Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Falujące obroty i "telepanie" 1.4 TDI 70KM
Witam, Od tygodnia jestem właścicielem Skody Fabi II 1.4 tdi 70KM. Samochód jest z 2008r i ma ok. 45 tys km przebieg potwierdzony książką serwisową a ta z kolei została przeze mnie sprawdzona u dilera. Mam taki mały problem nie wiem czy to wada mojego egzemplarza czy to ich cecha charakterystyczna, już opisuję o co chodzi. Mianowicie podczas pracy na „luzie” silnik jak na moje ucho pracuje równo natomiast wskazówka obrotomierza podnosi się trochę do góry i spada w dół i od nowa. Nie jest to skok duży bo tak 1lub max 2mm w górę lub w dół. Mimo tych wahań obrotomierza po silniku tego nie czuję. Z kolei po jeździe rozgrzanym silnikiem zatrzymam się i wrzucę „luz” to już wskazówka obrotomierza pozostaje w spoczynku (mimo podobnej pracy jak w przypadku falowania obrotomierza). Obrotomierz faluje tylko przy odpaleniu go i pozostawieniu go zaraz po odpaleniu na „luzie”. Dodam ze 3 tys km temu autko miało przegląd w ASO. Drugi i już ostatni problem to „telepanie” trzęsie w kabinie gdy dodam gaz do obrotów 1100 (na luzie) jak już mam wyższe obroty albo niższe nic się nie dzieje. Analogicznie podczas przechodzenia w tym położeniu obrotomierza przez to miejsce (1100) odczuwalne jest Male telepania (trzęsie). Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc ze strony innych użytkowników 3 cylindrowego diesel-ka J Pozdrawiam i czekam na wasze opinie Kuba
|
12.12.2011, 19:17 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Co prawda, nie mam takiego silnika, ale wydaje mi się, że szukasz dziury w całym, albo wcześniej jeździłeś 4-cylindrowym silnikiem (niekoniecznie dieslem), który (jak to się zwyczajowo mówi) pracuje z wyższą kulturą (czyli mniej telepie). Jak silnik zimny, to normalne, że trochę nierówno popracuje po odpaleniu. 1-2mm to nie jest żadne falowanie obrotomierza Przyzwyczaisz się i tyle. Ciesz się nowym nabytkiem! A że tak zapytam z ciekawości - po co dodajesz gazu na luzie, żeby przygazówkę chętnym do ścigania na światłach puścić?
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
12.12.2011, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Nic z tych rzeczy zaniepokoiły mnie trochę te falujace obroty wiec chciałem mu zwiększyć trochę obroty (dodac gazu) i wtedy zaobserwowalem ze przy 1100 ma takie drgawki w kabinie odczuwalne powyżej tych obrotów juz nie. A co do Twojej wypowiedzi to faktycznie 3 cylindrowym dieslem jeszcze nie jeździłem i dlatego nie wiem czy one tak maja bo nie mam go niestety od nowości (za mały budżet). Myślę czy podłączenie pod VAG-a nie wyjaśniłoby sprawy
|
12.12.2011, 21:15 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Po co podpinać pod VAG-a? weuek ma racje. Ten silnik telepie na luzie bo ma takie wibracje spowodowane pewno "brakiem" jednego cylindra. A milimetr czy dwa falowania licznika to nie falowanie. W każdym samochodzie słychać różnice w pracy silnika na luzie w z wciśniętym sprzęgłem. Myślę że musisz się po prostu przyzwyczaić i pokochać specyfikę pracy tej jednostki. Ale masz racje. Na początku wydaje się że jest zepsuta (3 cylindry)
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
12.12.2011, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Myślałem o VAG-u ponieważ tam powinny wyjść jakiekolwiek błędy jeżeli takie są a że to samochód dopiero kupiony przeze mnie to nie byłem jeszcze w serwisie nic sprawdzać. Następny przegląd za 11tys km A na luzie spalanie na godzinę ile powinno wynosić przy rozgrzanym silniku 1.4 tdi? Mój komputer pokazuje 0,4l/h Pozdrawiam i dziękuję bardzo za pierwsze porady na forum
|
13.12.2011, 15:22 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Mi pokazuje na wolnych obrotach bez swiatel 0,4l/h natomiast z zapalonymi swiatlami 0,5l/h a pozostale przypadlosci odnosnie falowania i drgania musisz pokochac te pelne mocy 3 cylindry niestety charakteryzuja sie bardzo niska kultura pracy,ale wynagradzaja nam to spalaniem
|
13.12.2011, 18:08 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Zaczynam już się przyzwyczajać do 3 cylindrów Po przejściu z seata ibizy 1.9 SDI 2003r teraz do tej Fabi 2 czuję i tak lepsza kulturę pracy 1.4 tdi niz w SDI, nie wspominając o przyspieszeniu... Ale jeżeli chodzi o spalanie to SDI na trasie potrzebował nie więcej jak 4l (100km/h) z kolei 1.4TDI według komputera te 4.8l wcina
|
13.12.2011, 22:51 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Witam ponownie, właśnie przeglądałem instrukcję obsługi i zauważyłem ze tylko w 1.4 tdi 70km Maksymalny moment obrotowy jest dostępny nie od konkretnej wartości a od przedziału (1600-2800) nie bardzo to rozumiem W instrukcji mam wszystkie możliwe wersje silnikowe i tylko tutaj się z czymś takim spotkałem. Nie zawracałbym wam głowy ale mam w zwyczaju jeździć na danym biegu nie wolnej jak maksymalny moment obrotowy i mnie to zainteresowało Pozdrawiam
|
16.12.2011, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Ale co w tym takiego dziwnego?
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
16.12.2011, 20:59 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Dziwi mnie to ponieważ każda inna jednostka napędowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym od konkretnie wyrażonej liczbowo wartości obr./min natomiast tutaj mamy podany przedział o dość dużym zakresie. Nie jestem znawcą motoryzacji od strony technicznej dlatego nie rozumiem niestety tego zapisu
|
16.12.2011, 22:49 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
kuba3999 napisał(a): Nie zawracałbym wam głowy ale mam w zwyczaju jeździć na danym biegu nie wolnej jak maksymalny moment obrotowy To tym 1.4 tdi będziesz miał spokojnie większe spalanie niż ja swoim
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
16.12.2011, 23:24 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Hmmm jadąc z prędkością obrotową ok. 2000 mając już dostępny maksymalny moment obrotowy mam spalanie na trasie w granicach 4.2l więc nie jest źle pewnie jakbym jechał na obrotach 1600 to by było trochę mniej
|
17.12.2011, 14:39 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
kuba3999 napisał(a): Hmmm jadąc z prędkością obrotową ok. 2000 mając już dostępny maksymalny moment obrotowy Maksymalny moment obrotowy silnika przy prędkości obrotowej 2000 rpm miałbyś kolego kuba3999 przy pedale gazu wciśniętym do oporu, a jadąc w trasie podejrzewam, że nie jest naciśnięty więcej niż 30 %
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
17.12.2011, 15:01 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
amadeusz86 - diesel to nie benzyna, zobacz wykres krzywej i bedziesz mąderzejszy. Dieslem jeździsz na "moment", benzyną na "moc"
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
17.12.2011, 15:47 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Wiem kapi jak wyglądają krzywe. Chodzi o to, że ta charakterystyka, którą podaje producent, to charakterystyka zewnętrzna - przy maksymalnym dawkowaniu, a jadąc w trasie ze stałą prędkością obrotową 2000 rpm (na płaskiej nawierzchni) na pewno nie ma maksymalnego dawkowania.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
17.12.2011, 15:57 |
|
|