Teraz jest 28.03.2024, 15:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
[F2] Silnik 1.6 TDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 27.08.2010, 09:19
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Passat
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
ktoś troszę przesadził z ceną jak za samo wyłączcenie DPF. Kolega miał na warsztaciw F2 z 1.6 tdi i oobjawami jak powyżej, za wywalenie DPf, EGR(mechanicznie i elektronicznie) klient zapłacił okolicach 1200 zł jak dobrze pamiętam:) auto miało ok 220000

_________________
Nowe części zamienne i oryginalne do Waszych aut. OLEJE PREMIUM MOTUL, PENRITE. Zapraszamy GG 3543322, nr tel. 888-530-456
http://www.expressparts.pl


31.01.2015, 13:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
Trochę podbuduję użytkowników 1.6 TDI , znam przypadek , auto kupione w Polskim ASO , i jeżdżone w Polsce,
ma nalatane UWAGA 440 tysi. Turbo padło w okolicach 360 i zaraz po wyrżnięty DPF.
Można ? ... Można.


14.02.2015, 17:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
ogolnie widac udana konstrukcja. ciekawe jak moja po czipie sie bedzie trzymac.

ogolnie po dotarciu silnik sie dluzej nagrzewa

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


14.02.2015, 19:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
xtremesystems napisał(a):
ogolnie po dotarciu silnik sie dluzej nagrzewa


A szło to w parze ze zmianą oleju (producenta) ?

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


14.02.2015, 19:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Silnik 1.6 tdi
zecke napisał(a):
xtremesystems napisał(a):
ogolnie po dotarciu silnik sie dluzej nagrzewa


A szło to w parze ze zmianą oleju (producenta) ?


nie do konca.

bo wprawdzie mialem juz 3 oleje. to na ostatnim jezdze juz druga zmiane i wolniej sie zaczal nagrzewac.

i nie jest to usterka termostatu. po prostu silnik lzej chodzi. pali mniej . teraz na trasie 5 L na 100 to nie problem.nawet 4,5 jak jade przepisowo

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


14.02.2015, 19:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
Witam po długim czasie.
Odgrzeję temat, wprawdzie mam 1,6TDI W Golfie VI ale u wszystkich w Skodach 1,6 i 2,0 TDI też może on dotyczyć.
Właśnie wystąpiły u mnie kliniczne objawy z pierwszego postu kolegi:
- kontrolka świec żarowych miga i tryb awaryjny czyli do 2000rpm.
Błąd tak sygnalizowany to P040700 lub zbliżony, związany z sygnałem potencjometru sterownika EGR (może być za małe lub za duże - u mnie za małe). Jak wczytałem się trochę w wątek to wyszło, ze u kolegi ostatecznie doprowadziło to do uszkodzenia DPF.
Zastanawiam się czy nie dobija tych elementów nalanie dziadowskiego paliwa.

Usterka typowa jak diabli dla tego silnika - internet aż huczy - niektórym to pada już poniżej 50kkm, mój przejechał ze mną (teraz powozi żona) 184kkm. Nawet przez chwilę myślałem, że to w związku z niedawną (180kkm) wymianą rozrządu - wtyczka niedociśnięta czy tp., ale brak błędu po wyłączeniu i odpaleniu nagrzanego silnika wykluczał raczej takie proste błędy.

Więc na pocieszenie dla wszystkich użytkowników to, że jak się tankuje tylko paliwo na dobrych stacjach, jeździ dużo w trasie, to może to wytrzymać 180kkm.
Trzeba wymienić zespół EGR/sterownik/chłodnica, bo osobno nie występuje, mój znajomy mechanik pokazał mi ten detal, chyba można by zarobić na regeneracji, ale ta oferta mnie nie zachęciła, bo trzeba wysyłać i kilka dni czekać, a ja muszę mieć samochód unieruchomiony maks. na sobotę.
Niestety usterek, dla których samochód może dojechać do warsztatu, assistance + zastępczy nie obejmuje i to stanowi problem.

Jeszcze nie wiem, czy pójdę w kierunku wyłączenia, podobno nagrzewanie w zimie się mocno pogarsza.

Co mnie zastanawia, to czy ten zespół EGR/chłodnica jest w silnikach CAYA (75KM), bo dla numeru części 03L131512DQ (końcówka może się różnić ale to chyba serie) sprzedający podają, że to do silników CAYB i CAYC.

Może ktoś zna temat rozwiązania dla silnika CAYA?

Albo ma dojście do tańszego źródła podanego nru części?
Moja wdzięczność będzie bez granic.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


08.08.2016, 09:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
Ja miałem takie coś:

1 Fault Found:
7343 - EGR Sensor 2
P0407 00 [036] - Signal too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 4
Mileage: 154249 km
Date: 2016.04.01
Time: 14:57:31

Koszt wymiany tego badziewia mnie przeraził (w przypadku Octavii około 2200zł w ASO, a nie da się gdzie indziej, bo i tak nie występują zamienniki), więc pojechałem do speca, co wydostał komputer sterujący silnika i wyłączył to w cholerę i temat załatwiony za 400zł.

Minusy są na pewno, nie wiem jak z tym nagrzewaniem, ale i tak prędko się nie nagrzewa ten silnik, to nie wiem czy to wpłynie tak kolosalnie na tą kwestię, zobaczymy w zimie, jeśli ona przyjdzie, bo ostatnio coś zimy są bardzo lekkie.

Problem jaki u mnie się pojawił, to wypalanie DPF. Przy sprawnym EGR przebiegało bardzo łatwo i prawie niezauważalnie, nawet na postoju się czasem udało wypalić. Po wyłączeniu EGR jest to znacznie bardziej skomplikowane - wypraktykowałem powoli, że wypalić DPF daje się tylko i wyłącznie na autostradzie i to na dłuższym odcinku około 30-40km i wystarczy jechać ze stałą prędkością 110-120km/hm tak żeby obroty były około 2-2,5tyś./min. Pozytywną rzeczą jest to, że po tym zabiegu wypalanie aktywuje się rzadziej niż wcześniej, tzn. było np. co 500km a teraz jest co 800km, ale to też zależy w jakim terenie się jeździ.

Miałem problem z tym, ale powoli się oswoiłem, bo w sumie mam autostradę pod nosem, to się czasem przejadę jak nadejdzie ten dzień i jest spoko.

Acha, silniki CAY to jest wszystko jedno i to samo, nie różnią się niczym poza oprogramowaniem komputera, tak że w najsłabszej wersji siedzi na pewno ten sam EGR, co w każdej innej mocniejszej...

_________________
Obrazek
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Ciacho123 za ten post:
krzych_b
08.08.2016, 20:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
Ciacho123 napisał(a):
Ja miałem takie coś:

1 Fault Found:
7343 - EGR Sensor 2
P0407 00 [036] - Signal too Low

To dokładnie błąd u mnie.
W upalny dzień jak dziś błąd się nie pojawił.
Jak pojechałem wieczorem na stację - oczywiście był.
Gdyby nowy EGR miał znowu wytrzymać 180tys. bym wymienił. Auto większe przebiegi będzie robić jeszcze rok, półtora.
A chciałem zostawić na dożywocie, tak jak już miałem dwa.
Ale to loteria.
Co wkurza, to czekanie kiedy DPF...
Trudna decyzja, ale musi być szybka, bo nagłe pojawienie się błędu i ograniczenie mocy np. w czasie wyprzedzania, to....
- nie, nawet nie gdybam co by mogło być

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


08.08.2016, 21:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
Swoją droga jest idiotycznym zagraniem ze strony koncernu VW, że samochód w przypadku najmniejszej usterki układu EGR przechodzi w tryb awaryjny i jest zero mocy, co właściwie uniemożliwia dalszą normalną jazdę. Ja tego nie rozumiem, bo nie ma to żadnego negatywnego wpływu na działanie silnika, wystarczyła by sama kontrolka silnika i jakiś komunikat. Ale zapewne chodzi o to, aby natychmiast udać się do ASO i zostawić worek pieniędzy, bo inaczej nie da się jeździć.

_________________
Obrazek
Obrazek


08.08.2016, 22:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
Jak nie wiadomo o co chodzi to zawsze o kasę.
Zaczęło dodatkowo pokazywać kontrolkę CE. Musze działać. Co ciekawe jak jest CE, to można jechać do 2,5k, czyli lepiej niż kiedy ERR i mrugają świece żarowe :mrgreen:
Ale boję się, że za chwilę będzie kontrolka DPF i po tym wszystkim już nie zostanie nic innego tylko dezaktywować wszystko, bo worek kasy akurat mi się przedziurawił i tyle naraz nie zainwestuję.

Jeszcze @Ciacho123
Cytuj:
Koszt 2200 w ASO

Wydaje mi się to zdzierstwem. Kiedy analizowałem różne wersje naprawy, negocjowałem z ASO ile u nich to by mogło kosztować. Podano koszt EGR 1500, robocizna 350 ( to bez rabatów) Jak masz jakąś kartę stałego klienta (silver czy gold) to możesz nawet zbić cenę więc ta opcja zamknie się w 1750? Zdziercy...

Aktualizacja:
Udało mi się zdobyć sam zawór - jeden ze sprzedawców, molestowany o same chłodniczki rozmontowuje kompletną część (licząc oczywiście że suma dwóch może być wyższa od wartości całego) ma dostępne zawory EGR, pasujące do wszystkich wersji tego zespołu. Żeby stworzyć komplet trzeba odkręcić 6 śrub na kołnierzu i przerzucić starą chłodniczkę.
Jestem już umówiony na wymianę, i tu uwaga! Autoryzowany serwis VW zaoferował najlepszy termin, najlepszą cenę i samochód zastępczy. Jestem w szoku, warto próbować.

Gdyby ktoś był w potrzebie i miał opisane błędy, mogę załatwić taki zawór. Cena lekko ponad 800zł, co daje dużą ulgę w kieszeni.

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


09.08.2016, 09:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
krzych_b napisał(a):
Gdyby ktoś był w potrzebie i miał opisane błędy, mogę załatwić taki zawór. Cena lekko ponad 800zł, co daje dużą ulgę w kieszeni.

Ok, a nie brałeś tego pod uwagę? http://allegro.pl/show_item.php?item=61 ... M2NGVkZQ==

Ja to kupiłem na własne ryzyko i chociaż leży teraz w pudełku w pokoju na podłodze, to już jestem troszkę zadowolony :wink:

_________________
Obrazek
Obrazek


29.03.2017, 21:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
Coś im się pokiełbasiło z tym tekstem, bo w żadnym języku nie pasuje do angielskiego. ;-)

Obrazek

Oby w środku rzeczy było lepiej!

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


30.03.2017, 06:35
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Silnik 1.6 TDI
No widziałem, coś dziwnie tam pisze na tym pudełku. Taki mały szczegół. Ale towar całkiem całkiem, wyoglądałem go z wszystkich stron i jakość wydaje się być niezła. Zobaczymy ile wytrzyma. Stwierdziłem że nie będę przepłacać za coś tak głupiego, co i tak nie ma prawa jakoś długo działać sprawnie. Wcześniej myślałem nad samym zaworem bez chłodniczki, ale nie znalazłem żadnego źródła uszczelek.

_________________
Obrazek
Obrazek


30.03.2017, 10:59
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL