Teraz jest 28.03.2024, 23:19



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Marianoo czyli moja teoria z poprzedniego postu, że ma to bardziej chronić od ciepła ma jakieś podstawy naukowe 8). Widać Mercedes i BMW nie bez powodu pakują akumulator do bagażnika :mrgreen: . A tak na poważnie nigdy bym się nie spodziewał, że tyle dyskusji może zrobić kawałek szmaty, ale żeby dolać oliwy do ognia: ojciec rok temu był w Poroninie temp. na zewnątrz -25 miejscowi narzucali koce na maski - ponoć ułatwiało to poranny rozruch :hurra:


08.02.2013, 23:32
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
aku najbardziej w dupe dostaje jak jest juz nie za nowy i nie naładowany w pełni, wtedy mróz jest dla niego złem, a BMW i Mercedes maja dlatego w bagazniku bo zobacz jakie silniki pod maską mają, tam sie nic zupelnie nei zmieści ;) ale silniki typu 1.6-1.8 maja pod maską normalnie aku, ale tragedia jest jak jest cos z elektryką i trzeba w bmw robic :x

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


08.02.2013, 23:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Ja stosowałem ocieplacz tylko zimą i w formie starej kapy owijającej akumulator. A mróz zgnoi akumulator, czy jest nowy czy stary. Wiadomo, że nowy przetrwa -20 od piątku do poniedziałku, a starszy zdechnie po sobotniej nocy i do kościoła już nawet nie pojedziesz, nie mówiąc o poniedziałku.

Mi zdechł akumulator w F2 podczas 3 zimy. Teraz jest 5 i przy mrozach poniżej -10 stosowałem podładowanie 24h od soboty przedpołudnie do niedzieli. Wtedy palił. Wolałem nie ryzykować. Narazie chodzi, ale pewnie nastepnej zimy nie przetrwa. Mam zimny garaż o temperaturze jak na zewnątrz.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


10.02.2013, 00:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.08.2010, 00:00
Lokalizacja: WML
Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: mazowieckie
Post Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Czy ja wiem, ori akumulator padl po 9latach, tzn zima trup, w lato ok.
Mza varte 5letnia i teraz przy tej temp max-5st trzyma 11.9V, jak bylo -20 patrzylem 11.6V i co najlepsze auto pali na dotyk.
Nie tylko akumulator, ale wiele, wiele innych rzeczy (glownie rozrusznik) musi byc w dobrym stanie, bo i w mroz nawet nowy aku moze miec problem z uruchomieniem silnika.
Tak ten ocieplacz jest glownie by nie przegrzac akumulatora, to jest fakt.

_________________
Diagnostyka aut grupy VAG, montaż CB/anten + strojenie, car-audio, elektryka itd itp


10.02.2013, 01:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
U mnie akululatory padały też po takim okresie lub wytrzymywały podobny. W Octavii był oryginał i z nim sprzedałem 8 letnią Octavię, w Polonezie też był 7 letni oryginał, ale kupiłem nówkę dla pewności, którą po 2 latach przełożyłem do Golfa 3, a z Golfa do Poloneza przed sprzedażą. W Golfie wytrzymał 3 lata i poszedł z Golfem. Ale tamte auta jeździłem trochę częściej niż teraz, akumulatory były owinięte kapą i były to akumulatory robione przed Chinskim bumem.

Teraz po dużych mrozach z jazdą krótkodystansową i bez owijania akumulator jest jaki jest. Póki nie ma mrozu to spox, doładowywanie tylko przy mrozach. No i akumulator typowo Made in China, mimo że to Varta oryginał.

Wg. mnie izolowanie akumulatora więcej daje zimą niż latem. I pomaga przetrwać akumulatorowi mrożną noc lub weekend. Polecam z doświadczenia.

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


11.02.2013, 16:56
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL