Teraz jest 28.03.2024, 19:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F2] tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.01.2017, 21:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II 1.6 TDI CR Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Witam,
Cz może ktoś mi coś podpowiedzieć na temat usuwania usterki, która pojawia się u mnie coraz częściej. Chodzi o to, że podczas jazdy nagle samochód przechodzi w tryb awaryjny ( obroty max. do 2500) i zaczyna świecić się kontrolka od świec żarowych ( w instrukcji opisana jako - lampka kontrolna wstępnego żarzenia ). Dodam, że jak wyłączę silnik i włączę to wszystko wraca do normy. Około miesiąca temu pierwszy raz wyskoczył mi ten błąd i uspokoiło się, ale od 3 dni codziennie przynajmniej raz dziennie błąd wyskakuje. Nie wiem czy z wizytą w serwisie czekać do wiosny czy trzeba szybko działać.

W instrukcji obsługi jest takie info: zaczyna migać podczas jazdy, w układzie sterowania silnika wystąpiła usterka. Sterownik silnika umożliwia jazdę w trybie awaryjnym. Skorzystać z pomocy specjalistycznej stacji obsługi.


Mój samochód to Fabia 2 , 1,6 TDI CR 2011r.

pozdrawiam
robert


30.01.2017, 21:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Pierwsze co trzeba zrobić, to podłączyć auto pod komputer w celu odczytania błędów. Ale tak na moje oko, to raczej pewne jest, że pada zawór EGR (droga impreza). Tak z ciekawości ile auto ma przebiegu?

Jeżeli będziesz tak długo jeździć to w następnej kolejności pojawi się problem z filtrem DPF, a to dlatego że kiedy świeci kontrolka silnika i jest tryb awaryjny to nie zostaje uruchamiana procedura wypalania DPF, co za tym idzie filtr w końcu zostanie całkowicie zatkany sadzą...

_________________
Obrazek
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Ciacho123 za ten post:
roberto
30.01.2017, 21:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.01.2017, 21:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II 1.6 TDI CR Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
przebieg niecałe 100 tyś. jak drogi to biznes ten egr?


30.01.2017, 21:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Jak na razie nie ma co przesądzać że to na pewno jest EGR, diagnostyka komputerowa powinna to jasno pokazać. Jeśli tak będzie, to koszt w ASO około 1500zł + robocizna. 2tyś zł trzeba liczyć że wyjdzie, bo wymiana jest trudna ze względu na umiejscowienie za silnikiem, między ścianą grodziową i jeszcze DPF zasłania.

_________________
Obrazek
Obrazek


30.01.2017, 22:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.01.2017, 21:17
Posty: 8
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II 1.6 TDI CR Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
zobaczymy co to będzie, umówiłem się na środę na kompa.


30.01.2017, 22:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
albo dpf albo egr. w obu przypadkach zabawa kosztuje.

w obu przypadkach zrobil bym tak ze wywalam dpf (bo zdejmujac jedno zdejmuje sie i drugie.) i zaslepiam egr. do tego czip (i tak w obu przypadkach grzebią w sterowniku) i z czystym wydechem wychodzi 140hp

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


31.01.2017, 12:00
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
xtremesystems
nie sztuka wszystko wywalić, bo w końcu zaczną się prawdziwe kontrole samochodów nawet w naszym kraju i będzie pozamiatane

Ja postanowiłem się przeprosić z zaworem EGR i będę wracał do stanu fabrycznego... Poza problematycznym wypalaniem śmierdzą te spaliny jak jasna cholera...

_________________
Obrazek
Obrazek


31.01.2017, 16:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36
Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Nowe diesle to niesamowity parch. Albo tym jeździsz i to akceptujesz albo walisz benzynke. Pali wiecej ale nie masz co chwile napraw idacych w 1, 5 a czasem i 10 tys co wraz z rosnacym wiekiem aut zaraz sprawi, że jedna naprawa diesla = koszt zakupu takiego auta.
Diesle są najwyżej fajne dla 1 właściciela biorącego auto z salonu i max do końca gwarancji, ew w najmie długoterminowym po czym oddajesz szrot i się niczym nie martwisz.
Inwestowanie w wywalanie, zaślepianie egr dpf i innych udogodnien to jeszcze wieksza głupota. Szkoda komentować. Bulisz za to kase. Jeździsz generatorem smogu a po trzecie zaraz takie auto możesz stracic. Ustawa jest już w toku jakby ktoś pytał, aby obligatoryjnie badać emisje spalin więc pewnie od nowego roku wejdzie + kontrole drogowe. Także powodzenia...
Sytuacja będzie wyglądała tak, że za wycięcie zapłacisz tysiaka czy tam może i wiecej kosztuja takie operacje a oprócz straty kasy zaraz stracisz dowód rejestracyjny. I co żeby w ogóle móc jeździć kupisz dpf który wypieprzyłeś heh? :) kolejne pare koła.
Mnie to śmieszy strasznie. Moje SDI i za 10 lat będzie spełniać norme euro 3, a większość nowoczesnych diesli będzie miało w papierach 5 czy 6 a realnie nawet nie spełni 2.
Ten kraj jest chory. Wiem, że ludzi nie stać na to czy tamto, ale niestety tyle to kosztuje a takie wycinanie (tuning) to Januszowanie motoryzacji pełną gębą. Nie stać na normalne uzytkowanie bez głupiego gmerania to walisz benzyne i wsio.
Ja już dawno dorosłem i żadnego tdi nigdy w życiu nawet za darmo nie chce. Historie przerabiałem różne i czy to silnik 1.9 tdi czy nawet malutki 1.3 multijet okazywały się cholernie, kosmicznie cholernie droższe niż obecna 300KM benzyna.
Nie wiem, chyba jak sie dorobie gtr'a to może okaże sie droższy od diesla. Bo auto to nie tylko ropa ale i naprawy...


31.01.2017, 17:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
pojęcia nie masz o czym piszesz . ustawe mozesz sobie w nos wsadzic. technicznie na drodze nie jest mozliwe wykrycie i udowodnienie wywalonego dpf i egr.
wiecej. na stacji diagnostycznej maja dymomierze (co2 ) a nie analizatory spalin.
wiecej. nawet jak wykryja nieprawidlowosc (a duzo aut przejracza euro 3) to nie moga nic zrobic bo do udowodnienia ze filtr jest wyciety musialby wyjac obudowe. (a na stacji nie maja prawa nic z auta odkrecas)
jeszcze wiecej,. nie maja nawet na to czasu i sprzetu,
a i na sam koniec 1.9tdi bez dpf z katem trzyma norme euro4. dpf jest w 1.6 po to zeby wbic sie w norme euro 5

gdyby wiekszosc aut trula jak 1.6 bez dpf bylo by dobrze


a smog jak to pobadali jest w polsce dlatego ze na wioskach szczególnie tam u was i w malopolsce (znana na calą polske skala) ludziska palą weglem odpadowym (w niemczech nie wolno go sprzedawac ze wzgledu na ilosc siarki) albo kaloszem.
a wiesz jaki jest stosunek zbadany stosunek trucia palenisk do samochodow 90% do 10%

wiec jak łykasz to ze auta szczegolnie diesle odpowiadaja za smog to jestes w bledzie. jest to skok na kase pisu


a i na sam koniec wykrycie czy auto nie ma dpf jest mozliwe tylko na hamowni z analizatorem spalin. pokaz mi jedna stacje z hamownia. (moze chodzi wlasnie o upanstwowienie stacji diagnostycznych)

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


31.01.2017, 19:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36
Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Ty jeździsz po drogach publicznych czy nie?
Policja potrafi Ci zabrać dowód chłopie za to że auto dymi, chociażby przy wypalaniu sadzy z dpf a Ty mi tu piszesz takie pierdoły. Mnie ten problem nie dotyczy, ale w praktyce będzie to tak wyglądało, że Pan władza na oko stwierdzi tak i masz po dokumencie, a później to właśnie Ty bedziesz to musiał udowodnić aby dokument odzyskać. A bez dokumentu, wiadomo kontorla i co powiesz. Zabrali mi za niewinność. Nie rozśmieszaj mnie.
O propagancie pisu nie musisz pisać. Absolutnie tego nie łykam (metafora). Chodzi tylko chorą ekologie unii a w zasadzie o hajs podatnika. Jeden wulkan pier***ie i robi więcej emisji niż ludzkość do tej pory. Chodzi mi o to co szary człowiek będzie mógł zrobić. Odpowiadam Ci. Gówno.
Z tymi dymomierzami to dałesz czadu. Jeśli przepis wejdzie to stacje albo sie dostosują do wymogów albo je zamkną. To, że teraz ich nie ma to nie masz gwarancji że za rok ich nie będzie. A nawet jeśli potrzeba hamown i specjalisttycznego sprzetu to nawet żeby było 1 takie miejsce w województwie to dostaniesz kwitek i kaza Ci tam zapierdzielac na badanie (odpowiednio kosztowne i po pieczatke bo sobie swoim autkiem nie pojezdzisz) Aha i pewnie nakaz bedzie na lawecie bo auto niedopuszczone do ruchu. Ja to widze tak i odczytaj ten post za pare lat. Ludziom sie odechce tego wycinać. Gwarantuje Ci to. Wiesz VAT też podnosili na rok a jest :fuck:
Także wycinajcie debilnie zawartość auta a później płaczcie jak frankowicze.
Słabo widzisz mechanizmy na świecie. Jak dpf zaczeli ludzie wycinać to wielka euforia, super itp. Oni sobie spokojnie czekaja. Jak nazbiera sie duza grupa ludzi wprowadza taki przepis żeby móc karać, a będzie kogo. Teraz szukaja wszedzie kasy. Dlatego mówie. Głupi to kto robi. Rozwiązane na krótką mete. To jak z uwolnieniem zawodu doradcy podaktowego. Natworzyło się pseudo ksiegowych a teraz US dopier***a masowe kontorle firm prowadzonych przez uzupelniaczy słupków, bo odpowiedzialnosci oni nie ponoszą żadnej. Ale kasa do skarbu państwa będzie leciała bo nieprawidłowości jest że głowa mała. Czekać tylko kiedy zawód lekarza uwolnią a później zaczną sie kontrole.
Najsmutniejsze jest to, że znajda sie wlasnie tacy jak Ty którzy pójdą do Mietka znachora i beda sie tam leczyć. Znajdz analogie. Pozdro


31.01.2017, 19:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
przemobiker napisał(a):
Ja już dawno dorosłem i żadnego tdi nigdy w życiu nawet za darmo nie chce. Historie przerabiałem różne i czy to silnik 1.9 tdi czy nawet malutki 1.3 multijet okazywały się cholernie, kosmicznie cholernie droższe niż obecna 300KM benzyna.
Nie wiem, chyba jak sie dorobie gtr'a to może okaże sie droższy od diesla. Bo auto to nie tylko ropa ale i naprawy...

Oj chyba nigdy nie miałeś do czynienia z mocnymi "nowoczesnymi" benzynami. Pare lat temu 300 czy 350KM miały silniki 3-3.5 litrowe teraz 2.0 starcza i masz na luzie 250 czy 300KM. Awarie jakie mogą się zdarzyć i zdarzają w takich silnikach mogą spowodować ze klekniesz z powodu kosztów.
Mam doświadczenie z nowymi benzynami i dieslami. Mój "żółw" kupiony jako używany przy przebiegu prawie 150k jeździ i nie mam żadnych kosztów nie licząc eksploatacyjnych a "nowe" benzyny np grupy VW (1.4 czy 1.8) opróżnia potrfelik, podobnie w skrajnych przypadkach 2.0t w oplu (szczególnie wersja 220k). Mam DPF, mam egr i nie planuje wycinać. Kwestia świadomego użytkownika.
Oczywiście jak kupisz zajechanych, zaniedbanego diesla to portfel będzie także pusty. Każde auto jak się o nie dba odwdzięcza się bezawaryjnością.
Inny przykład znajomy ma lagunę z diesel. Jak kupił wszyscy się pukali w czoło co on kupił. Nie dość ze laguna to jeszcze z dieslem. Gościu dba i auta działa już pare lat bez zarzutów.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


31.01.2017, 19:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Co do sprawdzenia czy auto ma wycięte DPF podobno Niemcy polują na Polaków i ogólnie auta ze wschodu i wyrywkowo sprawdzają je na autostradach na mobilnej stacji diagnostycznej. Na forum isi gościu był tak sprawdzany, podobno są w stanie sprawdzić czy jest DPF czy nie. Znam tylko z relacji nie z autopsji.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


Ostatnio edytowano 31.01.2017, 19:49 przez coolmobil, łącznie edytowano 1 raz



31.01.2017, 19:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36
Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
coolmobil napisał(a):
przemobiker napisał(a):
Ja już dawno dorosłem i żadnego tdi nigdy w życiu nawet za darmo nie chce. Historie przerabiałem różne i czy to silnik 1.9 tdi czy nawet malutki 1.3 multijet okazywały się cholernie, kosmicznie cholernie droższe niż obecna 300KM benzyna.
Nie wiem, chyba jak sie dorobie gtr'a to może okaże sie droższy od diesla. Bo auto to nie tylko ropa ale i naprawy...

Oj chyba nigdy nie miałeś do czynienia z mocnymi "nowoczesnymi" benzynami. Pare lat temu 300 czy 350KM miały silniki 3-3.5 litrowe teraz 2.0 starcza i masz na luzie 250 czy 300KM. Awarie jakie mogą się zdarzyć i zdarzają w takich silnikach mogą spowodować ze klekniesz z powodu kosztów.
Mam doświadczenie z nowymi benzynami i dieslami. Mój "żółw" kupiony jako używany przy przebiegu prawie 150k jeździ i nie mam żadnych kosztów nie licząc eksploatacyjnych a "nowe" benzyny np grupy VW (1.4 czy 1.8) opróżnia potrfelik, podobnie w skrajnych przypadkach 2.0t w oplu (szczególnie wersja 220k). Mam DPF, mam egr i nie planuje wycinać. Kwestia świadomego użytkownika.
Oczywiście jak kupisz zajechanych, zaniedbanego diesla to portfel będzie także pusty. Każde auto jak się o nie dba odwdzięcza się bezawaryjnością.
Inny przykład znajomy ma lagunę z diesel. Jak kupił wszyscy się pukali w czoło co on kupił. Nie dość ze laguna to jeszcze z dieslem. Gościu dba i auta działa już pare lat bez zarzutów.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



Mam nowego megnae rsa. Nie wiem o czym piszesz. Nie ma tam 90% podzespołow które ma przecietny diesel. Auto katalogowo ma 275 aczkolwiek z autopsji żaden hamowany do tej pory nie ma poniżej 300 w serii. Swojego mi sie nie chcialo sprawdzać. Na razie zrobilem 50k km. Spalanie niskie. Przy łykaniu wszystkiego miasto/trasa. Wiekszosc miasto to 11-12 pali i na tym kończa sie moje rozmyslania. Silnik 2.0. Konstrukcja stara. Ponoć robią 300-400k bezproblemowo. Bardzo udany motor. Raczej nie nastawiam się żeby mi coś w nim wybuchło. Swoja droga nie znam przypadku uzytkownika tego auta ktore nie bedac skladane z 3 sypało sie niemilosiernie. Ponoc bardzo udane auto. Na razie rownież to potwierdzam. Realnie oceniajac wydaje na niego podobnie co na swojego sdika


Ostatnio edytowano 31.01.2017, 19:58 przez przemobiker, łącznie edytowano 1 raz



31.01.2017, 19:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
Bardzo dobrze nie życzę ci abyś się dowiedział.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


31.01.2017, 19:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: tryb awaryjny i migająca kontrolka od świec żarowych
sprawne diesle bez dpf nie dymia. przy wypalaniu nie dymi. jelcza zatrzymaja a nie fabie .bo nawet nie wiedzą jak do tego sie zabrac

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


31.01.2017, 20:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL