Teraz jest 29.03.2024, 16:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] przepływomierz 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
auto aktualnie stoi na warsztacie bo cos tam nie odbija i turbo cały czas przepompowuje a szczególnie na wyzszych biegach... Zawór znajduje sie w okolicach turbo gdzies na dole. Bo jest tez jeden czy dwa zawory na dórze ale one były sprawdzane. Mam nadzieje ze bedzie gut !!


05.09.2006, 07:41

Dołączył(a): 08.04.2005, 23:32
Lokalizacja: Radom
Posty: 351
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: MB E 220 CDI
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
EGR jest raczej na gorze.
I jest przeciez zaworem recyrkulacji spalin, wiec jakos mi nie pasuje, ze od niego bylo zalezne "przepompowywanie" turbiny.


05.09.2006, 11:26
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
tka na górze po lewej stronie jest w fabie jeden zawór czy dwa obok siebie ale niestety one sa sprawne. Ale jest tez jakis przy turbinie który odpowiedzialny za to zeby nie pompowała i on nieodbija do konca czy cos w tym stylu na jakiejs kierownicy. I zawsze wyskakuje bład na kompie jezdzone było kilka razy z kompem zmieniany były przepływki i nic z tego. Podobnie chyba dzieje sie w octawviach taki mówił koles z tym serwisie gdzie soti moja Fabia bo moja turbina ma zmienna geometrie łopatek... dzisiaj ja poiwinien odebrac.


05.09.2006, 13:12

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Jaki przebieg ma twoja fabia ? Czy po szybszej jeździe autem od razu wyłączałeś silnik czy czekałes z minutkę ? Pewnie nie pracują ci żaluzje, może się zapiekły albo gruszka która nimi steruje nawaliła. Zdarza się, tez tak miałem.

A zawór EGR raczej nie ma nic do tego, ja go w ogóle nie mam i jakoś jeżdze :)


05.09.2006, 14:34
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
jedesm drugim włascicielem poprzedni jezdził troche chyba ariacko była to niby starsza osoba tzn 50 lat ale gazowała Fabiane ostro z tego co wiem. Z informacji jakie posiadam to niestosowała sie do zalecen zeby odczekac troche po butowaniu.... Fabia ma teraz 130 tys i nic wiecej. Myle ze nie jest to duzo jak na TDi. A kolega ma chyba racje co do diagnozy ze to ta gruszka czy cos w tym stylu...


05.09.2006, 18:11

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Jeśli poprzedni właściciel nie oszczędzał auta to po 130kkm miało prawo się coś wysrać.


05.09.2006, 19:20
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
i wszysko gra. Moja Fabia jest w najlepszej konndycji. Silnik cyka jak zegareczek i ma kopa. Auto spedziło jedna nocke w serwisie diesla i postanowiono wymienie kierowniczke która sie zapiekła i przeładowywała silnik co było powodem zamulania. Sprawdzana była równierz przepływka i jak sie okazało przy odbiorze auta ona tez była padnieta. Włascieciel serwisu zarzyczyl sobie 400 złociszy za nowa Pierburga. Jednak zrezygnowałem z jego oferty i postanowiłem ze zakupie ja w sklepie internetowym Zaoszczedziłem prawie 2 balony, gdyz kupilem nowa oryginalnie zapakowana przepływke za 210 zł. Auto smiga tak jak powinno i niemuli sie na 4 i 5 biegu. :hurra:


12.09.2006, 15:41

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
O jakiej kierowniczce mówisz? O sztycy regulującej kierownice geometrii łopatek czy wymontowali ci i wyczyścili gruszkę? Gruszka podobno lubi zardzewieć albo zawór sterujący gruszką. Co ci wymieniali dokładnie i gdzie?

Z tą kierownicą łopatek w turbinie to podobno jest tak że jak ktos kreci motor max do 2-3 tys to kierownice mogą sie zapiec w takiej maksymalnej pozycji i wiecej nie pojdą. Może ten poprzedni wlasciciel tak jeździł... Jesli ktos nie muli auta i jeżdzi czasem dynamicznie to zazwyczaj nie ma problemów z regulacją geometrii łopatek turbiny. To chyba jedyny przykład że oszczędność i niczym nie uzasadniona ostrożność nie popłaca i może przysporzyć problemów.

Tez teraz kupiłem Pierburga, wlasciwie w ciemno, jutro załozę go. Zobaczymy co sie zmieni.


13.09.2006, 01:45

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
dokałdnie jakas tam kierowniczka która steruje zaworem przy turbinie. Moj silinik był przeładowany a ten zaworek cos nie odbijał. Z tego co wiem to powinno sie czasem dac w dupe TDIkowi zeby go przewietrzyc no i golnie jezdzic w miare dynamicznie. Dodatkowo została wymieniona przepływka na pierbuga.
Dzisiaj zrobieł mautem trase ponad 400 km i musze stwierdzićze auto ma niesamowitego kopa szczególnie na 4 biegu. Ciagnie od samego dołu obrotów. Na trasie wszystkie tiry i tego typu gruchoty zostaja daleko w tyle. Nie wiem jak to opisac ale auto jezdzi wysmienice 140 km/h na zegarze pojawia sie bardzo szybko.

zamieszczam fote tej kierwoniczki zzaprzyjaznionego forum u mnie dokładnie to samo padło. w srodku było całkowicie zardzewiałe. Zostało wymienione na nowe
http://forum.octaviaclub.pl/files/sta50 ... ed_190.jpg


13.09.2006, 15:33

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
FABIAAA napisał(a):
Na trasie wszystkie tiry i tego typu gruchoty zostaja daleko w tyle.

:hysterical: Lepszych przeciwników nie mogłeś dac dla porównania ? :) Podejżewam ze fabia 1.0 tez robi wiatraka z TIR'a przy 80km/h :)


13.09.2006, 16:16
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
looooz chłopcze !!


13.09.2006, 16:36

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
FABIAAA napisał(a):
looooz chłopcze !!

:hysterical: :hysterical: :hysterical: :hysterical:


13.09.2006, 16:43
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Fabiaaaaa, z tego co mówisz chodzi ci o SZTYCĘ gruszki, tak? Że sie nie poruszała, nie wciskała?
Gdzie takie rzeczy reperują, sprawdzają badź wymieniają, u mnie gruszka pracuje, ale warto wiedzieć bądź sprawdzić czy jest wszystko OK.


14.09.2006, 13:40

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja robiłem to w okolicach Lullina. Znajdzuje sie tam firma która zajmuje sie silnikami diesla od kilkunastu lat. "Wolinski diesel"


14.09.2006, 14:32

Dołączył(a): 06.11.2006, 16:55
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
WItam, pytanko o przepływke,:
- doczytalem ze mozna ja odpiac i sprawdzic jak samochod idzie, mam pytanko, gdzie ja sie odpina?
- ile teraz kosztuje przepływa, wyczytałem ze kupujecie pierburga za 210-230 zlotych a na llegro jak widzialem to kompletna kosztuje okolo 400 i nie ma tanszych ofert, ( chyba ze sam wklad) ???

_________________
Krzychu (TDI) 130@300 Elegance


05.01.2007, 10:06
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL