Teraz jest 09.05.2024, 16:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] Ślizganie sprzęgła 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] Ślizganie sprzęgła
Witam
Demontowałem pompę vacum bo była luźna końcówka, która idzie dalej do serwa hamulców. Przy ściąganiu pompy wylało mi się dośc dużo ropy na połączeniu skrzyni z silnikiem. Po złożeniu wyczyściłem tą ropę, ale pewnie poleciało na sprzęgło :sciana: , podczas jazdy zaczeło ślilzgac się sprzęgło, zaznacze iż wcześniej musiało byc nadpolone sprzęgło bo szarpało podczas ruszania i dośc ciężko chodziło. Chodziło tak od samego początku, jak kupiłem auto, było po kobiecie i liczyłem się z tym że w końcu je wymienie. Zrobiłem od kupna auta jakieś 30 000km. Niedawno był chip. Pytanie po czym wysiadło sprzęgło? I czy jak kupię oryginał to wytrzyma 130 km i 320nm? czy może kupic jakieś wzmocnione? np takie:
http://www.sprzegla.com/codzienna/sprze ... ienna.html


Ostatnio edytowano 18.05.2010, 17:43 przez Piter!!!, łącznie edytowano 1 raz



16.05.2010, 17:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32
Lokalizacja: WM
Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
jak masz zaślepkę na złączeniu to raczej ropa się nie dostała, może minimalnie. jeśli ci ciężko chodziło i szarpało to już było na wykończeniu. ori wytrzyma spokojną jazdę, ale jak chcesz poszaleć kup mocniejsze

_________________
Naprawiam auta grupy VAG oraz inne .
Serwis opon i klimatyzacji.
Autoholowanie.
www.k-mot.pl


16.05.2010, 19:08
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Wyczytałem na innych forach, że sprzęgło + docisk + łożysko podejdzie od VR6. Muszę podrążyc temat odnośnie ceny, dostępności i czy to faktycznie wejdzie.

_________________
133 KM & 321 NM


16.05.2010, 19:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32
Lokalizacja: WM
Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
spróbuj znaleźć takie używane koło jednomasowe- graniczy z cudem. kupno całego zestawu nowego raczej nieopłacalne

_________________
Naprawiam auta grupy VAG oraz inne .
Serwis opon i klimatyzacji.
Autoholowanie.
www.k-mot.pl


17.05.2010, 06:17
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
A ile nm wytrzymuje originalne sprzęgło?, znalazłem jeszcze coś takiego jak sachs performanc. Ale cena kosmos.

_________________
133 KM & 321 NM


18.05.2010, 17:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
Piter!!!, z tego co wiem przeniesienie napedu w bsw jest identyczne jak w axr i atd - u mnie od 50kkm na serii sprzegle jest prawie 340 niutow (czesto uzywane :devilrogal: ) i nic sie nie dzieje. jedyna uwaga to nie strzelam ze sprzegla i nie piluje powyzej 3,5krpm.

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


18.05.2010, 17:59
Zobacz profil WWW GG Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Myśle i kombinuje od czego zaczęło się ślizgac sprzęgło. Ale wydaje mi się, że od przebiegu, teraz jest 180 000 km i jak wcześniej pisałem przedemną właścicielem była kobieta i jak już kupowałem auto to sprzęgło chodziło ciężko i szarpało podczas ruszania. Chociaż wcześniej się nie ślizgało. Ale, ale. Teraz połączyłem fakty i tuż przed tym jak zaczeło się ślizgac sprzęgło to zaczeło ono lżej chodzic, jak by słoneczko straciło swoją siłę i wtym momencie zaczęło się ślizgac. Nie będę szalał tylko kupię sprzęgło sasch. Narazie znalazłem najtaniej za 800 zł.

_________________
133 KM & 321 NM


18.05.2010, 18:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Jeden szofer zrobi 300 000 km na jednym sprzęgle a drugi 300 km ot i cała różnica,pomijając oczywiscie wady materiałowe.


18.05.2010, 19:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Podłącze się pod temat zeby nie zakładać nowego.

Czeka mnie chyba wymiana sprzęgła bo od jakiegoś czasu wysoko bierze. Może jeszcze bym się wstrzymał z wymianą ale za miesiąc wyjeżdżam do Chorwacji i nie chciałbym aby tam nagle Fabioszka odmówiłą mi posłuszeństwa. Przebieg 170 000km.

Pytanie. Jakie sprzęgło jest montowane na pierwszy montaż? Sachs czy LUK?? Które lepiej kupić??


27.07.2010, 23:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Zdania sa podzielone i tyle ilu forumowiczow tyle rad ja osobiscie wybral bym sachsa kiedys w oplu zamontowalem luka i po okolo 2 miesiacach na tarczy pekla sprezynka byla to wada materialu i wymienili mi tarcze na gwarancji no ale robota byla podwojna


28.07.2010, 07:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Stelmach napisał(a):
Pytanie. Jakie sprzęgło jest montowane na pierwszy montaż? Sachs czy LUK??
- ja wyjmowałem sprzegiełko z pierwszego montażu było LUKa, a jakie wybrać - Piter!!! wrzucał ostatnio Sachs_a zapytaj sie jego jak sie sprawuje? Ale ślizga Ci sie już??

_________________
Pozdrawiam
Paweł


28.07.2010, 09:19
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Ja właśnie wyjęłem sachsa, poszło do reklamacji.Znając życie to nie uznają jej. Chyba za twarde byłe sprężynki w tarczy sprzęgła, podczas jazdy jak wrzucałem na luz, z np. 3,4,5 biegu, to sprzęgło klekotało i stukało, był taki odgłos jak by wszystkie tryby w skrzyni latały raz w jedną, raz w drugą stronę. Myślałem że się to jakoś ułoży, ale już mnie krew zalewała i bałem się wrzucać na luz. Dałem z dobrym rabatem prawie 900 zł. Teraz mam sprzęgło Luk i niema problemów. Tak jak w innym poscie opisywałem, wymieniałem skrzynie od Fabii z 2006 r, przebiegu miała niecałe 60 000 km i teraz wziełem od niej sprzęgło za 150 zł !!! Jest oryginał Luk z oznaczeniami VW i Audi. Nowa tarcz ma 8,8 mm grubości, ta ma 8,4 mm. Tak klnę na sachsa że już nigdy nie kupię sprzęgła tej marki. Kiedyś wymieniałem sprzęgło w Lupo i niedawno w seicento, wszystko Luk i zero problemów. Także ja polecam Luk.

_________________
133 KM & 321 NM


28.07.2010, 17:10
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Miałem LUKa w poprzedniej skrzyni, które przejeździło 80 tyś km na bardzo mocnych mastersowych softach (340 Nm), gdzie nie miało łatwego życia. Podczas wymiany skrzyni siłą rzeczy ogłądnaąłem sobie tarcze - była jak nówka. Co LUK to LUK. Teraz też mam LUKa (od Sharana) i 430 Nm znosi bez pierdnięcia.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


28.07.2010, 20:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 26.01.2007, 19:20
Lokalizacja: Milanówek
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
A jak wysoko bierze u Was sprzęgło?? Ile musicie puścić pedał aby samochód zaczął powoli ruszać??

Ja muszę ok 1/ 3 puścić to zaczyna brać wtedy sprzęgło. Minimum 1/2 sprzęgła żeby ruszyć itp. Czy to normalne bo może ja jestem wyczulony??


28.07.2010, 21:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
U mnie jak zaczeło się ślizgać to łapało pod sam koniec. Ja bym jechał na twoim miejscu spokojnie i wymieniłbym po powrocie. Nawet jak zacznie się ślizgać to tylko na wyższych biegach i przy ostrym przyspieszaniu. Zrobisz nawet na takim czymś kilkaset km, a jeżeli na 1/2 sprzęgła Ci rusza to w/g mnie przejeździsz tak jeszcze kilka miesięcy. Jak dobrze pamiętam to jak kupiłem auto to też tak miałem i zrobiłem jeszcze 40 000 km, wtedy zaczeło łapać pod sam koniec i zaczeło się ślizgać, ale dodatkiem przyspieszającym to ślizganie był soft na 320 NM :mrgreen:

_________________
133 KM & 321 NM


29.07.2010, 18:51
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL