Teraz jest 27.04.2024, 20:03



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F1] Dobrze że nie kupiłem benzyny... 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post Dobrze że nie kupiłem benzyny...
Bo:

- choć cena ropy osiągneła prawie 4 zł to nadal jest troszkę tańsza od benzynki, przy niższym spalaniu ropniaka koszta wychodzą nie wiele wieksze niż jeżdzac benzyniakiem na gazie.

- w benzynie za dobrą sekwencyjną instalację gazową trzeba dopłacic kilka tysięcy, a dopłącając trochę wiecej do diesla w salonie mamy podobne spalanie a 2 razy wiecej mocy :)

- nie ma w ofercie fabii silnika benzynowego który mółgby się równać osiągami z dieslami (niby 2.0, ale ile to pali :), taniej wyjdzie chipnąc 1.9TDI 101KM i jest duzo szybsze :) )

- argument że klekocze do mnie nie trafia bo nie jest to mankament a na pewno nie mam tyle kasy aby kupic sobie beznynkę 200KM która by ładnie chodziła ale paliła 2 razy tyle co 1.9 :) poza tym lubię dzwięk klekota, wiadomo ze dzwięk benzynki 3.0 jest pewnie ładniejszy, ale dieslek od 3000RPM też umie ładnie chodzić :)

- auto na gaz jest z natury nietuningowalne, z racji suchego paliwa i wyższej temperatury spalania szybciej może coś walnąć.

- O problemach z rozruchem w zimie można zapomnieć, nowoczesne diesle nie mają z tym problemów (jedyny problem to tylko pamiętac zeby tankowac normalne paliwo, ale to tak samo dotyczyny benzynek :) )

- Charakterystyka momentu w dieslu (nie wartość maxymalna!) jest tak rozmieszczona ze auto o tej samej mocy maksymalnej co benzynowe ma średnią moc z użytecznych obrotów wyższą o 10-20% (np auto Wokana gdzie max moc podczas scigania jest przy każdych obrotach :) ma prawie 140KM od 3000 do 4500RPM - czyli tam gdzie zmienia biegi).

- Kolejna bzdura o krótkich przełozeniach diesla, na dwójce auto może pojechać 10-82km/h, na trójce 30-135km/h, na czwórce 40-185km/h, na piątce 50-250km/h :)

Generalnie jak ktoś chce miec szybkie auto, tuningowac itp i nie płacić duzo na stacji, dieselek wychodzi duzo lepiej. Pokażcie mi auto benzynowe 200KM-250KM które w miescie bedzie jarac 8 litrów przy normalnej jeździe (nie emeryckiej) a w trasie 5 (przy ok 100km/h).

Problem ze na zimnym nie można pałować dotyczy kazdego silnika, że po pałowaniu przed zgaszeniem odczekac minutke - w turbobenzynie jest tak samo. że dieselek sie dłużej nagrzewa ? Ale za to sie nie przegrzewa - czasami widzę auta benzynowe na trasie w korkach jak stoja na poboczu i studzą silniki - wiem , to dotyczy starych sztrucli :)

No to by było na tyle. :)
Generalnie jak chcesz jeździć szybko, a nie masz kasy to tylko TDI :)


25.04.2006, 10:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
a jak wolisz jazde wolna i jeszcze oszczedniejsza to SDI :)

_________________
touran Obrazek


25.04.2006, 11:02
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Fakt, wszystko to co poruszyles apropos dizla jest na +..ogolnie minusow dizla procz klekotem nie widze, co prawda, slyszalem octe II z TDI.. slychac ladnie turbinke a klekocik jest taki slodki letkutki :] zatem.. mysle ze nowe dizle sa tez coraz cichsze...
ogolnie obecnie bardziej oplaca sie kupic dizla niz benzyne i robic ja na gaz..zaoszczedzi sie kilka problemow z tym zwiazanych.
Jak dla mnie dizel to w obecnej sytuacji na rybku paliwowym jest mysle najlepszym rozwiazaniem :]


25.04.2006, 11:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
marekk napisał(a):
a jak wolisz jazde wolna i jeszcze oszczedniejsza to SDI :)


Ile Ci min spaliła na trasie fabka jadąc 90km/h ? Oczywiscie wg kompa bo nie da sie wyliczyc do dzięsiątej częsci na stacji. Mój rekord to 3.2l/100 - odcinek prawie 200km, ale to była katorga, cały czas kontrola obrotów i chwilowego spalania :) Ale to było dawno. Pamiętam ze komp pokazywał ze do przejechania mam jeszcze cos koło 1500km :)
Ile jara w miescie SDI ?


25.04.2006, 11:08
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
xx


Ostatnio edytowano 05.05.2006, 09:53 przez Mr T., łącznie edytowano 3 razy



25.04.2006, 11:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
u mnie pokazywala srednie zuzycie 4,2 litra , po zmianie opon na 195/50/15- 4,6l

takiego rekordu nie mialem jeszcze , ale na odcinku 50km zeszlem do 3,6l/100 pewnie bylby ten sam wynik - na trasie 700 km po autostradzie - (predkosc do 160km/h- srednia wg kompa 100) spalila 4,9 litra

_________________
touran Obrazek


25.04.2006, 11:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51
Lokalizacja: Rumia
Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
Post Re: Dobrze że nie kupiłem benzyny...
McsEb napisał(a):
Bo:

...


I rozpoczęła się kolejna wojna systemowa porównywalna z dyskusjami na formach fotograficznych: Dlaczego Canon jest lepszy od Nikona, i dlaczego system 4/3 Olympusa jest be.

Odnośnie tematu, myślę, że zarówno użytkownicy diesla jak i benzyny mają swoje racje.
Ja kupiłem 1.4 75 km, paradoksalnie, ze wzgledów ekonomicznych. Po prostu przy rocznych przebiegach rzędu 18 kkm i zakładanym okresie eksploatacji 5 lat, uwzgklędniając fluktuacje cen paliwa, zarówno diesel jak i instalacja gazowa zaczęłyby się zwracać dopiero w 4 roku eksploatacji.

_________________
Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente


25.04.2006, 12:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
(...) porównanie 1.9TDi z fabii do silnika 1.4 z Clio. Porównanie to wskazało na dobre czasy uzyskiwane przez to auto(...).

Ja tez pamiętam ze wygrał minimalnie, i to na odcinku powiedzmy ok 400 metrów, a co by było gdyby sie scigali przez kolejne 400 metrów :) ?
Mr T. napisał(a):
Zatem możemy mieć auto w benzynie, które ma mniejszą pojemność o 0,5 litra (co jeśli dobrze pamiętam przekłada się jakoś na koszty ubezpieczenia)

W pakiecie róznice w ubezpieczeniach nie sa takie duże :)
Mr T. napisał(a):
... i przy normalnej jeździe nie pali dwa razy tyle co diesel.

Przy normalnej jeździe clio jest mniej dynamiczne bo moc zaczyna się przy wyższych obrotach. W TDI ciąg czujesz zawsze i wszędzie :D
Apropos spalania mówię tutaj głównieo autach podkręcanych - 150-200KM lub więcej, tutaj benzynka jednak wymięka.
Mr T. napisał(a):
Oczywiście trudniej takie auto dłubnąć, ale nie zapominajmy, że mamy tu silnik wolnossący, który przy odrobinie chęci można doładować. Zgoda - podniesie to zużycie paliwa, będą to jakieś koszty (ale pewnie pokrywające różnicę w cenie zakupu)

koszty na pewno oprzekroczą kosztu zakupu TDi jeśli miało by to byc zrobione dobrze - Ile częsci trzeba by wymienić żeby zrobic z 1.4 powiedzmy 190KM ? - to jest ponad 100% przyrostu.TDI ATD na seryjnych gratach wytrzymuje 190KM, ASZ do 250KM. Uturbianie aut N/A jest jednak troche trudniejsze niż seryjnie doładowanych.
No i właśnie chodzi mi o to spalanie, nie stac mnie na jeżdzenie mocną benzyną.

Mr T. napisał(a):
No i jak dla mnie mówienie o tym że w jakimś zakresie obrotów silnik diesla brzmi dobrze, to :nono: nie tędy droga ;-)

Czemu ? przeciez sam się zachwycasz nad swoim autem jak łądnie ryczy przy 6000RPM :)
Mr T. napisał(a):
Właściwie każdy, by móc czy chcieć się wdawać w takie rozważania musiałby odpowiedzieć sobie na zasadnicze pytania o to co jest dla niego ważniejsze. W końcu mamy do czynienia z różnymi kulturami pracy, kosztami zakupu czy eksploatacji czy w końcu z szeroko rozumianymi wrażeniami estetycznymi w postaci dźwiękowej ;-) . Kto wie, może w efekcie takich rozważań będziemy zmieniać zdania? ;-)

Z mojego postu widac co jest dla mnie najważniejsze - miec dużą moc - korzystac z niej kiedy się da i mało kasy zostawiac na stacji, z benzyną to nie jest wykonalne.


25.04.2006, 12:12
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
xx


Ostatnio edytowano 05.05.2006, 09:54 przez Mr T., łącznie edytowano 1 raz



25.04.2006, 12:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
McsEb napisał(a):
Czemu ? przeciez sam się zachwycasz nad swoim autem jak łądnie ryczy przy 6000RPM

Chodziło mi o to, że benzinka w całym zakresie brzmi ładnie (przy 6000rpm to już miód ;-) ) a nie tylko od 3000rpm ;-) .
Tak czy inaczej pisałem tez ze mi sie podoba klekot diesla :)
Mr T. napisał(a):
Poza tym domyślam się, że Twoje dłubnięcie w aucie też nie było darmowe? Czyli więcej w zakupie + dłubnięcie no i w efekcie masz to co chcesz + rozsądne zużycie. Ja wydałem mniej w zakupie, jeszcze nic nie wydałem na dłubnięcie i też mam to co chcę ;-) . Ciąg głowy nie urywa, ale kiedy trzeba to wystarczy no i ładnie brzmi ;-) .

Jak juz pisałem mi chodzi żeby właśnie głowe urywało a brzmienie jest sprawą trzeciorzędną :) TDI z racji wysokiego momentu ma mocniejsze sprzęgło, skrzynię itp. Można ostro dłubac ( z głową) bez wymiany tych elementów. W benzynce 1.4 101KM przy zrobieniu w niej 190KM na 100% trzeba by wymieniac te wszytskie częsci na mocniejsze. A to sa duże koszta. Wracając do tematu spalania - czyli główny argument czemu wole szybkiego diesla - Ja zostawiam miesięcznie z 400-500 zł na stacji, nie chcę myśleć ile bym zostawiał przy benzynce. (chodzi mi o benzynkę w ok 200KM i uzywanie mocy bardzo często). W ciągu roku zaoszczędzam kilka tysięcy dzięki temu :)
Mr T. napisał(a):
A skoro już zapodałeś taki wątek, to nie mogłem się tu nie odezwać :mrgreen:
Włąśnie po to zapodałem :)


25.04.2006, 12:34
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.11.2005, 13:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
Oj szkoda ze autor tematu nie jest kobieta... poprosilbym o ręke ;-D


25.04.2006, 22:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56
Lokalizacja: Lublin
Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
Post 
witam
mi na 70 km wyszlo 4,1 l/100km ale to w polszy bez autozdrad :(
z predkoscia 100km/h
zobaczmy jak bedzie dalej :)

_________________
FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km :) 2,9 l/100km :):):):):
F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :):) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :):) 2,7 l/100km :):):):)
Pozdrawiam


26.04.2006, 22:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
P.S. czytałem niedawno o przeróbkach w suzuki swifcie 1.3GTI (benzinka N/A). Gościu bez uturbienia uzyskał z tego silnika 142KM przy 7400RPM (w serii miał niecałe 100KM) i czas do setki na g-techu 6.88sek. Czyli dłubać można. Nie wiem jak to wygląda pod względem codziennej eksploatacji, ale jak widać nawet taki mały silniczek można wykręcić. A skala zmian jest chyba proporcjonalna do tego, co niektórzy (w tym chyba i autor wątku ;-)) czynią ze swymi dizelkami


Oczywiście że rewelacja, tylko że mnie w ogóle nie słuchasz :) Ja nie neguję że auta benzynowe sie gorzej dłubie :) Bo to bzdura oczywista. A nawet lepiej bo z tej samej pojemności możesz uzyskac powiedzmy o 50-100% więcej mocy niz w dieslu. Chodzi mi o to tylko ze wydłubaną fabką tdi mniej potem płacę za jazdę i zabawę a że dosyć duzo jeżdzę dlatego wolę tuningować diesla. No i nie stać mnie na drugie auto tylko do scigania :)
Apropos tuningu N/A ostatnio Yarek sie ścigał z hondą która z pojemności 1.6 miała wyciśniete 190KM :) Wg mnie jeszcze lepszy wynik niż swift :) Albo dziś czytałem temat na seat-racing gdzie gość z ibizki 1.4 8V (chyba 60KM w bazie) zrobił prawie 100KM :)


26.04.2006, 22:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
McsEb napisał(a):
choć cena ropy osiągneła prawie 4 zł to nadal jest troszkę tańsza od benzynki, przy niższym spalaniu ropniaka koszta wychodzą nie wiele wieksze niż jeżdzac benzyniakiem na gazie.


nie wiele wieksze ale zawsze ;)

McsEb napisał(a):
w benzynie za dobrą sekwencyjną instalację gazową trzeba dopłacic kilka tysięcy, a dopłącając trochę wiecej do diesla w salonie mamy podobne spalanie a 2 razy wiecej mocy


nie mam kasy zeby wylozyc na diesla a poza tym kto tu mowi o gazie???

McsEb napisał(a):
auto na gaz jest z natury nietuningowalne, z racji suchego paliwa i wyższej temperatury spalania szybciej może coś walnąć.


jesli nie mowimy o pb + lpg a ja tak nie mam wiec argument nie wazny

Poza tym cos widze ze tak troche w miescie czytajac posty u niektorych szwankuje niskie spalanie... wiec... poza tym jak kupowac diesla to tylko TDI bo sdi podobno nie jezdzi, a z kolei tdi to trzeba umiejetnie jezdzic zeby nie tyrac turbosprezarki.

Wiadome ze diesel ma dobry moment , dobra elastyke i ja z kolei kocham klekot diesli... ale dla mnie przy 10000 km rocznie i ww czynnikach sie nie oplaca i nie jest juz tak rozowy jak byl kiedys... 8-)


28.04.2006, 16:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post 
superstone napisał(a):
tdi to trzeba umiejetnie jezdzic zeby nie tyrac turbosprezarki.


Główna różnica pomiędzy dbaniem o silnik wolnossący a uturbiony, polega na tym, że w tym drugim po ostrej jeździe nie można od razu wyłączać silnika. Ale prawdę mówiąc, to ja robiłem tak również w autach wolnossących jakie miałem. Bo to że nie wolno katować silnika, dopóki się nie rozgrzeje, dotyczy obu rodzajów - turbo i wolnossących, benzyna i diesel...
Więc gdzie tu potrzebne jest "umiejętne jeżdżenie" ? :???:

_________________
. Jarek


30.04.2006, 11:02
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL