Teraz jest 27.04.2024, 23:08



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Dizel na olej rzepakowy. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.11.2005, 13:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Tak jak pisalem wyzej od czerwca, robie ok 50-70 km dziennie podczas pracy po dziurach ;-] Silnik Citroenowski, rocznik 92. Auto w stanie dostatecznym, sprzedac sie nie oplaca..jak padnie to padnie... mam fabie ;-P (ciekawe podejscie?). Leje roznie... najlepszy efekt to np na stacji za 30 zl plus reszta ok 36 litrow Biedronowski (12x3l). Gdy kasy brak.. wpadam do sklepu... biore dwa baniaki 3litrowe oleju wybornego i wlewam bez ON. Co zauwazylem... podczas zimnych porankow... przy odpalaniu rwie pare sekund.. za chwile wyrabia... Oczywiscie gdy przyjdzie jesien i spadna temp rzepak bez przerobki z tym podgrzewaniem czy cos? odpada... Ogolnie rzecz biorac nie polecam jazdy na rzepaku, mowie jak jest u mnie ;-] Po prostu sytuacja mi na to pozwala.... poza tym uwazam ze Poldek to czolg ;-D Pozdr.


03.09.2006, 22:50
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
pencziks napisał(a):
Tak jak pisalem wyzej od czerwca, robie ok 50-70 km dziennie podczas pracy po dziurach ;-] Silnik Citroenowski, rocznik 92. Auto w stanie dostatecznym, sprzedac sie nie oplaca.


:blowup: Mimo wszystko odradzam!!. Mimo to, że jezdzi!. :blowup:

Mogę polecić zakup apararury do produkcji estrów na bazie oleju rzepakowego.
Lub kontakt z rolnikiem, który ma taką aparaturę do produkcji paliwa na swoje potrzeby. Estry olejowe do silnika citrenowskiego- tak, ale nie ole rzepakowy!.

Oszczędności na kupnie paliwa nie są na tyle duze, aby był ekonomiczny sens takiego działania. Jeszcze gdyby był to olej zużyty ( np. ze smażalni frytek) to jako olej "przepracowany" gastronomicznie ma gastronomiczną wartość = 0, więc jeszcze ujdzie jego zastosowanie w takim silniku. Ale i tak wtryskiwacze będą zapieczone po kilkuset godzinach pracy. O zatarciu pompy wtryskowej nie wspomnę bo to oczywiste.


04.09.2006, 16:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
ABSURD PRAWNY

Akcyza – przepisy nakazujące opodatkowanie akcyzą jak dla paliw, np. oleju rzepakowego, jeżeli wlejemy go do samochodu

Podstawa prawna
Art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym

Konsekwencje
Oleje roślinne w nieprzetworzonej, naturalnej postaci nie stanowią wyrobu akcyzowego, a mimo to podlegają podatkowi akcyzowemu ???

Jak to zmienić
Martwy przepis, do zlikwidowania :nono:

Opinia
Anna Bryńska
radca prawny z Kancelarii Lovells
Olej rzepakowy nie jest paliwem ciekłym z zawartością biokomponentu ani biopaliwem. W sytuacji, gdy taki sam olej rzepakowy jest przeznaczony do użycia, oferowany na sprzedaż lub używany jako paliwo silnikowe, wyrób ten należy klasyfikować jako paliwo silnikowe. Oznacza to, iż tak wykorzystany olej podlega akcyzie, a podmiot, który używa oleju jako paliwa silnikowego staje się podatnikiem akcyzy.
W rozporządzeniu MF z dnia 26 kwietnia 2004 r. w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, w par. 12 ust. 1 przewidziano, co prawda, pewne zwolnienia, ale wymagają one spełnienia określonych warunków (np. paliwo ciekłe musi zawierać określoną ilość biokomponentu). Trudno jednak wyobrazić sobie, aby np. rolnik dolewający oleju rzepakowego do baku traktora miał możliwości i ochotę zajmowania się podatkowymi formalnościami. Nie wyobrażam też sobie biegających po drogach przedstawicieli fiskusa :hurra: , kontrolujących ww. praktyki. Pozostaje mieć nadzieję, że z de facto martwego przepisu (nieprzewidującego logicznych wyjątków) fiskus nie uczyni kolejnego „polowania na czarownice”.

[Gazeta Prawna] z WP.pl

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


06.09.2006, 18:35
Zobacz profil Album osobisty

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Kumpel z pracy ma rovera 400,1,8D i zastosował podgrzewacz paliwa.
Olei żep.. leje do zbiornika paliwa, ale silnik odpala na ON, i ma osobny zbiornik na ON
5Litrowy, po uzyskaniu temperatury silnika 67 stopni automat przełancza na rzepak.
ale nigdy nie stosować do POMPOWTRYSKIWACZY. :sciana: :sciana: :sciana: :blowup:


09.09.2006, 14:29

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
[quote="CZART"]Kumpel z pracy ma rovera 400,1,8D i zastosował podgrzewacz paliwa.
Olei żep.. leje do zbiornika paliwa, ale silnik odpala na ON, i ma osobny zbiornik na ON
5Litrowy, po uzyskaniu temperatury silnika 67 stopni automat przełancza na rzepak./quote]

Może to częściowo rozwiązywać sytuację stabilności pracy silnika bo w każdym silniku diesla wstępne podgrzanie paliwa jest korzystne to jednak sam olej rzepakowy ma za mała liczbę cetanową na potrzeby pracy silnika wysokoprężnego i w związku z tym wydłuża się tzw. zwłoka zapłonu, co obniża sprawność termodynamiczną, lub każe przyśpieszać początek wtrysku- co jednak utrudnia znów uruchomienie silnika . Nie rozwiązuje to też sprawy właściwego smarowania pompy (zatarcia) i zapiekanie się końcówek wtryskiwaczy- przez co następuje tzw. podciekanie wtryskiwaczy i wzrost jednstkowego zużycia paliwa gdyż iglica wtryskiwacza nie zamyka wypływu paliwa.


Jestem ciekaw ile kosztuje taka aparatura do tworzenia estrów z oleju rzepakowego. Przy LC estrów ok. 47-48 możnaby już mieszać to z ON i stosować bez cyrkowych sztuczek, lub wcześniejszego czy późniejszego uszkodzenia silnika zasilanego olejem rzepakowym.


09.09.2006, 18:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.04.2005, 23:32
Lokalizacja: Radom
Posty: 351
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: MB E 220 CDI
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
Post 
W artykule napisali, o zmianach koncowek wtryskiwaczy, ale w astrze bez turbo, wiec STARY diesel isuzu jesli dobrze kojarze.
Do Fabii PD nie probowalbym :czacha:

ja w dostawczaku jezdze na rzepaku :D

silnik pracuje troche ciszej :D


09.09.2006, 18:46
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dlaczego olej rzepakowy sie nie nadaje do silników z popowtryskiwaczy? otóż dlatego ze olej rzepakowy ma inna gestość jak zwykly ON a co zatym idzie zwieksza sie ciśnienie wtrysku i to znacznie i tak mniej wiecej 20 tys pojeździsz a potem :blowup: pamietajcie ze chytry podwójnie traci :razz:


13.09.2006, 09:17

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
AMG napisał(a):
Dlaczego olej rzepakowy sie nie nadaje do silników z popowtryskiwaczy? otóż dlatego ze olej rzepakowy ma inna gestość jak zwykly ON a co zatym idzie zwieksza sie ciśnienie wtrysku


Nie tylko to ma znaczenie. W pompowtryskiwaczu jest wysoka temperatura, co sprzyja częsciowemu odparowaniu ON i dzięki temu jest dokładniejsze rozpylenie dawki paliwa. Olej rzepakowy w tych temperaturach ulega rozkładowi termicznemu z wydzielaniem substancji stałych. One powodują zapiekanie a nawet wręcz zatarcie aparatury wtryskowej.


13.09.2006, 14:12
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL