|
|
Teraz jest 28.04.2024, 00:10
|
[F1] Dobrze że nie kupiłem benzyny...
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56 Lokalizacja: Lublin Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
|
chodzi tutaj o bezwladnosc cieczy dokladnie oleju, ktory podczas uruchomiania nie idrazu dotrze do turbiny (lozysk slizgowych) tak samo podczas wylaczenia silnia z wiekszych obrotow, silnik pzrestanie pracowac a turbo bedzie dalej dzialac ale juz bez smarowania i po lozyskach a jak wiadomo 200 000 obr/min [3333,3(3)obr/s] robi swoje....
dochodzi jeszcze wymian filtra powietrza, uszkodzony prowadzi do zniszczenie wirnika
(zanieczyszczenia)
a w silniki wolnossacym nie ma takich predkosci wiec..... wniosek nasuwa sie sam
_________________ FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km 2,9 l/100km :):):): F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :) 2,7 l/100km :):):) Pozdrawiam
|
30.04.2006, 11:22 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Pafi napisał(a): chodzi tutaj o bezwladnosc cieczy dokladnie oleju, ktory podczas uruchomiania nie idrazu dotrze do turbiny (lozysk slizgowych) tak samo podczas wylaczenia silnia z wiekszych obrotow, silnik pzrestanie pracowac a turbo bedzie dalej dzialac ale juz bez smarowania i po lozyskach a jak wiadomo 200 000 obr/min [3333,3(3)obr/s] robi swoje.... dochodzi jeszcze wymian filtra powietrza, uszkodzony prowadzi do zniszczenie wirnika (zanieczyszczenia) a w silniki wolnossacym nie ma takich predkosci wiec..... wniosek nasuwa sie sam
Filtr powietrza trzeba wymieniać również w silnikach NA, więc nie widzę w tym żadnej uciążliwości...
_________________ . Jarek
|
30.04.2006, 11:30 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Cytuj: chodzi tutaj o bezwladnosc cieczy dokladnie oleju, ktory podczas uruchomiania nie idrazu dotrze do turbiny (lozysk slizgowych) tak samo podczas wylaczenia silnia z wiekszych obrotow, silnik pzrestanie pracowac a turbo bedzie dalej dzialac ale juz bez smarowania i po lozyskach a jak wiadomo 200 000 obr/min [3333,3(3)obr/s] robi swoje.... dochodzi jeszcze wymian filtra powietrza, uszkodzony prowadzi do zniszczenie wirnika (zanieczyszczenia) a w silniki wolnossacym nie ma takich predkosci wiec..... wniosek nasuwa sie sam
Pafi wyjasnil wszystko o co mi chodzilo z tym "umiejetnym jezdzeniem" wiec nic dodac nic ujac Yarek!!
|
30.04.2006, 13:32 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56 Lokalizacja: Lublin Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
|
zgadzam sie ze w kazdym pojezdzie nalezy dbac o filtr powietrza
a w tym przypadku w szczegolnosci zaniechanie tak drobnej wydawac sie mogli i blahej sprawy prowadzi czasmi do wydakow wiekich wydatkow hehe
wiec lepiej dmuchac na zimne
_________________ FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km 2,9 l/100km :):):): F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :) 2,7 l/100km :):):) Pozdrawiam
|
30.04.2006, 14:07 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
superstone napisał(a): Pafi wyjasnil wszystko o co mi chodzilo z tym "umiejetnym jezdzeniem" wiec nic dodac nic ujac Yarek!!
No to cieszę się że wreszcie zrozumiałeś
_________________ . Jarek
|
30.04.2006, 19:03 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Mam jedno pytanie do wszystkich posiadaczy 1.4 101KM.
Gdyby wersja 1.9TDI 101KM była w tej samej cenie i OC by tyle samo kosztowało, to którą wersje byście wybrali ? Prosze o uzasadnienie wypowiedzi
|
30.04.2006, 20:26 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56 Lokalizacja: Lublin Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
|
hmm do tej pory mialem 1,2i (60Km) i 1,4i (75KM) a teraz sie przesiadlem na tdi (101KM)i:
- nie musze krecic silnika na obrotach jezeli chce przyspieszac max. 2500obr/min;
- nie muli mi silnika jezeli wloze wyzszy bieg niz wynikalo by to z obrotow;
- ekonomika spalania jest ciekawa;
- nie ma obciazenia (ubytku mocy) klima, ew. warunkami drogowymi;
no i teraz probuje czegos innego zobaczmy co wyjdzie podczas eksploatacji
_________________ FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km 2,9 l/100km :):):): F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :) 2,7 l/100km :):):) Pozdrawiam
|
03.05.2006, 16:57 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Mysle ze jakby ceny byly takie same to wybralbym TDI :]
Czemu ...hmm ekonomia tego auta jest bardzo dobra, moc... mozna wiecej a tanim kosztem ;]
Choc gdyby 2.0TSFI bylo w cenie 2.0TDI :] to wybralbym to pierwsze ....
|
03.05.2006, 18:56 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Wybralbym diesla ze wzgledu na ten przyjemny klekot ale nic wiecej... koszty eksploatacji i prawie zadna oszczednosc na paliwie w stosunku do benzyny...
|
03.05.2006, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
superstone napisał(a): Wybralbym diesla ze wzgledu na ten przyjemny klekot ale nic wiecej... koszty eksploatacji i prawie zadna oszczednosc na paliwie w stosunku do benzyny...
Miałem tego nie komentować, ale po prostu nie wytrzymałem...
Drodzy właściciele benzyniaków - apeluję o choć ODROBINĘ obiektywizmu. Mam w domu fabię benzynę i diesla i znam ich wady i zalety.
"Wybralbym diesla ze wzgledu na ten przyjemny klekot ale nic wiecej" litości... Poza dźwiękiem diesla, który nie każdemu odpowiada i dyskusyjną 'kulturą pracy' tdi bije na głowę wolnossące benzyniaki montowane w fabii... w każdej dziedzinie - dynamika, elastyczność, ekonomia, łatwość podnoszenia mocy, itd.
Gdyby w fabii montowano 1.8T, wtedy zastanowiłbym się nad wyborem, ale pewnie i tak wybrałbym TDI ze wględu na dużo niższe koszty utrzymania, bo zapewne cena zakupu byłaby zbliżona.
1.4 (nieważne który, 60KM czy 101KM) ma imo w stosunku do TDI tylko jedną, jedyną zaletę - niższą cenę. Odpowiedź na pytanie MCSeb'a jest wyjątkowo prosta...
PS "prawie zadna oszczednosc na paliwie w stosunku do benzyny" - niezła bzdura.
pozdrawiam.
_________________ . Jarek
|
03.05.2006, 22:25 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
superstone napisał(a): prawie zadna oszczednosc na paliwie w stosunku do benzyny...
Fakt, oszczędność na kieszeni rzędu 40% jest prawie żadna
Przy założeniach katalogowych gdzie fabka tdi 101KM seryjna w miescie pali średnio 6,5 a 16v 101KM 9,0.
Przy średniej cenie ON ok 4,00- i średniej 98 4,50- wychodzi ze 100km dieslem przejedzie się za 26 zł a benzynką za 40 zł.
Jak mi ktoś powie ze da się spalic mniej w miescie niz 9 to ja tez moge powiedziec ze dieslem mozna zejsc ponizej 6. Ale chodzi mi o normalną dynamiczna jazdę a nie PSJ.
|
04.05.2006, 08:05 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
xx
Ostatnio edytowano 05.05.2006, 09:53 przez Mr T., łącznie edytowano 1 raz
|
04.05.2006, 09:20 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): McsEb napisał(a): fabka tdi 101KM seryjna w miescie pali średnio 6,5 no Pafi ma w podpisie spalanie 3,5-4,5 na 100km (domyślam się, że to trasa-miasto) więc McsEb za dużo "buta" stosujesz, że tak dużo Ci pali .
Pafi na pewno napisał o spalaniu w trasie Bo 3,5 to na prawde nie problem, wystarczy po prostu jechac 90km/h i nie szaleć
Moja fabka jak jeszcze była seryjna rzeczywiście w mieście spalała średnio ok 6,5 (od 5,8 do 7,2).Teraz raczej poniżej 7 ciężko mi zejść, no ale to inna moc. Potrafię teraz dojśc nawet do 10,5 jak się "postaram"
|
04.05.2006, 09:33 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
xx
Ostatnio edytowano 05.05.2006, 09:53 przez Mr T., łącznie edytowano 1 raz
|
04.05.2006, 10:04 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): tak jeszcze apropos benzyna-diesel. Podobają mi się dane nowego Leona: 2.0FSI (N/A) 150KM, do setki 8.8sek, maks 210km/h. 2.0TDI 140KM 9.3 sek do setki, maks 205km/h . Spalanie benzynki w trasie o litr większe niż diesla, w mieście o trzy litry. Jak dla mnie akceptowalne . Szkoda tylko że ten Leon nie wie o tym, że ma mieć 140KM - zazwyczaj ma dobrze ponad 150KM... i chyba nikt mu też biednemu nie powiedział o przyspieszeniu jakie ma osiągać - przeciętny wynik to około 8.5s do setki A co spalania - w silnikach FSI rzeczywiście da się osiągnąć niskie, ale coś za coś - potrzebny jest mega-pizdowaty styl jazdy. A w tym czasie właściciel diesla nie oszczędzając pedału gazu wciąż ma niższe spalanie... Mr T. napisał(a): [ Dodano: 2006-05-04, 11:23 ]A skoro McsEb zapodałeś takie pytanie hipotetyczne co by było gdyby... to ja bym z innej strony uderzył: co by było gdyby do fabii montowali np. chociażby silnik 1.6FSI. Nie miałbym problemu z odpowiedzią
Jeśli mając taki wybór, wybrałbyś 1.6, to znaczy że nigdy nie jechałeś dieslem...
BTW: ponieważ w większości tych dyskusji niestety widać, że niektórzy nie mają pojęcia o tym jak jeździ dieselek po czipie - zapraszam na jazdy próbne. Ostrzegam jednak: niechętnie będziecie wracali do swojego auta
_________________ . Jarek
|
04.05.2006, 11:46 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|