|
|
Teraz jest 21.05.2024, 18:00
|
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
auto aktualnie stoi na warsztacie bo cos tam nie odbija i turbo cały czas przepompowuje a szczególnie na wyzszych biegach... Zawór znajduje sie w okolicach turbo gdzies na dole. Bo jest tez jeden czy dwa zawory na dórze ale one były sprawdzane. Mam nadzieje ze bedzie gut !!
|
05.09.2006, 07:41 |
|
|
Dołączył(a): 08.04.2005, 23:32 Lokalizacja: Radom Posty: 351
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: MB E 220 CDI
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
EGR jest raczej na gorze.
I jest przeciez zaworem recyrkulacji spalin, wiec jakos mi nie pasuje, ze od niego bylo zalezne "przepompowywanie" turbiny.
|
05.09.2006, 11:26 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
tka na górze po lewej stronie jest w fabie jeden zawór czy dwa obok siebie ale niestety one sa sprawne. Ale jest tez jakis przy turbinie który odpowiedzialny za to zeby nie pompowała i on nieodbija do konca czy cos w tym stylu na jakiejs kierownicy. I zawsze wyskakuje bład na kompie jezdzone było kilka razy z kompem zmieniany były przepływki i nic z tego. Podobnie chyba dzieje sie w octawviach taki mówił koles z tym serwisie gdzie soti moja Fabia bo moja turbina ma zmienna geometrie łopatek... dzisiaj ja poiwinien odebrac.
|
05.09.2006, 13:12 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Jaki przebieg ma twoja fabia ? Czy po szybszej jeździe autem od razu wyłączałeś silnik czy czekałes z minutkę ? Pewnie nie pracują ci żaluzje, może się zapiekły albo gruszka która nimi steruje nawaliła. Zdarza się, tez tak miałem.
A zawór EGR raczej nie ma nic do tego, ja go w ogóle nie mam i jakoś jeżdze
|
05.09.2006, 14:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
jedesm drugim włascicielem poprzedni jezdził troche chyba ariacko była to niby starsza osoba tzn 50 lat ale gazowała Fabiane ostro z tego co wiem. Z informacji jakie posiadam to niestosowała sie do zalecen zeby odczekac troche po butowaniu.... Fabia ma teraz 130 tys i nic wiecej. Myle ze nie jest to duzo jak na TDi. A kolega ma chyba racje co do diagnozy ze to ta gruszka czy cos w tym stylu...
|
05.09.2006, 18:11 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Jeśli poprzedni właściciel nie oszczędzał auta to po 130kkm miało prawo się coś wysrać.
|
05.09.2006, 19:20 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
i wszysko gra. Moja Fabia jest w najlepszej konndycji. Silnik cyka jak zegareczek i ma kopa. Auto spedziło jedna nocke w serwisie diesla i postanowiono wymienie kierowniczke która sie zapiekła i przeładowywała silnik co było powodem zamulania. Sprawdzana była równierz przepływka i jak sie okazało przy odbiorze auta ona tez była padnieta. Włascieciel serwisu zarzyczyl sobie 400 złociszy za nowa Pierburga. Jednak zrezygnowałem z jego oferty i postanowiłem ze zakupie ja w sklepie internetowym Zaoszczedziłem prawie 2 balony, gdyz kupilem nowa oryginalnie zapakowana przepływke za 210 zł. Auto smiga tak jak powinno i niemuli sie na 4 i 5 biegu.
|
12.09.2006, 15:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
O jakiej kierowniczce mówisz? O sztycy regulującej kierownice geometrii łopatek czy wymontowali ci i wyczyścili gruszkę? Gruszka podobno lubi zardzewieć albo zawór sterujący gruszką. Co ci wymieniali dokładnie i gdzie?
Z tą kierownicą łopatek w turbinie to podobno jest tak że jak ktos kreci motor max do 2-3 tys to kierownice mogą sie zapiec w takiej maksymalnej pozycji i wiecej nie pojdą. Może ten poprzedni wlasciciel tak jeździł... Jesli ktos nie muli auta i jeżdzi czasem dynamicznie to zazwyczaj nie ma problemów z regulacją geometrii łopatek turbiny. To chyba jedyny przykład że oszczędność i niczym nie uzasadniona ostrożność nie popłaca i może przysporzyć problemów.
Tez teraz kupiłem Pierburga, wlasciwie w ciemno, jutro załozę go. Zobaczymy co sie zmieni.
|
13.09.2006, 01:45 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
dokałdnie jakas tam kierowniczka która steruje zaworem przy turbinie. Moj silinik był przeładowany a ten zaworek cos nie odbijał. Z tego co wiem to powinno sie czasem dac w dupe TDIkowi zeby go przewietrzyc no i golnie jezdzic w miare dynamicznie. Dodatkowo została wymieniona przepływka na pierbuga.
Dzisiaj zrobieł mautem trase ponad 400 km i musze stwierdzićze auto ma niesamowitego kopa szczególnie na 4 biegu. Ciagnie od samego dołu obrotów. Na trasie wszystkie tiry i tego typu gruchoty zostaja daleko w tyle. Nie wiem jak to opisac ale auto jezdzi wysmienice 140 km/h na zegarze pojawia sie bardzo szybko.
zamieszczam fote tej kierwoniczki zzaprzyjaznionego forum u mnie dokładnie to samo padło. w srodku było całkowicie zardzewiałe. Zostało wymienione na nowe
http://forum.octaviaclub.pl/files/sta50 ... ed_190.jpg
|
13.09.2006, 15:33 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
FABIAAA napisał(a): Na trasie wszystkie tiry i tego typu gruchoty zostaja daleko w tyle.
Lepszych przeciwników nie mogłeś dac dla porównania ? Podejżewam ze fabia 1.0 tez robi wiatraka z TIR'a przy 80km/h
|
13.09.2006, 16:16 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
looooz chłopcze !!
|
13.09.2006, 16:36 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
|
13.09.2006, 16:43 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Fabiaaaaa, z tego co mówisz chodzi ci o SZTYCĘ gruszki, tak? Że sie nie poruszała, nie wciskała?
Gdzie takie rzeczy reperują, sprawdzają badź wymieniają, u mnie gruszka pracuje, ale warto wiedzieć bądź sprawdzić czy jest wszystko OK.
|
14.09.2006, 13:40 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja robiłem to w okolicach Lullina. Znajdzuje sie tam firma która zajmuje sie silnikami diesla od kilkunastu lat. "Wolinski diesel"
|
14.09.2006, 14:32 |
|
|
Dołączył(a): 06.11.2006, 16:55 Lokalizacja: Wrocek Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
WItam, pytanko o przepływke,:
- doczytalem ze mozna ja odpiac i sprawdzic jak samochod idzie, mam pytanko, gdzie ja sie odpina?
- ile teraz kosztuje przepływa, wyczytałem ze kupujecie pierburga za 210-230 zlotych a na llegro jak widzialem to kompletna kosztuje okolo 400 i nie ma tanszych ofert, ( chyba ze sam wklad)
_________________ Krzychu (TDI) 130@300 Elegance
|
05.01.2007, 10:06 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|