakiś z przeglądu w Belgii ze stanem licznika koło 120tyś km, na niecały rok przed zakupem. Ale widzę że Ty nie wierzysz tak z powołania, więc już ok Jeszcze jest taki motyw że nie do końca te dane z VCDS-a pokrywają się z rzeczywistością, tzn. często DPF wytrzymuje znacznie więcej zapełnienia popiołem niż podaje producent oficjalnie, więc tymi wartościami co tam pisałem wyżej nie trzeba się tak przejmować, tylko jeździć i tyle... Na kilku forach tak wyczytałem, że mieli kosmiczne wartości popiołu, a DPF nadal ok. Albo czasem w niektórych autach zapełnienie popiołem od nowości wynosi 0 i nic się nie dowiesz. Różnie to jest. Ja tam nie polecam wyłączać EGR w tym silniku, za dużo mnie to nerwów już kosztowało i czasu i pieniędzy na paliwo... Silnik jest tak skonstruowany, że to jest bardzo ważny jego element i to ma działać niestety, aby cała reszta dobrze działała, nic na to nie poradzimy.
_________________
|
17.02.2017, 14:17 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
to tanio . u mnie chcą 400 mimo ze juz komputer rozbrojony i nie trzeba nic wyciagac . zaciaga soft po kablu . modyfikuje i wgrywa spowrotem
a co ci sie dzialo ze cie pieniadze to kosztuje? dpf powinien sie szybciej wypalac bo wieksza temperatura egt na samym powietrzu niz na powietrzu i spalinach. chyba ze ci ten magik cos spieprzyl
suma sumarum wymieniles egr na nowy ? (fabryczny czy zamiennik)
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
17.02.2017, 15:54 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
xtremesystems napisał(a): a co ci sie dzialo ze cie pieniadze to kosztuje? dpf powinien sie szybciej wypalac bo wieksza temperatura egt na samym powietrzu niz na powietrzu i spalinach. chyba ze ci ten magik cos spieprzyl Jazda bez sensu po autostradzie mnie kosztuje dodatkowe pieniądze na paliwo... Jakoś tak u mnie wyszło że się wypala znacznie gorzej niż wcześniej... Potrzeba kilkadziesiąt kilometrów jazdy autostradą z prędkością 110-120km/h, wszystkie inne jazdy nic nie dają... A wiesz ile mnie nerwów kosztowało opracować ten nowy system wypalania autostradowego? Ile było prób i błędów i jazdy bez sensu, masakra. Jedyne co dobre osiągnąłem, to z racji oddychania silnika powietrzem bez spalin, powstaje pewnie mniej sadzy i dzięki temu więcej kilometrów robię bez wypalania, czasem nawet pod 800km. Może coś spieprzył magik, nie wiem tego na razie. Cały czas tak jeżdżę, ale wymianę planuję niedługo, może nawet już w marcu. Tak sobie myślę, czy jakbym wymienił ten EGR to nie lepiej i taniej będzie pojechać do ASO na wgranie jakiegoś nowszego softa (bo mam stary bardzo), niż dawać znowu kompa do magika żeby wgrał ori? Ciekawe co na to powie w ogóle ASO.
_________________
|
17.02.2017, 17:58 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
w aso 2500 kosztuje
a powiedz jak jezdziles normalnie to zapalala ci sie kontrolka zapchanego filtra?
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
17.02.2017, 18:13 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
xtremesystems napisał(a): w aso 2500 kosztuje
aktualizacja softu 2500? no coś ty xtremesystems napisał(a): a powiedz jak jezdziles normalnie to zapalala ci sie kontrolka zapchanego filtra? nie, wypalał się kiedy miał ochotę, czasem nawet na wolnych obrotach, ogólnie dobrze to działało po wyłączeniu EGR zdarzała się kontrolka, chyba była ze 3 razy już...
_________________
Ostatnio edytowano 17.02.2017, 19:15 przez Ciacho123, łącznie edytowano 1 raz
|
17.02.2017, 19:14 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
zmiana egr 2500 ciacho jakiego ja musze miec vcds do mojej fabii
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
17.02.2017, 19:15 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
mnie chodzi o to żeby jakoś sprawniej skombinować ori softa jak już zmienię EGR, a nie wydzierać z podszybia i do speca wozić kompa
vcds styknie 15.7, ale lepiej brać jak najnowszego, czyli nie wiem jaki tam jest obecnie, chyba 15.8, nie siedzę w tym teraz
_________________
|
17.02.2017, 19:18 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
ale daj jakiegos linka bo nie wiem jak to w ogole ma wygladac zielony jestem
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
17.02.2017, 19:25 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|