|
|
Teraz jest 27.04.2024, 10:04
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
[F1] Porównanie 1.9 TDI 101 KM z 1.9 TDI 130 KM RS
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.02.2011, 12:39 Lokalizacja: Piła Posty: 402
Podziękował: 4
Pomógł: 23
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Porównanie 1.9 TDI 101 KM z 1.9 TDI 130 KM RS
Witam panowie, Mam pytanie do znawców tematu: Jako że ujeżdżam benzynę mam do kolegów od smoluchów pytanie:) Czy silnik o pojemności 1,9 w zwykłej fabii 1 np kombi po FL o mocy 101KM posiada koło 2 masowe albo DPF Czy silnik o pojemności 1,9 w RS-ie 130KM posiada DPF i czy jest opcja dostania fabii w tym setupie bez 2masy
_________________ Podtlenek LPG nie jest zły:)
Pozdrawiam Tomasz
|
25.07.2012, 09:59 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
W żadnej F1 nie ma dpf-a. W F1 RS jest dwumas natomiast na początku produkcji był stosowany jednomas do 1.9 tdi 101 koni, ale szybko zastąpiono dwumasem.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
25.07.2012, 14:35 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Ale można zastosować jednomas. Nie ma z tym wyjątkowo problemu.
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
25.07.2012, 20:32 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
„Czy silnik o pojemności 1,9 w zwykłej fabii 1 np kombi po FL o mocy 101KM posiada koło 2 masowe albo DPF” Naprawdę sporadycznie w opcji na jakieś państwo DPF mógł występować. Nie wiem jak te po FL ale w dużej większość była pakowana jednomasa.
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
25.07.2012, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2011, 20:48 Lokalizacja: Strzelce Kraj. Posty: 349
Podziękował: 8
Pomógł: 14
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: MZN - 5b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2002
Województwo: lubuskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Przy skrzyni 5b zmiana na jednomas to nie problem. Z 6b zostaje Ci kit Valeo 1500zł lub custom.
_________________ Mój Fabiolot http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 271&type=1
|
26.07.2012, 05:24 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Allen napisał(a): W żadnej F1 nie ma dpf-a. Są. Tu na forum chłopaki o tym pisali. Ponoć silnki AXR z końcówki produkcji i nie na polski rynek szły z tym.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
27.07.2012, 06:45 |
|
|
Dołączył(a): 07.02.2011, 12:39 Lokalizacja: Piła Posty: 402
Podziękował: 4
Pomógł: 23
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Hej panowie to np z f1 rs na kole 1 masie można wycisnąć z serii z z innym IC (standardowy podobno slaby) 160 km bez zarzynania silnika mówię o opcji bez dpf
_________________ Podtlenek LPG nie jest zły:)
Pozdrawiam Tomasz
|
31.07.2012, 19:32 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2007, 15:45 Lokalizacja: Kraków/Bochnia Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia 1.9 TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
Ja mam 1,9 po lifcie z 2007r. Nie ma DPFa ani koła dwumasowego. Heh... ciekawa nawet sytuacja z tym była. Nie długo po zakupie zgłosiłem w ASO że coś mi stuka jak biegi zmieniam. Szukali, szukali... aż doszli do wniosku, że to dwumas. Dobrze, że klient im wytłumaczył, iż takiego wynalazku w tym aucie nie ma... Co nie zmienia faktu, że stuka do dzisiaj
|
09.08.2012, 23:27 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29 Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
W fabi Rs jest dwumas ale nie musisz się martwić jak jest dobry program do wytrzyma 220km i 400nm. Tak że jeśli chcesz zrobić sam program to spokojnie 160km i 380nm to lajt. Ewentualnie dorzucić fmic i zrobić 180km 400nm i będzie fajnie jeździć.
|
21.08.2012, 19:10 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2007, 21:06 Lokalizacja: Wawa Posty: 675
Podziękował: 2
Pomógł: 16
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
U mnie przy wymianie 2masa na 1mas zaczęło stukać i stuka do dziś :/
|
31.08.2012, 18:42 |
|
|
Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
zgred napisał(a): W fabi Rs jest dwumas ale nie musisz się martwić jak jest dobry program do wytrzyma 220km i 400nm. Tak że jeśli chcesz zrobić sam program to spokojnie 160km i 380nm to lajt. Ewentualnie dorzucić fmic i zrobić 180km 400nm i będzie fajnie jeździć. ja generalnie nie proponuję iść powyżej 160-170 bez zmiany turbiny. Dobre jest pójście etapowo 1 etap - soft ze 130 KM wychodzi jakieś 165-167KM 2 etap - turbina np z ARL + FMIC i wychodzi jakieś 185-195KM i 390-410Nm Dość bezpieczne kroki dla silnika większe moce czy moment wymagają niestety już montażu chłodnicy oleju i zmiany sprzęgła (seryjne ma niby trzymać do 450Nm - ale to już przeginka)
_________________ Było: Fabia RS 05' 187KM Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo Skoda Superb III, 1.8 TSI Style Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection
Jest: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
|
03.09.2012, 14:33 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29 Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silniki 1,9 TDI 101 i 1,9 TDI 130 RS
A mocnym sofcie ze samej 130 idzie zrobić 175km i 400nm bez coolera i turba ARL. Ogólnie jak coś robić w 130 to tylko mocny soft ewentualnie iść dalej i turbo gtb2260v do tego fmic z ibizy BPX i celować w 220-230km i płasko 400-420nm. W silniku 130km koszt programu około 1000zł. Więc robić Fmic i Turbo ARL czyli z programem koszty 3000zł to lepiej mieć za 1000zł 175km a nie za 15-20km więcej dokładać 2000zł. Jak na grubo to duże turbo i Fmic wtedy idzie około 4500zł ale mamy 220- 230km i wysoki moment do 4 tys obrotów.
|
06.09.2012, 22:19 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|