Teraz jest 27.04.2024, 12:28



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
[F1] Porównanie 1.9 TDI 101 KM z 1.9 TDI 130 KM RS 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.02.2011, 12:39
Lokalizacja: Piła
Posty: 402
Podziękował: 4
Pomógł: 23

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Porównanie 1.9 TDI 101 KM z 1.9 TDI 130 KM RS
Witam panowie,
Mam pytanie do znawców tematu: Jako że ujeżdżam benzynę mam do kolegów od smoluchów pytanie:)
Czy silnik o pojemności 1,9 w zwykłej fabii 1 np kombi po FL o mocy 101KM posiada koło 2 masowe albo DPF
Czy silnik o pojemności 1,9 w RS-ie 130KM posiada DPF i czy jest opcja dostania fabii w tym setupie bez 2masy

_________________
Podtlenek LPG nie jest zły:)

Pozdrawiam
Tomasz


25.07.2012, 09:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
W żadnej F1 nie ma dpf-a.
W F1 RS jest dwumas natomiast na początku produkcji był stosowany jednomas do 1.9 tdi 101 koni, ale szybko zastąpiono dwumasem.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


25.07.2012, 14:35
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Ale można zastosować jednomas. Nie ma z tym wyjątkowo problemu.

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


25.07.2012, 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
„Czy silnik o pojemności 1,9 w zwykłej fabii 1 np kombi po FL o mocy 101KM posiada koło 2 masowe albo DPF”
Naprawdę sporadycznie w opcji na jakieś państwo DPF mógł występować.
Nie wiem jak te po FL ale w dużej większość była pakowana jednomasa.

_________________
Pozdrawiam
Paweł


25.07.2012, 20:55
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48
Lokalizacja: Strzelce Kraj.
Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Przy skrzyni 5b zmiana na jednomas to nie problem. Z 6b zostaje Ci kit Valeo 1500zł lub custom.

_________________
Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1


26.07.2012, 05:24
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Allen napisał(a):
W żadnej F1 nie ma dpf-a.

Są. Tu na forum chłopaki o tym pisali. Ponoć silnki AXR z końcówki produkcji i nie na polski rynek szły z tym.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


27.07.2012, 06:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.02.2011, 12:39
Lokalizacja: Piła
Posty: 402
Podziękował: 4
Pomógł: 23

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Hej panowie to np z f1 rs na kole 1 masie można wycisnąć z serii z z innym IC (standardowy podobno slaby) 160 km bez zarzynania silnika mówię o opcji bez dpf

_________________
Podtlenek LPG nie jest zły:)

Pozdrawiam
Tomasz


31.07.2012, 19:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2007, 15:45
Lokalizacja: Kraków/Bochnia
Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia 1.9 TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Ja mam 1,9 po lifcie z 2007r. Nie ma DPFa ani koła dwumasowego. Heh... ciekawa nawet sytuacja z tym była. Nie długo po zakupie zgłosiłem w ASO że coś mi stuka jak biegi zmieniam. Szukali, szukali... aż doszli do wniosku, że to dwumas. Dobrze, że klient im wytłumaczył, iż takiego wynalazku w tym aucie nie ma... Co nie zmienia faktu, że stuka do dzisiaj :)


09.08.2012, 23:27
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
W fabi Rs jest dwumas ale nie musisz się martwić jak jest dobry program do wytrzyma 220km i 400nm. Tak że jeśli chcesz zrobić sam program to spokojnie 160km i 380nm to lajt. Ewentualnie dorzucić fmic i zrobić 180km 400nm i będzie fajnie jeździć.


21.08.2012, 19:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.10.2007, 21:06
Lokalizacja: Wawa
Posty: 675
Podziękował: 2
Pomógł: 16

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
U mnie przy wymianie 2masa na 1mas zaczęło stukać i stuka do dziś :/


31.08.2012, 18:42
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
zgred napisał(a):
W fabi Rs jest dwumas ale nie musisz się martwić jak jest dobry program do wytrzyma 220km i 400nm. Tak że jeśli chcesz zrobić sam program to spokojnie 160km i 380nm to lajt. Ewentualnie dorzucić fmic i zrobić 180km 400nm i będzie fajnie jeździć.


ja generalnie nie proponuję iść powyżej 160-170 bez zmiany turbiny.
Dobre jest pójście etapowo
1 etap - soft ze 130 KM wychodzi jakieś 165-167KM
2 etap - turbina np z ARL + FMIC i wychodzi jakieś 185-195KM i 390-410Nm

Dość bezpieczne kroki dla silnika
większe moce czy moment wymagają niestety już montażu chłodnicy oleju i zmiany sprzęgła (seryjne ma niby trzymać do 450Nm - ale to już przeginka)

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


03.09.2012, 14:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
A mocnym sofcie ze samej 130 idzie zrobić 175km i 400nm bez coolera i turba ARL. Ogólnie jak coś robić w 130 to tylko mocny soft ewentualnie iść dalej i turbo gtb2260v do tego fmic z ibizy BPX i celować w 220-230km i płasko 400-420nm. W silniku 130km koszt programu około 1000zł. Więc robić Fmic i Turbo ARL czyli z programem koszty 3000zł to lepiej mieć za 1000zł 175km a nie za 15-20km więcej dokładać 2000zł. Jak na grubo to duże turbo i Fmic wtedy idzie około 4500zł ale mamy 220- 230km i wysoki moment do 4 tys obrotów.


06.09.2012, 22:19
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 12 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL