Teraz jest 27.04.2024, 19:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F2] Falujące obroty i "telepanie" 1.4 TDI 70KM 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Rozumiem, chodziło mi tylko o to że jadąc z taką prędkością obrotową po wciśnięciu gazu w podłogę mam do dyspozycji maksymalny moment obrotowy, mam nadzieje ze dobrze to sformułowałem. Wydaje mi się, że praca silnika w takich obrotach jest dla niego optymalna także jeżeli chodzi o spalanie. :)
Dziękuję za opinie i pozdrawiam :D


17.12.2011, 16:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
kuba3999 napisał(a):
Wydaje mi się, że praca silnika w takich obrotach jest dla niego optymalna także jeżeli chodzi o spalanie. :)
Dziękuję za opinie i pozdrawiam :D


Kolego. Pewno masz przełącznik na prawej manetce, który pozwala zobaczyć spalanie chwilowe.
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak jeździć żeby było ekonomicznie to przełącz na odpowiedzi widok i pojeździj tak a się nauczysz tego stylu.
Ja jeśli chodzi o najbardziej optymalny zakres obrotów dla zdrowia tego silnika, to jest to od około 800 do gdzieś 4300 na minutę. Czyli cały w jakim pracuje. Na niższym będzie gasł, na wyższym (gdyby nie odcinało) się zniszczy.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


18.12.2011, 15:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
kapi napisał(a):
amadeusz86 Dieslem jeździsz na "moment", benzyną na "moc"
:browar:



Jesteś pewien?
Wiesz co to jest moment obrotowy a czym jest moc?
Ponieważ moc jest wyższą wartością niż moment obrotowy, stała się wskaźnikiem, który pozwala producentom samochodów zareklamować swój produkt jako lepszy.
A o faktycznych możliwościach "dynamicznych" pojazdu mówi moment obrotowy jego silnika (i zakres w jakim jest osiągalny).
Silnik "kręcąc się" wytwarza moment obrotowy a nie konie pociągowe.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


18.12.2011, 15:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
W pełni zgadzam się z użytkownikiem Todd.
Moc silnika spalinowego to nic innego jak wynik prostego działania matematycznego:
Ne = M * w
gdzie:
Ne - moc użyteczna wału korbowego [W],
M - moment obrotowy wału korbowego [Nm],
w - prędkość kątowa wału korbowego [rad/s],

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


18.12.2011, 17:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
dokładnie tak jak koledzy piszą dodam że moja fabia ma jakoś 54 km matiz ( moje poprzednie wozidełko 53 km tyle że matiz miał jakieś 68,6 Nm a fabia 105 Nm i pomimo że samochód jest dużo cięższy jednak o wiele lepiej się zbiera )

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


18.12.2011, 18:22
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 23.08.2014, 14:55
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2006
Województwo: wielkopolskie
Post [F1] [1,4 TDI BNV] na luzie autko ma za niskie obroty
Witam, z góry przepraszam jeśli było, ale mam problem z zakupioną używaną Fabią 1. Autko ma przejechane 233kk i problem z obrotami na luzie. Czasem gdy odpalę (przeważnie gdy zimny) chodzi normalnie. po nagrzaniu zaczyna "wypadać" z jednostajnej pracy i jakby dławi się rytmicznie... muśnięcie i trzymanie pedału gazu naprawia sytuację. Gdy tylko jednak zdejmę nogę z gazu znów wpada w dzwiny tryb pracy. Filtr powietrza wymieniony. Dodam, że pod obciążeniem (AC załączona) silnik chodzi jakby lepiej na luzie. Aczkolwiek nie jest idealnie jak to przeważnie przy zimnym motorze bywa. Wiem, że przyczyn możliwych masa ale może ktoś wie od czego zacząć? Ps. obroty na jałowym 800 i nie wyglądają na mocno wachlujące.


24.08.2014, 19:20
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL