Teraz jest 29.03.2024, 10:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F2] Silnik 1.6 TDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Silnik 1.6 TDI
Witam,
Mam pytanko może się ktoś z tym samym spotkał. Dziś jadąc do pracy jak zjeżdżałem z A2 zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i skodzina straciła moc. Dzwoniłem do serwisu i umówiłem się na jutro, a w związku z tym że do domu mam 70 km w jedną stronę mam pytanie czy nic się nie stanie.
A drugie pytanie co może być przyczyną problemu?

pozdrawiam,
Msl


21.05.2013, 12:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.05.2012, 19:50
Lokalizacja: Łubowo(PL) Oberursel(DE)
Posty: 576
Podziękował: 16
Pomógł: 8

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Monte Carlo
Rok prod.: 2011/MY2012
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
tez to mialem, zgasilem samochod, poczekalem chwile, odpalilem znowu blad zniknal. pojechalem do ASO w niemczech i stwierdzili ze to tylko chwilowe, komputer nie pokazal nic niepokojacego, byla tylko informacja o tym, ze blad wystapil i tyle. wiec mozesz jechac, jesli masz podobnie :)

_________________
Lepiej, twierdze, jest prosic o przebaczenie niz pozwolenie.

Fabia MonteCarlo
Obrazek


21.05.2013, 14:05
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
No i Panowie,
błędy w mojej skodzinie się pogłębiają. Zrobiłem tak, jak mi doradzano na forum jak i w serwisie w którym umówiłem się na przegląd i podpięcie pod kompa - "nie ma problemu, może Pan jeździć autem".
Dziś w drodze do pracy zapalił się check i chwilę później kontrolka filtra cząstek stałych, jestem ciekaw co mi teraz powiedzą w serwisie jak do nich podjadę.

A tak na marginesie u mnie wyłączanie i odczekiwanie nic nie dawało auto wczoraj stało ponad 10h w dzień jak siedziałem w pracy, a jak ruszyłem i przekroczyłem 2 tys. obrotów to zapaliła się kontrolka świec.

Zobaczymy dziś na 14:00 umówiony w serwisie :-(


22.05.2013, 08:22
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2011, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 834
Zdjęcia: 10
Podziękował: 14
Pomógł: 26

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia Soll
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Czy problem występuje zawsze po przekroczeniu pewnej wartości obrotów, np. 2 tyś? może jest jakaś zależność z temp. oleju?

_________________
FABIA S
Auto Detailing - korekta lakieru, zabezpieczanie, czyszczenie wnętrz, pranie tapicerki i inne. Jesteś zainteresowany? Zapraszam na PW!
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=38&t=16081&p=210255#p210255


22.05.2013, 08:36
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Tak, jak zapalam silnik to kontrolka świec żarowych nie miga, jednak po przekroczeniu 2 tys. obrotów zaczyna migać. I jeszcze jedno mocy silnik nie ma nawet jak nie miga kontrolka.

Zobaczymy co mi w serwisie powiedzą. ???


22.05.2013, 08:43
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2011, 22:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 834
Zdjęcia: 10
Podziękował: 14
Pomógł: 26

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia Soll
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Spróbuj jechać nie przekraczając 2 tyś, czy się kontrolka załączy, chodzi o to żeby im przekazać jak najwięcej własnych spostrzeżeń.

_________________
FABIA S
Auto Detailing - korekta lakieru, zabezpieczanie, czyszczenie wnętrz, pranie tapicerki i inne. Jesteś zainteresowany? Zapraszam na PW!
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=38&t=16081&p=210255#p210255


22.05.2013, 08:50
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
No mogłem tak zrobić wczoraj dziś już pali mi się check i DPF więc już zaczyna migać po przejechaniu kilku metrów.


22.05.2013, 09:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.11.2012, 18:46
Lokalizacja: Łódź
Posty: 182
Podziękował: 3
Pomógł: 3

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: inny model
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
msl napisał(a):
dziś już pali mi się check i DPF

nie znam sie na dieslach, ale moze wlasnie DPF jest winowajca, bo jest zapchany


22.05.2013, 11:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
No i koledzy przy przekazywaniu auta do serwisu Pan za stoliczka powiedział mi że nie mogę dopuszczać do zapychania się filtra, że za dużo jeżdżę po mieście.
Ale prawda jest taka że na 160 km przejeżdżanych dziennie to około 120 jest zrobionych na A2 z prędkością 160 km/h więc to chyba nie jest filtr.
Zobaczymy o 16:00 mają wtedy mi coś powiedzieć.
Jak to filtr to trzeba zmienić teorię o jeździe o zmiennych prędkościach.


22.05.2013, 13:24
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Jak masz dużo trasy to nie powinien faktycznie to być filtr. Przecież one są stworzone na trasę

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


22.05.2013, 13:45
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 581
Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
1.4-16v Michał napisał(a):
Jak masz dużo trasy to nie powinien faktycznie to być filtr. Przecież one są stworzone na trasę

e tam gadanie...
Ja widzę, że dpf ma w d... to czy lece autostradą czy nie. Przy większej ilości kilometrów w trasie poprostu stosunkowo rzadziej sie załącza procedura wypalania. Na przyklad nie po 300-400 kilometrach a po 500.
Moim zdaniem ewentualne problemy sa spowodowane po prostu niedoskonałościa tego elementu obowiazkowego wyposażenia albo przerywaniem procedury przez użytkownika przez zgaszenie silnika

Tapnięte z SGSAdvanceJellyBean

_________________
była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010
była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006
oraz Favorit 135L '1991


22.05.2013, 20:08
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12694
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
A najbardziej oczywistym wyjaśnieniem problemu pt. DPF jest absurdalna niby-ekologiczna polityka ełrokołchozu, który wprowadza coraz nowsze sprzedajne rozwiązania spod znaku "zło".

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


22.05.2013, 22:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.05.2012, 19:50
Lokalizacja: Łubowo(PL) Oberursel(DE)
Posty: 576
Podziękował: 16
Pomógł: 8

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Monte Carlo
Rok prod.: 2011/MY2012
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
jezdzde swoim autkiem juz poltora roku i nigdy jakos nie zwracalem uwagi na DPF... jak ma byc, niech sobie bedzie :) (pomijam to, ze calkowite usunecie go to 2-3 KM wiecej^^) nie wiem kiedy sie tam wypala co nie co, kiedy nie, jezdzde i po miescie i trasy sie znajda, jednak wiekszosc czasu po miescie :) mysle, ze u mnie plusem jest to, ze czasami jak sobie chce skrocic czas podrozy z jednego konca miasta na drugi, to wskakuje na Autobahn'e i smigne troche szybciej... nie wiem, nie znam sie, tak mi sie wydaje... przynajmniej do tej pory, zadnych ikonek DPF, zadnego problemu z DPF i przy serwisie nic nie mowili :)

_________________
Lepiej, twierdze, jest prosic o przebaczenie niz pozwolenie.

Fabia MonteCarlo
Obrazek


22.05.2013, 23:37
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Jak kilka lat temu planowałem zakup samochodu i przez krótką chwile na tapecie była używka Fiat Bravo z jakimś dieslem to gość mi mówił, że jeżeli jeżdżę tylko po mieście to dobrze byłoby raz w tygodniu pojechać w jakąś krótką trasę (100-150km) bo inaczej koszta związane z DPF mogą 'sponiewierać'. A potem spontanicznie zbluzgał wszystko i wszystkich za ten fantastyczny wynalazek... :)

_________________
Obrazek


23.05.2013, 08:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.02.2013, 12:28
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post Re: pytanie F2 silnik 1,6 tdi
Witam,

sorry że dopiero teraz ale przekazuje info:
z wczorajszego wieczoru od szefa serwisu :
1. "auto musi zostać u nas do jutra, na tą chwilę usunęliśmy błędy związane z filtrem DPF, auto po jeździe próbnej nadal sygnalizuje błąd z DPF-em."

dzisiejsza rozmowa z szefem serwisu (inna zmiana) dziś 23.05 godzina 8:45
2. "proszę Pana nasz mechanik walczy auto podpięte pod kompa, nadal nie wiemy co się dzieje, wyskakują cały czasy błędy PDF-u, jak coś będę wiedział to do Pana zadzwonię"

a ja cierpliwie czekam na werdykt na szczęście mam zastępcze auto :evil:

ponowna rozmowa telefoniczna wywołana z mojej strony dziś 23.05 godzina 11:00
3. "padł czujnik przy filtrze DPF, zamówiłem będzie u nas przy dobrych wiatrach jutro, a jak nie to dopiero w poniedziałek"

PS. Jeszcze tak zlewającego klientów typa nie słyszałem, właściciel powinien się zastanowić nad zmianą ludzi pracujących na pierwszej linii. (nie podejmuje się oceny jego znajomości zagadnień związanych z funkcjonowaniem serwisu samochodowego ale ton jego rozmowy świadczy o jego zaangażowaniu w szybkie i pozytywne rozwiązanie problemu klientów).

czekam do jutra do 12:00 i znowu będę typa męczył :wink:


23.05.2013, 09:52
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL