Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.12.2010, 14:40 Lokalizacja: Myślenice Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
klapa gasząca
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem 1,9 sdi i mam problem taki, że co jakiś czas wyskakuje błąd 19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 000 - -, nie jest to zbyt częste jak na razie wiec go kasuje vag-comem:) Na internecie znalazłem dosyć dużo o tym błędzie, głównie że wskazuje on na klapę gaszącą. Rozebrałem więc ostatnio dolocik i ze zdziwieniem twierdzę, że jest tam super czysto (żadnego oleju), sprawdziłem połączenia na kabelkach i też nic nie widać. Wykonywałem test tej klapki na takiej zasadzie,że ja ją obserwowałem a kolega kilka razy włączał i wyłączał stacyjkę i za każdym razem działała. Miał ktoś taki przypadek? Kurcze a tak mi zachwalano ten silnik, ze niezawodny itp itd.....
|
14.03.2011, 21:33 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Re: klapa gasząca
anpe SDI jest niezawodne przez swoją prosta konstrukcję. Błąd sporadyczny co wcale nie znaczy,że przepustnica zaczyna szwankowac jest to jedna z naprawdę niewielu usterek tego silnika i ceneowo jeszcze akceptowalna nowa koszt około 750 zł. Oleju w dolocie nie możesz miec bo nie ma turbo no chyba,że przedmuchy na pierścieniach ogromne to może się olej w niewielkich ilościach pojawic. Obserwuj co się będzie działo dalej na wymianę zawsze masz czas. Ps.Każdy silnik ma swoje przypadłości jeśli chcesz miec zero kłopotów i zero wydatków polecam bilet komunikacji miejskiej. Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
15.03.2011, 09:35 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: klapa gasząca
MartinezTychy napisał(a): jeśli chcesz miec zero kłopotów i zero wydatków polecam bilet komunikacji miejskiej. nie do końca - bilety też mogą zdrożeć i bus nie przyjechać
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
15.03.2011, 13:58 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Re: klapa gasząca
kapiMoje jeżdzą według rozkładu albo nie jeżdzą wcale.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
16.03.2011, 09:26 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 14:40 Lokalizacja: Myślenice Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: klapa gasząca
dziś znów wyskoczył:/ a możliwe żeby to były przewody? Przeglądając internet o problemach z sdi to raczej rzadko taki problem się pojawia... a może ta klapa podpięta jest jeszcze przez jakiś przekaźnik i on robi takie jaja?? Następny pomysł..... co steruje klapą gaszącą?, bo ona nie służy tylko i wyłącznie do gaszenia, ale także do wspomaga pracę egra dławiąc silnik.
|
17.03.2011, 21:41 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: klapa gasząca
Nie wiem co jest grane, auto mam od niedawna. Pacjent to 1,9 SDI ASY. Auto jeździ , pali i oddaje moc normalnie , czyli prawidłowo. Błędów na Vagu nie ma. Problem jest taki , że odkąd go mam , przy gaszeniu zatelepie silnikiem, nie gaśnie łagodnie tak jak w TDI. Podejrzenie : przepustnica nie przymyka kanału dolotowego. Zdjąłem przewód z przepustnicy, idący od filtra powietrza. Na zgaszonym silniku przepustnica jest otwarta czyli ok. Odpalam silnik , przepsutnica się przymyka - czyli ok .Silnik zasysa wtedy część spalin z EGR. Przegazowuję silnik przepustnica za każdym razem kiedy dodaję gazu otwiera się , a po puszczeniu gazu przymyka sie znowu - czyli teoretycznie ok. Mija 5 minut od odpalenia silnika i przepustnica nadal jest przymknięta.Nie otwiera się do pozycji otwartej, a podobno powinna po 2-3 minutach pracy na biegu jałowym. Podczas gaszenia silnika przepustnica nie zamyka kanału dolotowego (pozostaje cały czas w stanie lekko przymkniętym tak jak na biegu jałowym ).Otwiera się całkowicie po zatrzymaniu się silnika. Stąd to rzucanie silnikiem przy gaszeniu.
Kupiłem używkę ( sprawną) i nadal to samo - bez zmian. Zastanawiam się czy faktycznie w SDI przepustnica pełni rolę również klapy gaszącej. Może w SDI przepustnica współdziała tylko z zaworem EGR i fabrycznie już nie ma funkcji "łagodnego wygaszania silnika" tak jak w TDI. Czy może ktoś u siebie w SDI zrzucić przewód powietrza z przepustnicy i sprawdzić organoleptycznie czy rzeczywiscie w trakcie gaszenia silnika , po przekręceniu stacyjki klapa przepustnicy zamyka całkowicie dolot ? Nie wiem już co o tym myśleć.
_________________
|
20.04.2011, 09:04 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Re: klapa gasząca
arthek
Nie wiem po co szukasz problemu gaszenia w klapie przepustnicy skoro za zgaszenie silnika odpowiada zawór N 109 na pompie wtryskowej w obudowie tłoko rozdzielacza.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
20.04.2011, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: klapa gasząca
Nigdzie nie napisałem , że mam problem z tym , że mi samochód nie gaśnie po przekręceniu kluczyka. Zastanawiam się tylko czy faktycznie przepustnica w SDI spełnia rolę również ( podobnie jak w TDI ) klapy gaszącej do ŁAGODNEGO WYGASZANIA SILNIKA - tzn. czy w momencie odcięcia paliwa przez zawór N109 jednocześnie przepustnica zamyka kanał dolotowy aby silnik łagodnie się wygasił bez charakterystycznego dla diesli "tąpnięcia".
_________________
|
21.04.2011, 06:49 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Re: klapa gasząca
Jaki masz stan poduszek pod silnikiem? Pytam być może zupełnie niepotrzebnie kupiłeś używaną przepustnicę. Przepustnica w SDI nie pełni takiej roli jak w TDI,sprzężona jest z EGR odłącz przepustnice i zobacz jak gaśnie silnik bez jej udziału i poznasz odpowiedz.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
21.04.2011, 07:42 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 14:40 Lokalizacja: Myślenice Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: klapa gasząca
w moim 1,9 sdi nie zawsze autko miękko gaśnie. Ale u mnie na 100% klapa przy wyłączaniu się zamyka:) Błąd dalej się świeci:P
|
24.04.2011, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 14:40 Lokalizacja: Myślenice Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: klapa gasząca
Witam, Drążąc nadal wątek... Zakupiłem używaną klapę gaszącą na alledrogo, podmieniłem i nawet zacząłem się cieszyć przez chwile, że problem zniknął. Niestety było to złudne, po jakimś czasie błąd znów się pojawił:/ 1 Fault Found: 19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal P3102 - 35-10 - - - Intermittent
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
Wyczyściłem EGR, sprawdziłem połączenia, wymieniłem klapę... co jeszcze mogę zrobić??
STAWIAM DOBRĄ WÓDKĘ ZA POMOC W ROZWIĄZANIU SPRAWY!!!
|
15.05.2011, 11:59 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 14:40 Lokalizacja: Myślenice Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: klapa gasząca
problem rozwiązany:) dzięki wszystkim za pomoc:)
|
22.05.2011, 14:36 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: klapa gasząca
Dzięki za podzielenie się rozwiązaniem problemu.
_________________
|
23.05.2011, 13:01 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 14:40 Lokalizacja: Myślenice Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: klapa gasząca
W moim przypadku problemem okazała się wiązka. A dokładnie miejsce przy rozruszniku, tam też warto sprawdzić bo napotkałem tam wielki gnój... pozdrawiam
|
23.05.2011, 19:53 |
|
|