Teraz jest 30.04.2024, 13:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Koledzy, może ktoś już się zetknął z podobnym problemem. Od zeszłego roku pojawił mi się problem z odpalaniem Skodziny (motor 1.9 TDI ATD). Po dłuższym postoju, co najmniej kilka godzin, ciężko zapala. Wygląda to tak jakby z układu zasilania odpływało paliwo. Trzeba wtedy dość długo kręcić i on tak powoli zaczyna zaskakiwać, niekiedy zapali od strzała, ale od razu gaśnie i wtedy też trzeba dłużej pokręcić. Zastanawiające jest, że problem pojawia się tylko gdy w baku paliwa jest poniżej połowy. Filtr paliwa wymieniłem, zaworek na filtrze też. Nie mam za bardzo pomysłu gdzie szukać usterki... Z początku stawiałem na gumki od pompowtrysków, jednak doszedłem do wniosku, że wtedy utrudniony rozruch nie miałby związku ze stanem paliwa w zbiorniku. Podrzućcie jakieś pomysły...


16.01.2016, 11:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem z odpalaniem - zapowietrzanie ATD
sprawdz na komputerze czujnik poziomu paliwa g210. nie wiem czy u ciebie jest cos takiego ,ale jesli sie spieprzył to moze byc to to.

kod bledu 01441

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


16.01.2016, 12:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z odpalaniem - zapowietrzanie ATD
xtremesystems napisał(a):
sprawdz na komputerze czujnik poziomu paliwa g210. nie wiem czy u ciebie jest cos takiego ,ale jesli sie spieprzył to moze byc to to.

kod bledu 01441

Dzięki za odpowiedź. Kompa podpinałem, ale żadnych błędów nie wypluwa. Z tego co na szybko popatrzyłem w necie to ten czujnik występuje chyba tylko w 2,5 tdi. A może orienuje się ktoś czy na wężach z baku są jeszcze jakieś zaworki, prócz tego na filtrze? Może pompa paliwa ma też jakiś zaworek?


16.01.2016, 16:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2015, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 153
Podziękował: 5
Pomógł: 6

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Audi A3
Rok prod.: 6666
Województwo: mazowieckie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Nie będę się rozpisywał, udało mi się znaleźć film który idealnie przeprowadzi Cię przez diagnostykę oraz jak wskaże jak prawidłowo ustawić i jakich narzędzi będziesz potrzebował do tego. Pamiętaj, że twoim celem jest osiągnięcie stałej wartości 0.0'. Powodzenia i daj znać jak poszło https://www.youtube.com/watch?v=EVe3hCA2iHU

_________________
CHIP TUNING silników TDI


20.01.2016, 13:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Wytłumacz jak synchronizacja wpływa na wspomniane problemy z odpalaniem?


20.01.2016, 19:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Black napisał(a):
Nie będę się rozpisywał, udało mi się znaleźć film który idealnie przeprowadzi Cię przez diagnostykę oraz jak wskaże jak prawidłowo ustawić....


Dzięki za filmik. Tylko jak już kolega wyżej zauważył jaki to ma związek z ilością paliwa w baku? Może jakieś dodatkowe informacje? Powtórzę, że powyżej połowy baku pali na dotyk, nawet w największe mrozy.


20.01.2016, 21:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.09.2015, 22:33
Posty: 35
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: Seat Ibiza
Rok prod.: 02
Województwo: mazowieckie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
steven, niedomaga Ci pompa niskiego ciśnienia w baku, tj nie zawsze zapompuje paliwo w układ do odpalenia auta a vacuumpompa nie ma siły zaciągnąć paliwa, by zapodać ciśnienie na pompowtryski. Obadaj, czy za każdym razem jak przekręcisz kluczyk to słyszysz siorbnięcie a potem dobijanie paliwa, ona może nawet i totalnie paść, odpalisz auto ledwo ledwo bo vacuum zassie. Dlatego lepiej jej nie męczyć i obadać tą w baku.

_________________
Białas 6L Sport ASZ+


30.01.2016, 08:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Dzięki koledzy za wszelkie sugestie. Problem rozwiązany :) Winowajcami całego zajścia okazały się opaski na przewodach między filtrem a pompą tandemową. Mimo, że nie było tam żadnych wycieków paliwa ani nawet zapocenia to po dłuższym postoju łapał powietrze i przez to paliwo się cofało. Zmiana opasek + nowe przewody i jak ręką odjął :)


19.02.2016, 01:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Panowie i Panie. Mam do was pytanie dotyczące co prawda nie fabii, ale silnika VW na pompowtryskach o oznaczeniu BKC. Od pewnego czasu mam problem z mocą i teraz doszło odpalanie z kopyta ciepłego silnika. Autem nie rozpędzę się więcej niż 160km/h a w górach to już wogóle masakra. Sprawdzane było wszystko od a do z. Nic nie znaleziono a problem moim zdaniem pozostał. Myślę nad sprawdzeniem pompek. Nie wiem kiedy i czy w ogóle tam ktoś zaglądał. Czy waszym zdaniem to dobry pomysł? Aha jeszcze od czasu do czasu wolne obroty fiksują tzn. spadają poniżej 800 ale tylko chwilowo. Jakieś pomysły?

_________________
pitt47


10.07.2016, 14:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
A ciśnienie w dolocie ? Czujnik na coolerze ? One po części odpowiadają za "rozpędzanie" jak piszesz.
Gruszka turbiny ? - u mnie w atd się sztanga przycierała i raz działało a raz w ogóle.


sent by phone

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


10.07.2016, 18:17
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Sprawdzić korekty wtryskòw, logi dynamiczne turbiny, sprawdzić/wymienić czujnik halla.
Wszystko do ogarnięcia vcdsem z opisami na YT czy w google.


10.07.2016, 19:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Dzięki za szybką odpowiedź. Tak jak pisałem wszystko było sprawdzana i to 2 razy. Ostatni raz usiłował rozwiązać zagadkę p. Kolasiński z serwisu skody w Gliwicach na Łabędzkiej. kapi pewnie wie o kim mówię. Logi tez były robione i jest ok chociaż trochę przeładowuje, ale tak było od początku a problem pojawił się po pewnym okresie eksploatacji. Pytałem o tą sprawę w serwisie boscha ale tylko mnie zapytali czy było coś robione z pompkami. Teraz to własnie nie wiem czy dać im grzebać czy nie. Jeszcze raz robiłem logi i jak ich nie usunąłem to wrzucę.

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_270193.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_270192.html

_________________
pitt47


10.07.2016, 20:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.07.2012, 21:10
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 6

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: VW Polo 9N 1.9Tdi ATD +++
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
A jakie korekty?


10.07.2016, 22:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
korekty ok, wszystkie w granicach +- 0,30

_________________
pitt47


11.07.2016, 09:23
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.04.2012, 13:21
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Problem z odpalaniem 1.9 TDI kod silnika ATD
Podpinam się do tematu z taką sprawą. W tym miesiącu miałem problem z fabia 1.9 tdi atd. Otóż zaczynała ona coraz trudniej odpalać. Tzn. długo musiała kręcić zanim odpaliła aż pewnego dnia w ogóle odmówiła posłuszeństwa. Po podłączeniu do kompa okazało się, że jest błąd na trzecim pompowtrysku. Mechanik usunął błąd z kompa i fabia ruszyła. Niestety po kilku dniach objawy wróciły. Udało mi się kupić pompowtrysk i został wymieniony. Fabka śmigała jak ta lala, a dziś ponownie nie odpaliła. Rano na zimnym silniku było ok, później na wyjazd z pracy ok. godz 15 chwilkę zakręciła, a po przejechaniu kilkunastu km i próbie ponownego odpalenia już nie ruszyła. Nie wiem, jak będzie jutro rano na zimnym silniku, ale mam nadzieję, że odpali. Muszę nadmienić, że samochód jakieś trzy lata temu dostał nową turbinę z fabii rs i wgrana była nowa mapa przez co moc skoczyła na 150 km. Czy ktoś z was miał podobną sytuację? Możliwe, że padły pozostałe pompowtryski? Proszę o odpowiedź. Sprawa pilna, bo nie mam czym do roboty dojechać.


27.07.2016, 18:43
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL