Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] Ślizganie sprzęgła
Witam
Demontowałem pompę vacum bo była luźna końcówka, która idzie dalej do serwa hamulców. Przy ściąganiu pompy wylało mi się dośc dużo ropy na połączeniu skrzyni z silnikiem. Po złożeniu wyczyściłem tą ropę, ale pewnie poleciało na sprzęgło , podczas jazdy zaczeło ślilzgac się sprzęgło, zaznacze iż wcześniej musiało byc nadpolone sprzęgło bo szarpało podczas ruszania i dośc ciężko chodziło. Chodziło tak od samego początku, jak kupiłem auto, było po kobiecie i liczyłem się z tym że w końcu je wymienie. Zrobiłem od kupna auta jakieś 30 000km. Niedawno był chip. Pytanie po czym wysiadło sprzęgło? I czy jak kupię oryginał to wytrzyma 130 km i 320nm? czy może kupic jakieś wzmocnione? np takie:
http://www.sprzegla.com/codzienna/sprze ... ienna.html
Ostatnio edytowano 18.05.2010, 17:43 przez Piter!!!, łącznie edytowano 1 raz
|
16.05.2010, 17:32 |
|
|
Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32 Lokalizacja: WM Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
jak masz zaślepkę na złączeniu to raczej ropa się nie dostała, może minimalnie. jeśli ci ciężko chodziło i szarpało to już było na wykończeniu. ori wytrzyma spokojną jazdę, ale jak chcesz poszaleć kup mocniejsze
_________________ Naprawiam auta grupy VAG oraz inne . Serwis opon i klimatyzacji. Autoholowanie. www.k-mot.pl
|
16.05.2010, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Wyczytałem na innych forach, że sprzęgło + docisk + łożysko podejdzie od VR6. Muszę podrążyc temat odnośnie ceny, dostępności i czy to faktycznie wejdzie.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
16.05.2010, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32 Lokalizacja: WM Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
spróbuj znaleźć takie używane koło jednomasowe- graniczy z cudem. kupno całego zestawu nowego raczej nieopłacalne
_________________ Naprawiam auta grupy VAG oraz inne . Serwis opon i klimatyzacji. Autoholowanie. www.k-mot.pl
|
17.05.2010, 06:17 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
A ile nm wytrzymuje originalne sprzęgło?, znalazłem jeszcze coś takiego jak sachs performanc. Ale cena kosmos.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
18.05.2010, 17:45 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Piter!!!, z tego co wiem przeniesienie napedu w bsw jest identyczne jak w axr i atd - u mnie od 50kkm na serii sprzegle jest prawie 340 niutow (czesto uzywane ) i nic sie nie dzieje. jedyna uwaga to nie strzelam ze sprzegla i nie piluje powyzej 3,5krpm.
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
18.05.2010, 17:59 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Myśle i kombinuje od czego zaczęło się ślizgac sprzęgło. Ale wydaje mi się, że od przebiegu, teraz jest 180 000 km i jak wcześniej pisałem przedemną właścicielem była kobieta i jak już kupowałem auto to sprzęgło chodziło ciężko i szarpało podczas ruszania. Chociaż wcześniej się nie ślizgało. Ale, ale. Teraz połączyłem fakty i tuż przed tym jak zaczeło się ślizgac sprzęgło to zaczeło ono lżej chodzic, jak by słoneczko straciło swoją siłę i wtym momencie zaczęło się ślizgac. Nie będę szalał tylko kupię sprzęgło sasch. Narazie znalazłem najtaniej za 800 zł.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
18.05.2010, 18:12 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Jeden szofer zrobi 300 000 km na jednym sprzęgle a drugi 300 km ot i cała różnica,pomijając oczywiscie wady materiałowe.
|
18.05.2010, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
Podłącze się pod temat zeby nie zakładać nowego.
Czeka mnie chyba wymiana sprzęgła bo od jakiegoś czasu wysoko bierze. Może jeszcze bym się wstrzymał z wymianą ale za miesiąc wyjeżdżam do Chorwacji i nie chciałbym aby tam nagle Fabioszka odmówiłą mi posłuszeństwa. Przebieg 170 000km.
Pytanie. Jakie sprzęgło jest montowane na pierwszy montaż? Sachs czy LUK?? Które lepiej kupić??
|
27.07.2010, 23:06 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Zdania sa podzielone i tyle ilu forumowiczow tyle rad ja osobiscie wybral bym sachsa kiedys w oplu zamontowalem luka i po okolo 2 miesiacach na tarczy pekla sprezynka byla to wada materialu i wymienili mi tarcze na gwarancji no ale robota byla podwojna
|
28.07.2010, 07:38 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Stelmach napisał(a): Pytanie. Jakie sprzęgło jest montowane na pierwszy montaż? Sachs czy LUK?? - ja wyjmowałem sprzegiełko z pierwszego montażu było LUKa, a jakie wybrać - Piter!!! wrzucał ostatnio Sachs_a zapytaj sie jego jak sie sprawuje? Ale ślizga Ci sie już??
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
28.07.2010, 09:19 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Ja właśnie wyjęłem sachsa, poszło do reklamacji.Znając życie to nie uznają jej. Chyba za twarde byłe sprężynki w tarczy sprzęgła, podczas jazdy jak wrzucałem na luz, z np. 3,4,5 biegu, to sprzęgło klekotało i stukało, był taki odgłos jak by wszystkie tryby w skrzyni latały raz w jedną, raz w drugą stronę. Myślałem że się to jakoś ułoży, ale już mnie krew zalewała i bałem się wrzucać na luz. Dałem z dobrym rabatem prawie 900 zł. Teraz mam sprzęgło Luk i niema problemów. Tak jak w innym poscie opisywałem, wymieniałem skrzynie od Fabii z 2006 r, przebiegu miała niecałe 60 000 km i teraz wziełem od niej sprzęgło za 150 zł !!! Jest oryginał Luk z oznaczeniami VW i Audi. Nowa tarcz ma 8,8 mm grubości, ta ma 8,4 mm. Tak klnę na sachsa że już nigdy nie kupię sprzęgła tej marki. Kiedyś wymieniałem sprzęgło w Lupo i niedawno w seicento, wszystko Luk i zero problemów. Także ja polecam Luk.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
28.07.2010, 17:10 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Miałem LUKa w poprzedniej skrzyni, które przejeździło 80 tyś km na bardzo mocnych mastersowych softach (340 Nm), gdzie nie miało łatwego życia. Podczas wymiany skrzyni siłą rzeczy ogłądnaąłem sobie tarcze - była jak nówka. Co LUK to LUK. Teraz też mam LUKa (od Sharana) i 430 Nm znosi bez pierdnięcia.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
28.07.2010, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20 Lokalizacja: Milanówek Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
A jak wysoko bierze u Was sprzęgło?? Ile musicie puścić pedał aby samochód zaczął powoli ruszać??
Ja muszę ok 1/ 3 puścić to zaczyna brać wtedy sprzęgło. Minimum 1/2 sprzęgła żeby ruszyć itp. Czy to normalne bo może ja jestem wyczulony??
|
28.07.2010, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
U mnie jak zaczeło się ślizgać to łapało pod sam koniec. Ja bym jechał na twoim miejscu spokojnie i wymieniłbym po powrocie. Nawet jak zacznie się ślizgać to tylko na wyższych biegach i przy ostrym przyspieszaniu. Zrobisz nawet na takim czymś kilkaset km, a jeżeli na 1/2 sprzęgła Ci rusza to w/g mnie przejeździsz tak jeszcze kilka miesięcy. Jak dobrze pamiętam to jak kupiłem auto to też tak miałem i zrobiłem jeszcze 40 000 km, wtedy zaczeło łapać pod sam koniec i zaczeło się ślizgać, ale dodatkiem przyspieszającym to ślizganie był soft na 320 NM
_________________ 133 KM & 321 NM
|
29.07.2010, 18:51 |
|
|