Teraz jest 20.06.2024, 13:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33
Lokalizacja: Olkusz
Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2135248.html

Polecam przejrzeć koncepcje posiadaczom SDI ;)

_________________
Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine


27.12.2011, 18:42
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Posiadacze SDI już mają urządzenie które działa na podobnej zasadzie - EGR

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


27.12.2011, 19:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Przeczytałem i jako były posiadacz dwóch fabek sdi powiem: ten samochód można tylko zepsuć usprawnieniami. Pod względem oszczędzania paliwa jeszcze długo nie powstanie podobne auto, z tak oszczędnym i pancernym silnikiem.
Autorowi tego "projektu" brakuje za to techniki oszczędnej jazdy sdi.
Tak się składa że w ostatnim czasie jeżdżę w trasy różnymi samochodami, wszystkie prawie nowe i zadbane. Pod względem oszczędzania paliwa żaden nie jest w stanie zbliżyć się do sdi.

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


29.12.2011, 12:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2011, 19:34
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Jarek No.1 napisał(a):
.
Autorowi tego "projektu" brakuje za to techniki oszczędnej jazdy sdi.


A na jakiej podstawie tak sądzisz ? :shock:


30.12.2011, 18:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
ryjeks napisał(a):
A na jakiej podstawie tak sądzisz ?

Na podstawie lektury tekstu z przytoczonego linka.
Garść cytatów:

Cytuj:
Jadąc na 5. biegu ze stałą prędkością około 70 km/h autko pokazuje spalanie chwilowe około 3.5-3.8 l na 100 km


Cytuj:
Przy 100 km/h przy chwilowym spalaniu ON 5 l na 100 km, włączając ten układ na maksa, spalanie spada do 3.8-4 l


Cytuj:
Z tym układem ustawionym na obroty jałowe zrobiłem już ponad 12000 km i spalanie jest o około 0.5 l mniejsze niż wcześniej (ta sama trasa).


Jak ktoś nauczył się jeździć eko tym silnikiem to wie o co kaman.
ryjeks
zajrzyj do tematu o rekordach spalania.

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


30.12.2011, 19:03
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2011, 19:34
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Jarek No.1 napisał(a):
ryjeks napisał(a):
A na jakiej podstawie tak sądzisz ?

Na podstawie lektury tekstu z przytoczonego linka.
Garść cytatów:


Ale w opisywanym przypadku nie ma znaczenia, czy chłop potrafi jeździć czy nie.

Napisał, że przy 70km/h pali tyle, a tyle, a jak odkręci kurek z wodą to pali wyraźnie mniej.
A to czy pali 3, 5, 10, czy 15 litrów nie ma znaczenia.


Jarek No.1 napisał(a):
Jak ktoś nauczył się jeździć eko tym silnikiem to wie o co kaman.


Temat mnie interesuje akurat.
Oprócz wszelkich oczywistości z patrzeniem przed siebie na kilometr i wykorzystywaniu rozpędu itp. itd.
Napisz proszę, czy jedziesz tzw. "wybiegami", by osiągnąć te 2,9-3,0l/100km ?
Jeśli tak, to jak dokładnie to ma wyglądać technicznie, a jeśli jest jakiś inny "myk" to proszę oświeć mnie,
bo z chęcią się czegoś nowego nauczę.


Cytuj:
zajrzyj do tematu o rekordach spalania.


Temat już dawno przejrzany, i pracuję nad swoimi RZETELNYMI rekordami :mrgreen:

Wydaje! mi się, że osiągnąłem już nieosiągalne ale jeśli jazda wybiegami to jest kolejny klucz to proszę o instrukcję,
może być na priv.

Pozdrawiam :browar:


31.12.2011, 00:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
ryjeks napisał(a):
Napisał, że przy 70km/h pali tyle, a tyle, a jak odkręci kurek z wodą to pali wyraźnie mniej.

Ojej, po prostu zubaża mieszankę tą parą wodną.
Wyjaśnienie Fenomenu:
-normalny benzyniak ma skład mieszanki lambda = 1 (czyli jest w cylindrze dokładnie tyle powietrza ile jest potrzebne do spalenia paliwa)
-w normalnym dieslu(euro 0, euro 1) skład mieszanki się waha ale może to być nawet 2(2 razy więcej powietrza niż paliwa - uboga mieszanka)-to nadmiarowe powietrze się tylko podgrzewa(pozwala to lepiej wykorzystać ciepło spalin - tu leży sekret spalania diesla)
-w ekologicznym dieslu (euro 2 wzwyż) tak się nie da, bo przy spalaniu ubogiej mieszanki powstają tlenki azotu, więc skład mieszanki to paliwo, powietrze w ilości tylko odrobinę większe od lambda 1, i gaz obojętny(spaliny)żeby wypełnić resztę cylindra.Potrzeba do tego dobrego zawirowania ładunku, aby się wszystko ładnie wymieszało i silnik nie dymił, ale dzięki temu silnik jest ekologiczny i pali tylko trochę więcej od diesla euro 0 (czasami mniej, ale to tylko dzięki ciśnieniu wtrysku 1000 barów zamiast 180)
Gość zrobił ekologiczny diesel + para wodna = uboższa mieszanka + mniejsza moc(po podgrzaniu z pary wodnej nie zrobi się wodór i tlen).Auto jedzie tak jak każdy SDI, tylko w łaźni parowej
Jak by wyrzucił egr razem z jego przepustnicą i przerobił dolot(mniejsze opory)to by zeszedł 2 razy tyle ze spalaniem.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


31.12.2011, 15:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
ryjeks napisał(a):
Ale w opisywanym przypadku nie ma znaczenia, czy chłop potrafi jeździć czy nie.

Dla mnie ma.
Nie widzę sensu poprawiania auta które fabrycznie zadowala się aptekarskimi dawkami paliwa jeśli tylko kierowca chce się postarać.
ryjeks napisał(a):
Wydaje! mi się, że osiągnąłem już nieosiągalne ale jeśli jazda wybiegami to jest kolejny klucz to proszę o instrukcję,może być na priv.

Tu nie ma żadnej tajemnicy żeby pisać na PW. :D
Kluczem jest perfekcyjny stan techniczny auta i styl jazdy.
Z tym że tu nie chodzi żeby jeździć tanio ale jeżdzić technicznie - oszczędnie. W sumie niby na jedno wychodzi ale można jeździć tanio zakładając lpg nie troszcząc się przy tym o styl jazdy.
Fabka sdi jest wymagająca, kierowca musi nauczyć się nią jeździć. Potem okazuje się że jest wystarczająco dynamiczna (3 bieg) i mało pali. To nie jest auto dla młodych i narwanych traktujących pedał gazu 0-1.
Jak komuś hormony buzują musi szukać innych atrakcji.
:browar:

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


01.01.2012, 20:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Jarek No.1 napisał(a):
Pod względem oszczędzania paliwa jeszcze długo nie powstanie podobne auto, z tak oszczędnym i pancernym silnikiem.


Takie auto już dawno temu powstało... Fabia 1.9 TDI :mrgreen: Spalanie prawie identyczne, a komfortu podróżowania nie ma co nawet porównywać :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


02.01.2012, 21:26
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2011, 19:34
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
wokan napisał(a):
Jarek No.1 napisał(a):
Pod względem oszczędzania paliwa jeszcze długo nie powstanie podobne auto, z tak oszczędnym i pancernym silnikiem.


Takie auto już dawno temu powstało... Fabia 1.9 TDI :mrgreen: Spalanie prawie identyczne, a komfortu podróżowania nie ma co nawet porównywać :mrgreen:


Tym tokiem rozumowania to niedawno temu powstała Fabia 1.2 TSI lub 1.4 TSI, spalanie prawie identyczne, a komfort podróżowania nie ma co nawet porównywać do klekoczącego 1.9 TDI :hurra: :wink:


05.01.2012, 20:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
ryjeks napisał(a):
wokan napisał(a):
Jarek No.1 napisał(a):
Pod względem oszczędzania paliwa jeszcze długo nie powstanie podobne auto, z tak oszczędnym i pancernym silnikiem.


Takie auto już dawno temu powstało... Fabia 1.9 TDI :mrgreen: Spalanie prawie identyczne, a komfortu podróżowania nie ma co nawet porównywać :mrgreen:


Tym tokiem rozumowania to niedawno temu powstała Fabia 1.2 TSI lub 1.4 TSI, spalanie prawie identyczne, a komfort podróżowania nie ma co nawet porównywać do klekoczącego 1.9 TDI :hurra: :wink:



Yyyy... pudło.... :P
Nie wiem w którym miejscu mój tok rozumowania był nieprawidłowy, ale wymienione przez Ciebie silniki nie maja nic wspólnego z pancernością, a kierowca, choćby mu żyłka pierdząca pękła, nie uzyska na nich spalana 3,5 litra :roll: :mrgreen: Będzie na prawdę dobrze jak zbliży się do 4,5, a w tym wypadku używanie zwrotu "prawie identyczne " jest raczej nadużyciem.
Podczas jazdy na trasie diesel nie klekocze, a odgłos jego pracy jest zagłuszany przez szum opon i powietrza (nie mówimy tu oczywiście o dieslach z lat wczesnego Gierka) :eh: Gdzieś nawet czytałem wyniki badań, że w trasie diesle mogą być nawet cichsze od swoich benzynowych odpowiedników.

Żeby nie być stronniczym przyznam, że 1,4 TSI 180KM z RSki jest przesympatyczny.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


05.01.2012, 21:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Jarek No.1 napisał(a):
Pod względem oszczędzania paliwa jeszcze długo nie powstanie podobne auto, z tak oszczędnym i pancernym silnikiem.

Moim celem nie jest absolutnie przeciąganie racji na którąkolwiek ze stron, a tym bardziej na swoją - około 13-14 lat przed fabią sdi zadebiutował nissan sunny 1.7 Diesel LX (54 KM) - na w pełni jeszcze mechanicznym wtrysku - w mojej rodzinie zgodnie twierdziliśmy, że to japoński mercedes W124. Pod względem zużycia ON bardzo zbliżony do fabii SDI (kłócenie się o około 0,3, maksymalnie 0,4l/100km na rzecz fabii jest zbędne - zwłaszcza, że ten 1,7 to jednostka sprzed ponad dwóch dekad). Może jeszcze przyjdzie epoka na takie jednostki :)

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


05.01.2012, 22:16
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.02.2011, 19:34
Posty: 69
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Skoda Fabia SDI zasilana ON i H20
Cytuj:
Będzie na prawdę dobrze jak zbliży się do 4,5, a w tym wypadku używanie zwrotu "prawie identyczne " jest raczej nadużyciem.


W 1.2 TSI te 4,5 jest realne, w 1.4 TSI bliżej 5.
Prawie to prawie :wink:

Cytuj:
Podczas jazdy na trasie diesel nie klekocze, a odgłos jego pracy jest zagłuszany przez szum opon i powietrza Gdzieś nawet czytałem wyniki badań, że w trasie diesle mogą być nawet cichsze od swoich benzynowych odpowiedników.


Jeśli nie jechałeś, to uwierz mi na słowo, że jest znacząca różnica w hałasie w trasie 1.9 TDI, a 1.2/1.4 TSI (też byłem zdziwiony), z grzeczności pomijam postój i korki :wink:

Ale faktem jest, że 1.9 TDI to była/jest udana konstrukcja, ale już jest "zamiennik" w postaci 1.6 TDI CR, cichszy,
a pali chyba tyle samo.

:browar:


05.01.2012, 23:14
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL