Teraz jest 27.04.2024, 23:35



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
[F1] Problem z moim dieslem (AKTUALIZACJA) 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
przepraszam, że znów post pod postem, ale przeglądając forum wpadł mi pomysł, a może to potencjometr w nastawniku temperatury ?


31.01.2013, 10:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
ArMaDeGoN napisał(a):
przepraszam, że znów post pod postem, ale przeglądając forum wpadł mi pomysł, a może to potencjometr w nastawniku temperatury ?


Też bym poszukał w panelu nawiewu - regulacja kierunku nawiewu jak dobrze myślę jest mechaniczna i może przy położeniu w pozycji na szybę jakieś cięgno porusza wtyczkę czy kabelki od potencjometru w nastawniku temperatury, albo zwiera jakieś przetarte i komputer otrzymuje sygnał nie grzać. Jeszcze inne wytłumaczenie jakie mi przychodzi do głowy to zabezpieczenie termiczne PTC, przy włączeniu nawiewu na szybę jest mniejszy przepływ w okolicy PTC jest cieplej więc zostaje wyłączone żeby się nic nie spaliło, a wiec proponuję taki test z wywalonym filtrem kabinowym. Jak dasz nawiew na szybę to ogrzewanie zaskakuje po jakimś czasie czy umiera na amen, do momentu zmiany położenia?

Jeszcze druga myśl: W fabii jest też czujnik nastawienia pokrętła nawiewu - komputer wie kiedy nastawisz pokrętło w pozycji "na szybę" wówczas wyłącza obieg wewnętrzny, może u ciebie ktoś coś przestawił i zamiast obiegu blokuje PTC? Nie wiem na jakiej zasadzie to działa, ale może wywalić ten czujnik, tak by nie widział ze dajesz nawiew na szybę. Daj nawiew np na nogi, zamknij obieg, potem daj na szybę i zobacz czy zamknięty obieg zostanie wyłączony.


05.02.2013, 22:12
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
Kamilo89 napisał(a):
kakuje po jakimś czasie czy umiera na amen, do momentu zmiany położenia?


Umiera do momentu zmiany połażenia. Będzie ciepło to pokombinuje. Będę dawał znać, na 1 rzut leci nastawnik.


________________________________________________________________________________


P.S a z tą prędkością co to może być ? zmieniałem opony/felgi i to samo.

180km/h i dalej nie idzie. Kompletne odcięcie przy 180, Nie możliwe raczej takie coś,zawsze miałem 200spokojnie.


11.02.2013, 22:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
I nic, patrzyłem obieg wewnętrzny itp. Wszystko czyściłem a fabia jak nie grzeje na szybę tak nie grzeje.
Co robić ? Ktoś się podejmie rozbórki nastawnika temperatury z kuj - pom lub wielkopolskiego ?
Może to ? Kurde nie wiem już co sprawdzać, czy uszkodzona może być też nagrzewnica albo coś ?
Albo np. sam pulpit tylko od przełączania tutaj w konsoli czy raczej nie ?

Dzięki za pomoc z góry, bo już mam dość zaparowanych szyb i zimna :|


22.02.2013, 11:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
Powiedzcie mi czy to może być związane z uszkodzeniem pulpitu sterującego ten z pokrętłami czy wątpliwe ?


27.02.2013, 15:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
Myślę, że może, w końcu tam jest czujnik temperatury powietrza w kabinie, może jeśli kręcisz pokrętłem coś go zwiera, albo dostaje przerwy i sterownik myśli, że ma chłodzić? Wcześniej mówiłem, że może to mieć związek z czujnikiem, który wykrywa, że pokrętło jest w pozycji nawiew na szybę i wyłącza zamknięty obieg, a nie bezpośrednio o problemie z zamkniętym obiegiem, dogrzebałeś się do niego? Jest jeszcze jedna opcja, zablokować klapę sterującą zimnym/ciepłym powietrzem na zasadzie dać ogrzewanie na maksa i odpiąć kostkę z silniczka. Zobaczysz czy wtedy będzie grzało.

PS. Możesz zerknąć też tutaj http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f ... 4983efa305 , może coś Cię natchnie, jeśli na naszym forum nic nie znalazłeś


27.02.2013, 16:40
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
Panel nawiewu cały nie, wymieniony nie pomogło.
Obstawiam już na 99% że to nastawnik temperatury, tylko kto mi to zrobi ? Sam bym dał rade jak się cieplej robi ?
Ile w aso by krzykli ?


17.03.2013, 12:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
w 08 KLIMA

BŁĄD:


00818 i jakieś chinskie znaczki'



Może to mieć z wiązek z zimnym nadmuchem na szybę czy raczej błąd po wymianie panelu klimy?


19.03.2013, 14:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
Przepraszam, że tak post pod postem.
Ale rozwiązałem problem, wymiana panelu i adaptacja całkowita pomogła.
A prędkość to chyba od opon bo teraz założyłem 17" 225/45 i jedzie maks 185 nie 180 ;pp Albo zakłamanie albo o tyle słabsza. Choć dziwne bo zczipowana powinna lepiej iśc?


21.03.2013, 19:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Problem z nawiewem szyba ciepłe powietrze (AKTUALIZACJA)
Witam ponownie, jednak problem nie ustał - adaptacja pomogła chwilowo.
Problem mam nadal - nawiew wieję na szybę tylko zimno mocnym powietrzem, nie działa regulacja temperatury (np. by zrobić cieplej tylko na szybę)
Wszędzie indziej ok, typu nogi szyba daję 22st. i na spokojnie sobie grzeję czy też gdzie kolwiek indziej - np. same nogi.
W czym może tkwić jeszcze problem ? komputer nie wyświetla żadnych błędów.


06.06.2013, 21:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Problem z moim dieslem (AKTUALIZACJA)
Nowy problem :) odkryty nie dawno. A skorzystam z wątku, by zakładać zbędne tematy.
Co może być przyczyną drgania gałki zmiany biegów np. gdy stoję na światłach albo coś, jak chodzi na biegu jałowym.
Jak zaczyna drgać, wystarczy mocniej bujnąć na prawo i lewo i przestaje. Ruszę kawałek i znów na biegu jałowym drży drażek - to samo ruch ręką i przestaje.
Mial ktos taki przypadek?


24.07.2013, 16:59
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z moim dieslem (AKTUALIZACJA)
Jak się nie mylę jest sprezynka wyrobiona i lata lewarek.

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


24.07.2013, 19:20
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.11.2012, 20:10
Lokalizacja: CWL/PK
Posty: 465
Podziękował: 14
Pomógł: 5

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F1
Rok prod.: 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Problem z moim dieslem (AKTUALIZACJA)
Gdzie ta "sprezynka" sie znajduje ?


24.07.2013, 19:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Dwa problemy z którymi borykam się od dawna.
amadeusz86 napisał(a):
Zacząłbym w takim razie od sprawdzenia napięcia na akumulatorze i na 99% jego podładowania (błąd 01598 - drive battery voltage - signal too low).


Cześć.
Jako, że u nas się ten błąd pojawił, tzn.:
01598 - Drive Battery Voltage
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal to Low - Intermittent

i występuje razem z błędem:
17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal
P1503 - 35-10 - - - Intermittent

zmierzyłem dzisiaj rano na szybko miernikiem elektronicznym uniwersalnym napięcie ładowania (na klemach akumulatora).
Akumulator Centra Futura CA530.
Wyniki pomiaru:
napięcie przed uruchomieniem - 12,7V
napięcie po uruchomieniu bez odbiorników (po ok. 5 minutach) - 14,3V
napięcie ze wszystkimi możliwymi odbiornikami (obroty jałowe) - powoli napięcie spada do ok. 12,3-12,4V
napięcie ze wszystkimi możliwymi odbiornikami (obroty ok. 2200) - ok. 13,9V
napięcie ze wszystkimi możliwymi odbiornikami (obroty jałowe) - napięcie spada do ok. 12,3-12,4V
napięcie bez odbiorników (obroty jałowe) - 14,3V

I tak testowałem ok. 5-7 minut osiągając te same wyniki.
Zaraz po zatrzymaniu silnika - napięcie ok. 13,7V.

Wieczorem sprawdzę jeszcze wszystko na samochodzie po trasie ale nie będę w stanie zmierzyć napięć na samym alternatorze.

A szukam ponieważ:
1) jak pisał amadeusz ten błąd wskazuje na ten trop;
2) pojawia się błąd 17911;
3) pojawiają się inne błędy (w tym ABS) a w jednym z wątków napisane było, że niewłaściwe ładowanie może być przyczyną wielu błędów...

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


23.12.2013, 09:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Problem z moim dieslem (AKTUALIZACJA)
818 - - - - - Nadajnik temperatury aparatu wyparnego G263 (czujnik w zabudowany kolo nagrzewnicy) -wymiana dosc klopotliwa ale jak mowia legendy da sie zrobic bez demontowania deski :D


23.12.2013, 10:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL