Teraz jest 27.04.2024, 09:23



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Wymiana rozrządu Fabia 1.9 SDI ASY 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 20.09.2009, 21:09
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post Wymiana rozrządu Fabia 1.9 SDI ASY
Hej, właśnie odebrałem auto z warsztatu po wymianie rozrządu (pasek, napinacze, pompa wody) i paska klinowego.
Czy taka wymiana może wpłynąć w korzystny sposób na osiągi samochodu? Wzrost mocy? Szybsze wkręcanie się na obroty?
Czy to tylko moje subiektywne odczucia po wydaniu większej kasy na auto i chęć żeby to jakoś przełożyło się na osiągi :crazy:


05.02.2010, 17:21
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Ustawienie rozrządu może mieć wpływ na moc w TDI. W Twoim przypadku, jeżeli mechanicy źle go ustawili :mrgreen:

Cofnięcie ustawienia rozrządu z fabrycznego 0,0 na powiedzmy -1,8 może dać kilka KM. Tak robią firmy tuningowe - po prostu cofają rozrząd dla zyskania kilku kucy.

Ale czy jest to odczuwalne na dupohamowni to ja już wątpię ???

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


05.02.2010, 18:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Oczywiscie, że źle ustawiony rozrząd ma wpływ na moc !! zdarzyło mi sie kilka razy w bezyniakach że mechanicy odwrócili rozrząd o 180 stopni auto muliło i slabo sie wkrecało. Więc dobrze fabrycznie ustawiony rozrząd to podstawa.


06.02.2010, 07:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Opowieści wyssane z rozrządu, Polecam Reed Bulla, Reed bull doda wam skrzydeł i mocy.


06.02.2010, 10:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Kolego dEEs, bez obrazy, ale doświadczenia z ustawianiem rozrządu to nie masz "dużego doświadcznia " i głupoty wypisujesz! Wystarczy przestawic rozrząd z zera na -1 i jest większy moment obrotowy i lepsze wkręcanie się na obroty. Niestety nie wpływa to na trwałośc jednostki, szczególnie na zawory, należy dodac do tego stukowe spalanie, no i dużo głośniejszą pracę.

_________________
133 KM & 321 NM


06.02.2010, 16:00
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Kod:
Niestety nie wpływa to na trwałośc jednostki,


Chyba nie ci sie zaplątało ??? ???


06.02.2010, 16:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Wielce szanowny kolego Piter!!!
No niestety z ustawianiem nie mam " dużego doświadczenia" ale z fazowaniem rozrządu to już mam duże.
Pozdrawiam i miłego smakowania Reed Bulla on jedyny doda Ci skrzydeł i mocy.


06.02.2010, 18:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post 
Panowie nie o tym pytanie.A wracając do tematu po samej wymianie rozrządu -zakładając że wszystko zrobione ok,jak może przybyć kucy?-nonsens.


06.02.2010, 20:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Jeśli rozrząd był wymieniony poprawnie i identycznie ustawiony to nie ma możliwości aby się zmieniły parametry silnika. Po prostu rozrząd mało ma do tego aczkolwiek teoretyzuje, że jeśli faktycznie poczułeś iż lepiej chodzi Ci silnik to może przez to, że miałeś już jakieś opory na łożyskach starych rolek czy pompie wody. Ciężko jest tu snuć cokolwiek. A olej nie był ruszany przy okazji ? Albo filtr powietrza ?




Aczkolwiek w moim mniemaniu to myślę, że Ci się w głowie ukręciło, że wymiana rozrządu to jak spa i kąpiel w czekoladzie i pewnie będzie cudownie jeździł teraz ;P Wymiana rozrządu daje tyle, że się nie zrąbie silnik w połowie drogi i nie trzeba go będzie na żyletki przerabiać. To nie daje efektów jak nowe amorki czy większe tarcze hamulcowe z przodu. To się robi bo się musi


06.02.2010, 23:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Przykładowo podam Fabie MPI akurat w niej jest łańcuch i zużycie łańcucha powoduje też jego naciągniecie w tym przypadku nie ma rolki ani prowadnicy napinającej rozluzowany łańcuch przesuwa geometrie koła co za tym idzie minimalnie sie rozsynchronizowuje układ co może np powodować delikatne falowanie obrotów silnika. Pasek moim zdaniem może sie naciągnąć może też przeskoczyc o jeden ząb przy dobrym nastawieniu rozrządu można odczuć różnice. Niedawno jak kilka dni temu Jednostka podobna do Skody ale to Polo 1.4 z 96r Przypadek taki zacierała sie powoli rolka napinająca rozrząd co za tym poszło silnik czasami mulił czasami ładnie szedł . spowodowane było tym ze rolka paliła pasek i raz przeskakiwał o ząb w plus a raz w minus aż pewnego dnia przeskoczyło o naszczescie 3 zeby w trasie i naszczescie autko zgasło. a klient silnie twierdził ze rozrząd był wymieniany przy 120 tys. Pasek po wyjeciu wyglądał na conajmniej 120 tys dodatkowo z rolki nie zostało nic :) Całe jego szczescie, że przeskoczył o 3 zeby a nie o wiecej. Zawory całe po nastawieniu i wymianie kompletnego rozrządu i pompy wodnej autko szło jak burza :). Pozdrawiam Marek


07.02.2010, 08:59
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Jest jeszcze taka możliwość, poprzednio ustawiony był źle, teraz fachowcy ustawili poprawnie i stąd ta poprawa :)


07.02.2010, 10:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16
Lokalizacja: Katowice/Zabrze
Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Zgadzam sie jest taka możliwość dość czesty przypadek "szybkiej" roboty ....


07.02.2010, 12:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.09.2009, 21:09
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
Post 
Widzę, że temat stał się gorący :)
Jak napisałem na początku było to moje subiektywne odczucie. Po kilku dniach i kilkuset kilometrach stwierdzam, że róznicy nie ma praktycznie żadnej.
Wymiana została przeprowadzona przez ASO Seata (Są tańsi niż ASO Skody ???) i zakładam, że wszystko zostało zrobione poprawnie.


07.02.2010, 13:58
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.02.2012, 12:28
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: JUS - 5b.
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2004
Województwo: lubelskie
Post Wymiana rozrządu Fabia 1.9 SDI ASY
Witam. Jest to mój pierwszy temat na forum. Jestem posiadaczem Skody Fabii kombi 1.9 SDI ASY w wersji Classic. Auto zostało kupione w salonie w 2004 r. Przebieg auta po 8 latach użytkowania (100% oryginalny):

Obrazek

Obrazek

Komplet rozrządu Ruville (5549173) + pompa wody (Graf nr PA875):

Obrazek

Zestaw blokad :

Obrazek

Blokada po lewej została wykonana z kątownika i naspawanego kawałka płaskownika co utworzyło klin do zablokowania wałka rozrządu po stronie pompy vacum. Klucz do napięcia napinacza został zrobiony z klucza do szlifierki kątowej. Kolejna jest szpilka do blokowania koła pasowego pompy wtryskowej. Blokada po prawej służy do blokowania koła pasowego wału korbowego. Wymiary blokady:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Komora silnika:

Obrazek

Unosimy auto (wystarczy podnieść prawy przód):

Obrazek

Następnie demontujemy rurę wlotu powietrza do obudowy filtra powietrza:

Obrazek

Ustawiamy tłok pierwszego cylindra w górnym martwym punkcie (GMP). W tym celu zdejmujemy gumową zaślepkę ze skrzyni biegów w miejscu jej połączenia z silnikiem:

Obrazek

Obracamy prawym kołem (zgodnie z kierunkiem jazdy) przy zapiętym piątym biegu do momentu gdy znak na kole zamachowym pokryje się ze strzałką w otworze kontrolnym:

Obrazek

Odkręcamy trzy śruby mocujące pompę vacum (klucz 13mm - moment dokręcania - 20 Nm):

Obrazek

Delikatnie zdejmujemy pompę (uwaga na oring):

Obrazek

Zakładamy blokadę wałka rozrządu:

Obrazek

Obrazek

Podczas umieszczania blokady warto sprawdzić położenie frezu napędzającego pompę vacum (blokada powinna łatwo dać się umieścić we właściwym położeniu względem wałka rozrządu). Jeżeli wystąpi z tym problem należy skorygować ustawienie GMP. Śruby dokręcamy z czuciem:

Obrazek

Następnie zdejmujemy osłonę górną rozrządu:

Obrazek

Obrazek

Sprawdzamy czy widoczny jest otwór na szpilkę blokującą koła pompy wtryskowej (można pomóc sobie lusterkiem):

Obrazek

Blokujemy pompę wtryskową:

Obrazek

Następnie zdejmujemy prawe przednie koło:

Obrazek

Odkręcamy nadkole:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przykręcone łącznie taką ilością wkrętów:

Obrazek

Zdejmujemy pasek wielorowkowy. Napinacz luzujemy przy pomocy klucza płaskiego 16mm lub nasadki 18mm:

Obrazek

Obrazek

Odkręcamy dolną osłonę silnika i spuszczamy płyn chłodniczy przy pomocy zaworu umieszczonego na dole chłodnicy:

Obrazek

Demontujemy zbiornik wyrównawczy (odpinamy wtyczki i przewody):

Obrazek

Podpieramy silnik na podnośniku (dla bezpieczeństwa miski olejowej warto użyć drewnianego klocka lub kawałka gumy):

Obrazek

Odkręcamy śruby mocujące łapę silnika (klucz 16mm, moment dokręcania 30 Nm + 90 stopni):

Obrazek

Odkręcamy poduszkę silnika od karoserii (klucz 13mm, moment dokręcania 20 Nm + 90 stopni):

Obrazek

Wyjmujemy zespół zawieszenia silnika:

Obrazek

Odkręcamy wspornik łapy silnika (3 śruby , moment dokręcenia 45 Nm ):

Obrazek

Obrazek

Aby wyjąć wspornik należy delikatnie poruszać silnikiem (w kierunku szyby przedniej):

Obrazek

Zdejmujemy dolną osłonę paska rozrządu (klucz 10mm , moment dokręcenia 10 Nm):

Obrazek

Odkręcamy koło pasowe wału korbowego (klucz ampulowy 6 mm, moment dokręcania 10 Nm + 90 stopni):

Obrazek

Obrazek

Oraz osłonę koła zębatego wału korbowego(klucz 10mm , moment dokręcenia 10 Nm):

Obrazek

Obrazek

Warto zaznaczyć położenie koła zębatego wału korbowego (przed założeniem blokady):

Obrazek

Odkręcamy małą rolkę prowadzącą (klucz 13mm) :

Obrazek

Luzujemy śrubę napinacza paska rozrządu (klucz 13mm):

Obrazek

Zdejmujemy pasek rozrządu i wyjmujemy napinacz:

Obrazek

Obrazek

Odkręcamy rolkę odwracającą dużą (klucz 16mm):

Obrazek

Obrazek

Odkręcamy i wyjmujemy pompę wody (3 śruby, klucz 10mm):

Obrazek

Obrazek

Zakładamy nową pompę wody (uwaga na oring) i przykręcamy (moment dokręcania 15 Nm):

Obrazek

Obrazek

Zakładamy i przykręcamy nową rolkę odwracającą dużą (moment dokręcania 40 Nm + 90 stopni):

Obrazek

Obrazek

Luzujemy śrubę koła zębatego wałka rozrządu (klucz 18mm, max dwa obroty) i zrywamy je przy pomocy ściągacza:

Obrazek

Zakładamy nowy napinacz paska rozrządu ustawiając go we właściwej pozycji (nakrętkę dokręcamy w palcach do lekkiego oporu):

Obrazek

Obrazek

Zakładamy pasek rozrządu zaczynając od dołu (koło zębate wału korbowego):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przykręcamy nową rolkę prowadzącą małą (klucz 13mm, moment dokręcania 20 Nm):

Obrazek

Napinamy pasek rozrządu (uwaga: kolo zębate wałka rozrządu musi być luźne):

Obrazek

Link do instrukcji montażu napinacza:
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/drukuj.php?co=1&id=391

Po prawidłowym napięciu paska rozrządu dokręcamy śrubę koła zębatego wałka rozrządu (moment dokręcania 45 Nm). Zdejmujemy wszystkie blokady (należy przykręcić pompę vacum) i wykonujemy dwa pełne obroty wału korbowego (zakładając koło i kręcąc na zapiętym piątym biegu w kierunku jazdy lub przy pomocy śruby koła zębatego wału korbowego - nasadka 19mm spline). Jeżeli wszystko jest OK przystępujemy do montażu w odwrotnej kolejności.

Uruchomiony silnik:

Obrazek

Mam nadzieję, że fotorelacja pomoże komuś we własnoręcznej wymianie kompletu rozrządu w silniku SDI. Muszę podkreślić, że nie jestem mechanikiem samochodowym a wiedza którą posiadam zdobywałem przy okazji wielu mniejszych i większych napraw. Komentarze mile widziane.


Ostatnio edytowano 28.02.2012, 21:30 przez ryczi, łącznie edytowano 3 razy



Niżej podpisany użytkownik dziękuje ryczi za ten post:
elpolacco
26.02.2012, 18:02
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post Re: Wymiana rozrządu Fabia 1.9 SDI ASY
No muszę to napisać zanim wywalą mój wpis a Twojego manuala przeniosą do odpowiedniego działu :)

ryczi - profi robota !!!!!!!!!!!!!!!!! :bravo: To mi sie podoba robota i manual :)

_________________
Pozdrawiam
Paweł


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Pawko za ten post:
ryczi
26.02.2012, 22:29
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL