Teraz jest 28.03.2024, 14:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] atd zmiana turbiny 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post atd zmiana turbiny
witam czy ktoś wymieniał w atd turbinę na arl gt1749vb da sie to zrobic samodzielnie kupilem na allegro taka Przejściówka redukcja turbo AWX ASZ AFN inne tdi
(numer 1249177917) i nie wiem czy to wystarczy bo nie wiem jak jest umiejscowiony waz od seryjnej turbiny.


08.10.2010, 15:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46
Lokalizacja: toruń
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
z wyjeciem turbiny nie ma problemu turbina jest z kolektorem 3 sruby od rury wydechowej chyba 8 od kolektora rurka zasilajaca olej i spustowa, 2 sruby od egr-u i węże inne turbiny maja wylot z turbiny na samozłączkę reszta taka sama. pozdrawiam miłego robienia!


09.10.2010, 13:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
turbina wymieniona na arl nie da się bez tego czerwonego węza założyć. ja zastosowałem przejściówkę i kawałek metalowego kolanka. Wszystko to pospawaliśmy ale to tylko tymczasowo. Na szczęście nie zdmuchuje rur ale pełna fuszerka.


Ostatnio edytowano 11.10.2010, 15:34 przez zgred, łącznie edytowano 1 raz



10.10.2010, 18:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
zgred napisał(a):
turbina wymieniona na arl nie da się bez tego węza zalozyc. ja zastosować przejściówki i kawałek kolanka spawaliśmy ale to jest na tymczasowo no nie zdmuchuje ale pełna fuszerka.


zgred, zadałeś sobie trud przeczytania tego co napisałeś przed wysłaniem? Przecież to jest niezrozumiałe. Podobne "teksty" mi wychodzą jak tłumaczę sobie chińskie strony Google translatorem :mrgreen:

Żeby nie było OT - po wymianie turbiny wypadało by to wszystko zestroić...

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


10.10.2010, 18:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
No po strojeniu pewnie by wyszło coś kolo 160-165 km ale muszę zrobić sprzęgło a na razie zimę przejeżdżę nie będę wydawał na korektę jak na lato wjeżdża fmic plus pompki ba.


11.10.2010, 15:36
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Widzę, że idziesz moją drogą... Przy takim setupie (wymiana turbo na ARL, pompki i FMIC) możesz liczyć na 180-185 KM i 360-380Nm. Niestety najsłabszym ogniwem będzie tu sprzęgło - konieczna wymiana na mocniejsze. W grę wchodzi wymiana całej skrzyni na 6-biegową, przy okazji zyskujesz mocniejsze półosie.
Jeżeli masz obecnie 160KM to nie poczujesz różnicy na "dupohamowni" :mrgreen: Szkoda zachodu w stosunku do kosztów, przerabiałem to... Poza tym po wymianie pompek (domyślam się, że na mocniejsze) poczujesz wyraźny wzrost spalania, dużo większy niż różnica pomiędzy serią a softem hardcore na zwykłych pompkach.
Najwyraźniej in plus byś poczuł różnicę przy wymianie skrzyni na 6-biegową z możliwie krótkimi przełożeniami (np. HDS) - wyprzedzanie na 4-5 cud miód i orzeszki :good: Tu warto na prawdę wydać kasę. Poza tym ta skrzynia jest cichsza i lepiej biegi wchodzą.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


11.10.2010, 19:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.10.2018, 09:52
Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: atd zmiana turbiny
Witam szukam czlowieka ktory zalozyl skrzynie biegow 6 HDS do fabi 1 z 1.9 tdi Atd mam kilka pytan.


04.11.2018, 20:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL