Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Dizel na olej rzepakowy.
alternatywy
Hm ciekawa sprawa... jak ceny paliwa beda po 5zl za litr podejrzewam ze olej rzepakowy zaczni znikac z polek sklepowych
juz widze rozmowy kierowcow :
- na czym jezdzisz
+ na kujawskim z pierwszego tloczenia.
- ooch ty burzuju szalejesz , ja jezdze na TESCO produkt 5l za 2zl
|
27.04.2006, 08:06 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04 Lokalizacja: WGM Posty: 1369 Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
|
Ale mnie uprzedziłeś z tematem
A swoją drogą ciekawe jak t wyjdzie w praktyce
_________________ Moje autko O2RS BLUE
|
27.04.2006, 11:16 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56 Lokalizacja: Lublin Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
|
hehe dobre
jedynie podgrzewacz i ogien... no moze zapach frytek i ryby
_________________ FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km 2,9 l/100km :):):): F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :) 2,7 l/100km :):):) Pozdrawiam
|
27.04.2006, 22:37 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
To bardzo dobry pomysl i alternatywa dla dizlowców ale czytalem gdzies ze to w mysl przepisow jest nielegalne...
|
28.04.2006, 16:59 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
taa dzis postanowlem zobaczyc ile kosztuje litro oleju...
zgodnie z artykulem to mialo byc tansze paliwo niz ropa.. wcale tak nie jest.. olej rzepakoway = litr oleju napedowego...
debile z interii jak zwykle napisali cos nie sprawdzajac cen....
narazie tanim alternatywnym paliwem jest GAZ!! i mysle ze dlugo tak pozostanie
|
28.04.2006, 22:23 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
No chyba ze bedziemy kupowac w biedronce lub wieksze ilosci w innych duzych sklepach, np. makro itp. Wtedy to cena bedzie duzo nizsza...
|
29.04.2006, 11:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
A tak na serio próbował ktoś zalać bak olejem rzepakowym??
Wszak w instrukcji jest napisane, że można lać tylko trzeba sie liczyć z pogorszeniem osiągów.. Ciekawi mnie jedynie wpływ takiego paliwa na zywotnosc silnika. Podobno brak własciwości myjących w oleju rzepakowym, które normalne paliwo posiada, może sporo namieszać w silniku.
|
30.08.2006, 11:07 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
antonio napisał(a): A tak na serio próbował ktoś zalać bak olejem rzepakowym?? Wszak w instrukcji jest napisane, że można lać tylko trzeba sie liczyć z pogorszeniem osiągów.
Serio??
Ja nawet latem bym się nie odważył. To może się udać dla silników z wtryskiem pośrednim (komora wstępna) i o małym wysileniu (bez doładowania).
Pragnąłby zwrócić uwagę na liczbę cetanową, która przy ojeju rzepakowym jest niska, już estry uzyskane na bazie tegoż oleju mają wyższą LC (ok. 48) i osrożnie można je dodawać do ON.
|
30.08.2006, 13:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
w instrukcji mam napisane tak:
Paliwo ekologiczne zgodne z normą DIN 51 606.
Liczba cetanowa nie niższa niż 49
W samochodach z silnikiem wysokopręznym można także używac paliwa ekologicznego. Pod pojęciem paliwa ekologicznego rozumie sie ester metylowy oleju rzepakowego, ktory odpowiada normie DIN 51 606.
Paliwo ekologiczne wytwarzane jest w procesie cheicznym z oliju roślinnego. Nie zawiera siarki. Dlatego podczas jego spalania nie wystepuje emisja dwutlenku siarki.
Osiągi samochodu mogą być nieco gorsze a zuzycie paliwa - nieco wyższe.
Niech zatem rośnie nam rzepak!
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biop ... slinny.php
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki ... iesel.html
http://www.4kolka.pl/pliki/bio/or_hamowniaobciete.jpg
Jak widać są juz zestawy do niewielkiej modyfikacji zasilania olejem roślinnym. Nie wiem jak to sie ma porównanie zasilania silnikow doładowanych i nie.
wykresy z hamowni pokazują, że rzepak niegorszy od napedowego
Jak bym miał zwykłego niedoładowanego diesla, opartego o normalne zwyczajne wtryskiwacze to bez wahania wlałbym parę butelek do baku, ...letnią porą oczywiście.
|
30.08.2006, 22:40 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
antonio napisał(a): w instrukcji mam napisane tak:
Paliwo ekologiczne zgodne z normą DIN 51 606. Liczba cetanowa nie niższa niż 49
Z tego względu sam olej rzepakowy nie nadaje się do zasilania współczesnego doładowanego silnika trakcyjnego z wtryskiem bezpośrednim. Ja bym jeszcze zwrócił uwagę na jeden fakt- klasyczny ON ma dobre właściwości smarne i pompa wtryskowa (czy pompowtryskiwacze) mimo bardzo "ciasnego" spasowania się nie zacierają. W przypadku oleju roślinnego tak już nie jest, i należy się liczyć z możliwością zatarcia. Jak na razie olej roślinny do napędu jest to jedynie ciekawostka, która może mieć zastosowanie przy stacjonarnych wolnoobrotowych niewysilonych silnikach (np. generatory prądotwórcze czy do starszych generacji wolnoobrotowych silników maszyn rolniczych). I to w porze letniej, lub ze wstępnym podgrzwaniem paliwa aby nie zablokować filtrów. W silnikach samochodów trakcyjnych jedynie silniki z komorą wstępną, tam niższa LC nie stanowi aż takiego problemu, choć bez zmiany kąta wtrysku paliwa praca silnika może być twarda. antonio napisał(a): Jak widać są juz zestawy do niewielkiej modyfikacji zasilania olejem roślinnym.
Jak na razie to dla rolnictwa na potrzeby własne. Ale dobre i to.
ON może by i staniał gdyby spadło jego zużycie przez cieżki transport drogowy, ale to marzenie...
|
31.08.2006, 08:50 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Nie no pewnie, w doładowany nigdy nie wleję, ale w taki wolnossący z normalnymi wtryskiwaczami zasilanymi z pompy wtryskowej (a nie bezpośredni wtrysk czy pompowtryski) to gdyby cena takiego oleju roślinnego była przeważająco niska nie miałbym skrupułów .
Przynajmniej ładniejszy zapach spalonych frytek od oleju opałowego - jesli ktos woli taką alternatywą
|
31.08.2006, 23:08 |
|
|
Dołączył(a): 03.11.2005, 13:51 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Ja obecnie leje rzepak z biedronki do mojego Poldka 1,9 GLD. Poki co jezdze tak od czerwca.. osiagi praktycznie te same... zapach frytek jak z mcdonalda... ale ujdzie ;-] w biedronce ok 2,60 za litr wychodzi ;-]
|
02.09.2006, 12:32 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
pencziks napisał(a): Ja obecnie leje rzepak z biedronki do mojego Poldka 1,9 GLD. Poki co jezdze tak od czerwca.. osiagi praktycznie te same... zapach frytek jak z mcdonalda... ale ujdzie ;-] w biedronce ok 2,60 za litr wychodzi ;-]
Chciałbym to widzieć...
A mniej wtajemniczonym odradzam takie próby.
|
02.09.2006, 18:45 |
|
|
Dołączył(a): 03.11.2005, 13:51 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Mam to nakrecic czy jak? Bo nie rozumiem tej ironii....
|
03.09.2006, 20:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
>pencziks, jak długo już jeździsz na "smażalni"? Nie ma problemów, dolewasz coś jeszcze? Rozumiem że ten poldek ma najzwyczajniejszy wolnossący silnik?
Na TVN tez pokazywali jakiegoś Transita do którego facet leje baniaki z żółtym olejem..
|
03.09.2006, 22:41 |
|
|