Teraz jest 29.03.2024, 00:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F2] Silnik 1.6 TDI 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 581
Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
To ASO? Po gwarancji? To jak jest zapchany i maja jakieś problemy z zalaczeniem wymuszonego wypalania to wycenia wymiane filtra i pozamiatane...
Daj znać co dalej. Trzymamy kciuki by nie uderzylo po kieszeni.
Nie dajmy sobie wciskać tekstu, że to przez jeżdżenie po mieście są jakieś problemy z filtrem.. bez przesady.

Tapnięte z SGSAdvance

_________________
była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010
była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006
oraz Favorit 135L '1991


23.05.2013, 10:19
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
To niestety ASO :smutny: auto jeszcze na gwarancji :fuck: więc niech zapier&^& i wymieniają.

Fabka jest służbowa i dodatkowo wynajmowana więc gdy ochłonąłem po rozmowie z szefem serwisu wykonałem telefon do właściciela auta z informacją że jutro od 14:00 należy mi się inny samochód zastępczy. Dodatkowo podsunąłem mu pomysł żeby dopilnował aby czujnik przyjechał w dniu jutrzejszym do Wa-wy i został zamontowany, bo inaczej poniosą dodatkowe koszty związane z wynajęciem samochodu. Taki ze mnie porządny facet, dbam o innych. :eh:

Ja po rozmowie z "zaangażowanym" nie jestem pewien czy zamówił ??? więc niech się właściciel martwi o część, w końcu bierze za to co miesiąc kaskę.

Tak na marginesie nie jest to moje pierwsze auto używane od nowości ale zawsze mnie rozwala gdy za każdym razem serwisanci z ASO mówią coś innego :D

Do jutra przerwa w informacjach, czekamy na część :-(


23.05.2013, 10:46
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Witam,

Jestem po rozmowie z szefem serwisu godz. 12:30 i uwaga co się dowiaduję że ;
"auta dziś Pan nie odbierze ponieważ część nie dojechała do nas z Poznania, może w poniedziałek będzie"

Nie mogłem uwierzyć w to co słyszę, z Poznania do Warszawy to nie jest dużo kilometrów, aby część nie dojechała w ciągu 24h. No ale niestety nikt się nie sprawił i Fabianka zostaje na weekend w serwisie.

Tak na wszelki wypadek poprosiłem kolegę z transportu w mojej firmie aby się dowiedział co i dlaczego (ma większe układy z "zaangażowanym") i informuje mnie że :
"zaszła potrzeba zamówienia jeszcze jednej części i dlatego poniedziałek"

Powiem jedno pełen profesjonalizm w obsłudze skomplikowanego programu komputerowego odczytującego kody z błędami.

Tak się zastanawiam czy ktoś z Was miał takie problemy z ASO ? zamawianie części na raty, no chyba że "zaangażowany" czyta forum i działa jako "kret" :evil:

Odezwę się wieczorem ponieważ mam odebrać z serwisu samochód zastępczy, więc będę chciał ocieplić stosunki z "zaangażowanym" i może się czegoś dowiem więcej ...


24.05.2013, 13:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 581
Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Nie chciałbym robić za dużej antyreklamy bo jednostkowe przypadki nie świadczą o wszystkich, ale miałem takie akcje z serwisem z który aktualnie ma siedzibę na drodzę wyjazdowej w stronę Poznania ;) ... I nie tylko ja.
Wiem, że moja noga tam nigdy nie stanie choć wiszą mi jeden mały element. Oczywiście zapomnieli o nim a ja już nie miałem siły się przypominać choć pieć razy się zarzekali, że zamówiona i będzie :|
msl nie ma co się denerwować, usterki się zdarzają przy każdym sprzęcie a normalną rzeczą jest brak możliwości natychmiastowej naprawy ;)

_________________
była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010
była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006
oraz Favorit 135L '1991


24.05.2013, 16:51
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Witam,

sorry że piątek nic nie pisałem, ale po prostu nic ciekawego się nie dowiedziałem. Mojego znajomego "zaangażowanego" nie było już w pracy, więc nici z przełamania lodów :D .

Dziś mamy poniedziałek środek dnia i informacja z serwisu jest taka.
" czekamy na filtr DPF, naprawa może się wydłużyć do środy"

Według informacji od szefa serwisu uszkodził się jakiś sterownik przy filtrze, i przekazywał błędne parametry do jednostki sterującej, niestety przy okazji trwałemu uszkodzeniu uległ filtr DPF, który właśnie został zamówiony w Poznaniu.

Z tego co czytam wnioskuję że do momentu kiedy nie kupisz samochodu to ludzie z serwisu będą Cię po nogach całować, a później to już jesteś traktowany jak petent z filmów Stanisława Barei. :lol:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Panowie i Panie,
normalnie jak u Barei w filmie,
Dziś około 15:00 otrzymałem informację że samochód jest do odbioru.

Jadę więc do nich i oczom nie wierze moja piękna Skoda stoi przygotowana do odbioru, walę więc do szefa serwisu i tu druga niespodzinka, "zaangażowany" siedzi i wypełnia papiery. :hurra:
Pytam grzecznie jak to wszystko zrobiliście, filtr juz przysłali, a On mi na to
"u Pana filtra nie wymienialiśmy, popsuł się czujnik ciśnienia powietrza i to zostało wymienione na gwarancji"
lekko zgłupiałem i aż mi mowę odebrało samochód stał przez weekend bo Oni sobie żarty robili.

Powiem dla mnie to jacyś dziwni ludzie tam pracują.

pozdrawiam,
msl


27.05.2013, 11:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi - aktualizacja nowy problem
Witam,
jak zwykle zwracam się z pytaniem czy w swoich Fabiach mieliście takie coś :
Od jakiegoś czasu ubywa mi płynu chłodniczego, około 0,5 l. na 3 może 4 kkm. sprawdzam przy dolewce czy przypadkiem nie ma nieszczelności w głowicy, ale nie brak "masła na korku" w zbiorniczku wyrównawczym nie ma bulgotania więc wydaje mi się że głowica OK. Brak jest wycieków pod samochodem jak i również w okolicach połączeń układu chłodzącego.
Moje pytanie co to może być ?
Auto było na serwisie i tylko potwierdzili moje spostrzeżenia że nie widać gdzie ubywa, więc o co kaman? z tą moją Fabią?

pozdr,


20.11.2013, 10:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
skoro nigdziie nie ma ubytkow pod autem, nie ma maselka itp itd... to najprawdopodbniej przedostaje sie do cylindra i zostaje spalony - leci wtedy bialy dymek z wydechu lub gdzies jest na tyle maly wyciek ze plyn zdazy odparowac zanim skapie na ziemie (jednak po kilkudniowym staniu autka mysle ze gdzies by plama wyszla). Do sprawdzaenia uszczekla pod glowica.


20.11.2013, 11:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
W mojej firmie mamy fabiszony 1.6 CR , jeden ma 230 t. drugi 260 , trzeci 315. we wszystkich sprzęgło od nowości, EGR-y nie ruszane i DPF-y nie ruszane turbiny też. Zużycie oleju dopiero powyżej 250 w ilości 0,5-1 L na 15 tysi. Jeden na mobil ESP ,drugi Castrol 504/507 trzeci chyba na Shell. Zawsze olej wymieniany co 15 tysi.
Możecie wierzyć lub nie. Jedynie to w mojej wgrali , jak to nazwali "flash" i dziwne odgłosy ucichły.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje janko za ten post:
M.I.
12.12.2013, 20:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 581
Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Dobrze to słyszeć.. :hurra:
u mnie już prawie 109 000 i narazie nic złego nie mogę powiedzieć. Przy EGR grzebali na gwarancji bo dostałem wpis w książce "wymiana chłodnicy recyrkulacji".. przy przebiegu chyba ok 45000. Też wymiany co 15 000. 1 Castrol, 2 Total, 3 Motul ale już ostatnie 4 wymiany na AMSOIL
Dzięki janko za informację :browar:

_________________
była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010
była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006
oraz Favorit 135L '1991


17.12.2013, 00:32
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 29.10.2013, 14:52
Posty: 11
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2011/2012
Województwo: pomorskie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
Witajcie,

Od stycznia walczę z ubytkami płynu w 1,6 TDI CAYC (2011 rok). ASO wymieniło pompę wody, teraz EGR, a płynu dalej ubywa ...

Ma ktoś jakieś pomysły lub doświadczenia? Wszystko poza głowicą będzie pozytywną odmianą :smutny:

Obecnie okazuje się, że wymieniona 4 miesiące temu pompa wody znowu cieknie. Zobaczymy jak długo wytrzyma nowa ...

Niestety potwierdziło się najgorsze. Pęknięta głowica. Po pewnych zabiegach udało się podzielić koszt pomiędzy Skodę, ASO i mnie, choć nie było to w 100% satysfakcjonujące to dało się przeżyć. Z ciekawostek ASO wycenia głowicę z wymianą na ponad 14.000 zł!!!

A po naprawie po 10 km silnik miałem zalany ropą, więc auto wróciło na wymianę przewodów.

Teraz od tygodnia testuję auta po wymianie ...

_________________
Lapa


Ostatnio edytowano 17.09.2014, 11:44 przez Lapa, łącznie edytowano 3 razy



28.05.2014, 07:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.06.2014, 19:27
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
Witam kupiłem fabię 1.6 tdi 90 koników od szefa w okazyjnej cenie na liczniku 180000 km serwisowana do końca bo firmówka i on za to nie płacił :) i pojechałem wymienić olej do ASO skasowali 300 zł czyli chyba ok:) wlali jakiś niby lepszy castrol do flotówek co go leją na przedłużony okres przeglądowy. i czasami w trasie zaświecała się kontrolka od świec żarowych. Stwierdzili błąd przepływomierza ale nic nie robili z tym, kazali jeździć ale mówił że prawdopodobnie EGR :( naprawa 2000zł :( na razie jeżdżę nic się nie dzieje moc jest w sumie nic nie zauważyłem oprócz tej kontrolki no i tu moje pytanie czy tego nie można zaślepić czy w jakiś tańszy sposób tego naprawić ? ponoć to częsty problem w tych silnikach proszę o porady


18.07.2014, 21:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2014, 18:14
Posty: 30
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: FDN - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
hej znachor! Mam ten sam problem z swoją Fabianką. Najpierw zaczął się świecić kontrolka świec żarowych a następnie Engine Check. Teraz auto stoi w warsztacie i za kwotę 1400zł będzie omijany EGR :-( mechanik powiedział że sama część kosztuje 2000zł! A jak raz się omiję EGR i zmapuje sterwonik to problem juz nie będzie wracał. Jedyny minus to będziesz mniej EKO.

Dodatkowo w warsztacie poinformowane mnie że lepiej nie jeździć bez sprawnego EGR`a.


23.01.2015, 10:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
krzysasr napisał(a):
za kwotę 1400zł będzie omijany EGR

Ojapierdziu! Ale cena!
krzysasr napisał(a):

Dodatkowo w warsztacie poinformowane mnie że lepiej nie jeździć bez sprawnego EGR`a.

To zrozumiałe w związku z powyższym. Nawet jakiś wykład z projektorem powinni w tej cenie zorganizować.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


23.01.2015, 10:20
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
ciekawe czy jak ominiesz egr to nie jeb-nie dpf bo pojda na niego cale spaliny a nie tylko część

najbezpieczniejsza procedura to tak jak zeobil jeden z forumiwiczow przy czipie. o razu wyje-bal dpf i wylaczyl egr.

ja z kolei mam czip i egr i dpf i nic sie nie dzieje

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


Niżej podpisany użytkownik dziękuje xtremesystems za ten post:
krzysasr
23.01.2015, 14:21
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2014, 18:14
Posty: 30
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: FDN - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
To właśnie jest problem że nie znam się kompletnie na mechanice pojazdu. Trochę poczytałem i rzeczywiście egr w fabii to nie był trafiony pomysł i koszty naprawy są naprawdę duże. Najgorzej jest że zawór EGR mieści się razem z chłodniczką. A sama wymiana najprostsza nie jest, cała chłodniczka mieści się pod DPF'em którego trzeba odsunąć do wymiany w/w części. Dlatego też mechanik zmieni sterownik oprogramowania silnika.

weuek dziękuję za konstruktywną wypowiedź :bravo: :)


24.01.2015, 21:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL