Teraz jest 16.04.2024, 12:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[VAG] Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Witam,
Na wstępie zaznaczam, ze tym którzy dotrwają do końca stawiam piwo, a temat jak narazie ma mieć charakter, rozważań pomysłów, dywagacji.
Wymieniając ostatnio termostat trafiłem na wątek podgrzewaczy cieczy w dieslach, wiem ze fabia 1.9TDI ma PTC, które ładnie działa nawet jak termostat się nie otwiera, a na zewnątrz jest 0 stopni, to one już po 100-200 metrach grzeje. Jednak wg mnie odpowiednia temperatura pracy silnika, ta około 90 stopni jest mu bardziej przyjazna niż np 40. W związku z powyższym zastanawia mnie montaż króćca z świecami żarowymi. Na naszym forum jedyny temat jaki znalazłem to ten: viewtopic.php?f=13&t=13096&hilit=kruciec jednak nie znalazłem tam informacji typowo technicznych tego zagadnienia. Pytania sa następujące czy taki króciec z grupy VW powinien pasować plug and play, wydaje mi się, ze tak bo w fabii mamy taki:http://allegro.pl/skoda-fabia-1-9-tdi-atd-2001r-krociec-wodny-wody-i2805799891.html nr038 121 132D bądź tez taki http://allegro.pl/krociec-vw-skoda-seat ... 78656.html o nr038 121 133, już na oko widać, że ten 2 ma jeden koniec wyraźnie szerszy niż poprzedni, czyżby skoda przemyślane rozwiązania miała 2 wersje? Szperając po grupie VW znalazłem to: http://allegro.pl/audi-a3-golf-iv-kroci ... 77258.html o numerze katalogowym 038 121 133A, czyli teoretycznie takim samym jak ten z 2 aukcji, różniący się materiałem, z którego jest wykonany oraz miejscem wyprowadzeń króćców, nie są podłużne a prostopadłe. Wydaje mi się, ze w tym momencie problem jedynie jest z wygięciem węża (kupno takiego pod króciec, to nie problem) i przełożeniem czujnika temp., który raczej też powinien pasować, w końcu to grupa VW. O ile mechanicznie są to detale, to ważniejsza jest kwestia elektryczna, ile takie 3 świece w cieczy pobierają prądu, ile prądu można pociągnąć z alternatora jeśli mamy włączone np światła, ogrzewanie szyby lusterka i dla wygody fotel no i fabryczne PTC z automatu? Co będzie lepsze PTC czy taki króciec (zakładając ze mamy jeden alternator, który nie udźwignie tego i tego) Wiem, że PTC grzeje od razu, a tka bym musiał czekać dłużej, aż zagrzeje się ciecz. Zakładając, ze dysponujemy zapasem mocy w altku, to widziałem podłączenie tak: dodatkowy włącznik od tylnej szyby pod ACC i nim sterować dodatkowym przekaźnikiem od świec żarowych, kontrola mechaniczna, lub podpięcie przekaźnika pod ogrzewanie tylnej szyby wtedy mamy wyłączenie automatyczne po zadanym czasie. Co o tym sądzicie? Ma sens taka zabawa? Teoretycznie PTC jak i świece maja grzać też silnik przez dodatkowe obciążenie alternatorem. Podsumowując, ile prądu pobiera PTC, ile świeca żarowa zanurzona w cieczy (czy maks czy np wartości średnie), ile można wycisnąć z alternatora w fabce Elegance i o ile to może skrócić faktyczny czas nagrzewania silnika. Znalazłem też to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2108953.html i wersja skrajana 2 alternator w matizie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 7749876b72
Pozdrawiam Kamil no i obiecane :browar:


19.12.2012, 00:08
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Sprawa jest :censored:. Ale.. Jak masz kompa pokładowego ze sterowaniem tego. Miałem to założone w małym obiegu wody od mondeo. Sprawa jest trudna. Sterowanie jest tak: 1 swieca lub 2 nastepne swiece lub na raz te dwie opcje czyli 3. 1 swieca wlacza sie bodajze ponizej 0 st, gdy jest ponizej chyba 5, wlacza sie druga opcja czyli grzeja 2 swiece, gdy jest ponizej 10 komp wlacza dwie opcje, czyli grzeja 3 swiece. Gdy recznie wlaczysz swiece w nieodpowiedniej konfiguracji do temp na zewnatrz to zagotujesz plyn oplywajacy swiece i w koncu spala sie swiece. Generalnie komp daje sygnal grzania do 70 st. sterowanie reczne jest skomplikowane. ja pamietałem na początku, o właczaniu i wyłaczaniu, pozniej zagotowałem 2 razy płyn bo zapomniałem, a pozniej sie spaliły. Silnik nagrzewa się momentalnie, nawet na postoju, tylko to sterowanie. Jeździsz albo na PCT albo na swiecach bo pobór pradu jest ogromny i ako non stop rozładowane. Poszukaj w necie ile amper pobiera jedna swieczka. Te świece są wielokrotnego nagrzewania i tanie nie są. Kompy z takim sterowaniem stosowane są w octach, golfach, audi. Czemu tego nie zrobili w Fabii??

_________________
133 KM & 321 NM


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Piter!!! za ten post:
Kamilo89
20.12.2012, 22:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Z tym poborem prądu bym nie przesadzał altek 120A da sobie radę. Poza tym jest to system że auto musi być odpalone od co najmniej 10sek.
Jak włączyłeś ręcznie bez uruchomionego silnika to akumulator po chwili robi papa.
Czy twoje auto obsłuży to przez kompa można sprawdzić Vag-com Silnik 016 poz 3 jak pamiętam.
Ręczne sterownie zrobiłbym pod ogrzewanie szyby, tylko wcześniej sprawdź obciążenie alternatora, włączone światła,ogrzewanie lusterek,tylna szyba i stołki. Wtedy zobaczysz ile masz zapasu do 50% i decyzja ile świec podłączyć.
Mod jest tani zwłaszcza z ogrzewaniem z Focusa wpinanym w wąż.

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


Niżej podpisany użytkownik dziękuje nommo za ten post:
Kamilo89
20.12.2012, 23:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... tring=defa

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


21.12.2012, 06:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Todd napisał(a):
http://allegro.pl/listing.php/search?category=620&sg=0&string=defa


Problem z tym typem ogrzewania jest jak mieszkasz w bloku i brak garażu z podłączeniem prądu.
W Skandynawi bardzo popularne rozwiązanie zwłaszcza w ciężarówkach.
Całość też trochę kosztuje koło 1700zl jak ja szukałem czegoś do siebie. (wersja all in)
Jak ktoś ma możliwość to polecam bo przydatne.

A rozwiązanie na świece jest tanie myślę że w 200zł spokojnie idzie się zmieścić razem z elektrykiem.

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


21.12.2012, 08:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Witam kolegów,w mojej SKODZILI jest układ PTC powiem tylko tyle bajka zero problemów.Warunek dobry akumulator.Pozdrawiam Grzes z Łodzi


21.12.2012, 11:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
BLACKMANGRZES napisał(a):
Witam kolegów,w mojej SKODZILI jest układ PTC powiem tylko tyle bajka zero problemów.Warunek dobry akumulator.Pozdrawiam Grzes z Łodzi


PTC pracuje na uruchomionym silniku także akumulator nic do tego nie ma.
I jest to tylko nagrzewanie powietrza wiejącego do środka.
Opcje przez nas rozważane ogrzewają też blok silnika, co oznacza mniejsze spalanie.
Defa ma tą przewagę nad rozwiązaniem ze świecami, że wsiadając mamy już wstępnie nagrzane auto.
Minus jest iż trzeba ciągnąć przewód do auta.
świece tylko przyspieszają nagrzewanie.

A zwycięzcą zostaje ogrzewanie postojowe mokre. :mrgreen:

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


21.12.2012, 12:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
nommo napisał(a):
Z tym poborem prądu bym nie przesadzał altek 120A da sobie radę. Poza tym jest to system że auto musi być odpalone od co najmniej 10sek.
Jak włączyłeś ręcznie bez uruchomionego silnika to akumulator po chwili robi papa.
Czy twoje auto obsłuży to przez kompa można sprawdzić Vag-com Silnik 016 poz 3 jak pamiętam.
Ręczne sterownie zrobiłbym pod ogrzewanie szyby, tylko wcześniej sprawdź obciążenie alternatora, włączone światła,ogrzewanie lusterek,tylna szyba i stołki. Wtedy zobaczysz ile masz zapasu do 50% i decyzja ile świec podłączyć.
Mod jest tani zwłaszcza z ogrzewaniem z Focusa wpinanym w wąż.

Podpięcie VAG'a to nie problem, powiedz mi tylko czy tam znajdę obciążenie alternatora, czy raczej sprawdzę czy jest tam gotowe sterowanie do tego cuda i trzeba dołożyć jakieś kabelki i przekaźnik (co w sumie przy ręcznym sterowaniu też trzeba zrobić).
Kwestia samego obciążenia wyczytałem ze świece w stanie zimny pobierają od 15-20 A Pytanie ile taka świeca pobiera zanurzona w cieczy.
Do chwalących PTC, mam działa elegancko bo wieje ciepłem praktycznie od razu, tu chodzi o dobro silnika, by szybciej się zagrzał.
PTC ma swoje sterowanie i też działa w zależności od obciążenia altka, wiec myślę że dodatkowe obciążenie co najwyżej spowoduje jego automatyczne wyłączenie. Kwestia kosztów, zakładam że uda mi się kupić króciec z sprawną przynajmniej jedną świecą :)

Pozdrawiam i życzę wesołych świat :lol:

Aha z ciekawych rzeczy na ten temat:
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 15320.html
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=101531
no i schemat z tematu powyżej: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 93513.html
Z tego co do tej pory ustaliłem, sygnał ECU podaje info do załączenia, jeśli nasze ECU miało by tę opcję jako pozostałość po wcześniejszych rozwiązaniach to można by zlokalizować sygnał "załącz" do tego przekaźnika, wtedy tylko wrzucic kruciec przekaźnik i kabelki:)


24.12.2012, 13:41
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Obciążenie świecy 15-20A jest przy rozgrzewaniu potem jest koło 10A na świecę.
W vag-u możesz sprawdzić obciążenie alternatora pokazuje %.
Czy ECU obsługuje też tam sprawdzisz.
http://www.speedyshare.com/s6q5C/Podgrzewacz-v1-1.pdf
Wszystko jest ładnie opisane tu http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=19718 oraz na elektrodzie.
Powodzenia

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


Niżej podpisany użytkownik dziękuje nommo za ten post:
Kamilo89
24.12.2012, 14:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
A może warto takie coś założyć http://allegro.pl/grzalka-12v-podgrzewa ... 16303.html bo montując ten fabryczny wymagane jest trochę części a tu jest wszystko.


25.12.2012, 13:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
No powiedzmy prawie wszystko. Ale jest to warte zainteresowania zwłaszcza że nowe świece są, a w używkach różnie bywa.

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


25.12.2012, 14:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
nommo
Jestem pod wrażeniem, jutro muszę podreptać przynajmniej z samej ciekawości sprawdzić VAGiem i po przeglądać co tam ciekawego jest, mam nadzieję, że uda mi się stwierdzić czy ECU z tym da sobie rade:).
kornat Twoje rozwiązanie złe nie jest, ale jednak co fabryczne to fabryczne, przynajmniej tak mi się wydaje.
Pozdrawiam Kamil


28.12.2012, 00:27
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Witam,
Byłem dziś z VAGiem w autku sprawdziłem grupę 16 włączyłem wszystkie światła za wyjątkiem awaryjnych, fotele, tylną szybę lusterka i wyniki pomiarów są następujące:
Obrazek
Porównując to z informacjami na forum Leona, a dokładniej tym:
Obrazek
i obserwacjami w fabii, to 3 okienko mówiące o sterowaniu elementem grzejnym, w fabii informuje o PTC. Dokładnie wyglądało to tak: dmuchawa i ogrzewanie na maksa, cyknięcie przekaźnika, przygaśniecie świateł i wartość 01 mówiące włączony przekaźnik małej mocy - dmucha ciepłem. Zmiana nawiewu na maksymalnie zimne znów słychać cyknięcie, spada obciążenie alternatora, 3 okienko wartość 00 przekaźnik małej mocy wyłączony - dmucha zimnem.
Wniosek: podłączenie takiego króćca pod fabryczne sterownie odpada - w tym miejscu jest sterowanie PTC, no chyba ze ktoś ma schemat i włączenie PTC w VAG sygnalizowane jest w innym miejscu. Podłączenie 3 świec poza elektroniką - alternator nie da rady więc, wyłączy nam PTC ze względu na duży pobór.
Gdzieś też czytałem, że PTC ma dwa stopnie mocy, przypuszczam, że warunki do włączenia 2 stopnia są analogiczne jak do włączenia wariantu 2 świece, włączenie PTC na maksa to warunki jak dla 3 świec.
Grzałka w bloku pod 230V też fajna sprawa, ale tylko z dojazdem do pracy, a pod praca wpinamy się np. w lampę.
Wniosek 2: TTTM, czyli jakby nie patrzeć trzeba swoje przejechać by się zagrzał.
Pozdrawiam Kamil


29.12.2012, 22:34
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
I co ?
A nie mówiłem?

Fabryczne PTC i świece nie ma mowy, Ja jeździłem z odłączonym PTC.
II stopień PTC włącza się poniżej chyba -5 st. Jak dobrze pamiętam.
A ręczne sterowanie jest bardzo kłopotliwe, uwierzcie mi. U mnie w końcu wszystko wylądowalo w koszu. Gdyby to obsługiwała główna jesdnostka to byłaby to cudowna sprawa. Ale niestety dupa.

Pozdrawiam

_________________
133 KM & 321 NM


30.12.2012, 11:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Podgrzewacz cieczy, rozważaniana temat montażu
Przy takim obciążeniu świece nie będą działać, obciążenie altka poniżej 50%. Dziwię się że w ogóle PTC działa przy takim obciążeniu.
Sprawdziłeś jaki masz alternator ?

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


30.12.2012, 12:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL