Teraz jest 28.04.2024, 07:50



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] EGR a prędkośc turbiny 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post [F1] EGR a prędkośc turbiny
Witam
Postanowiłem zaślepic EGR, tzn odłączyłem przewód podciśnieniowy od EGR. Silnik lepiej się wkręca, turbina gwiżdże praktycznie od 1000 obr, niema żadnej turbo dziury. Ale mam pewne obawy, zaślepienie spowodowało że na wolnych obrotach częśc spalin która miała iśc do EGR, teraz idzie na wirnik turbiny podnosząc jej prędkośc na wolnych obrotach i turbina ma napewno większe obroty, jak silnik pracuje to jest niby ok, ale podczas gaszenia silnika słychac jeszcze przez chwilę jak się kręci turbina coraz wolniej, jak założę wężyk spowrotem na EGR objawy znikają, turbo gwiżdże od 1200 obr, gasząc silnik turbo staje praktycznie odrazu. Mam teraz obawy, że wykończę turbinę bo przecież jak silnik zgaszę to turbina jeszcze chwilę pracuje a smarowania już niema. Jest na to jakiś patent???


03.05.2010, 16:32
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Miałem zaślepiony EGR i nie zaobserwowałem zjawiska co opisujesz. Teraz mam w ogóle wywalony cały zawór. Od 3 lat nic się nie dzieje.
Zaślepiaj i się nie zastanawiaj. Takie obroty jakie ma turbina na wolnych obrotach to żadne obroty - pewnie nawet nie czuje że się kręci :mrgreen: Kręcić to ona się zaczyna od 2000 obr silnika w górę :mrgreen:

Z tym smarowaniem też nie przesadzaj - takie zjawisko to występuje gdy butujesz i upalasz silnik na autostradzie przez 100km, zjeżdżasz nagle na stację benzynową i gasisz silnik pod dystrybutorem.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


04.05.2010, 16:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
Odgrzeję kotleta :mrgreen:

Zacząłem się ostatnio zastanawiać na zaślepieniem zaworu EGR. I tu moje pytanie do znawców tematu. Czy wystarczy odłaczenie podciśnienia czy też lepiej zostawić podciśnienie w spokoju i wstawić blaszkę pomiędzy zawór a kolektor? Przedtem miałem felicie z dieslem pod maską i EGRa zaślepiłem tą drugą metodą, czyli wstawiłem blachę. Czy fabek po zaślepieniu nie wywala żadnych błędów? Komp tego nie będzie widział?


27.12.2010, 00:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
zaślepione blaszka zero błędów wszystko jest ok.


Ostatnio edytowano 03.01.2011, 20:24 przez zgred, łącznie edytowano 1 raz



03.01.2011, 00:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
A niezauważyłeś aby turbina się szybciej kręciła, u mnie na wolnych obrotach turbina napewno szybciej chodzi a po lekkim przygazowaniu gwiżdże jak głupia, a szczególnie teraz boję się podczas gaszenia silnika.

_________________
133 KM & 321 NM


03.01.2011, 18:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29
Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
Post 
U mnie przez turbine łapałem tryb awaryjny po programie. Ale nawet przed wymiana nie słyszałem żeby gwizdała katalizator mam wyrzucony. Zobacz może masz gdzieś jakaś nieszczelność któryś wąż lekko się ssunol, może koło intercoolera.


03.01.2011, 20:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46
Lokalizacja: toruń
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Jak turbina gwizdze tak ze słychac ja od dolnego zakresu obrotów ze słychac ja przy gaszeniu to moze znaczyc tylko ze nadaje sie juz tylko do wymiany !!
Ja mam 150 km i n ic mi nie świszczy


03.01.2011, 20:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Czy wsytarczy ściągnąc wężyk od podciśnienia od egr i go zzaślepic czy trzeba wstawic blaszkę? I gdzie wstawiłeś tą blaszkę?

[ Dodano: 2011-01-03, 20:34 ]
Tak, słychac ją, ale tylko jak jest Egr odłączony i to tylkko po minimalnym dodaniu gazu. Najgorsze jest to że podczas gaszenia silnika słychac jak schodzi z dużo wyższych obrotów niż z podłączonym Egr.
Kolego Bertone, jeszcze kilka dni temu niewiedziałeś co to jest Vag, a teraz na tym, jak i na innych forach udzielasz zupełnie nieprzydatnych porad wyssanych z palca, zresztą ten motor który tak opisujesz, że ma 5000 km przebiegu to doskonale wiesz że ma ponad
60 000 km przebiegu bo sam na niego czaiłem i byłem go oglądac. Zrób najpierw swoje auto do końca, a opinie i porady zostaw doświadczonym kolegom.

_________________
133 KM & 321 NM


03.01.2011, 20:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2010, 18:09
Lokalizacja: Łomża
Posty: 17
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance. 101 -> 130KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
bertone22 u mnie gwizdze i zapi***** tak samo i u moich 5 sąsiadów. w wakacje widzialem jakis nowy samochod audi lub vw i tez zdziwilem sie bo gwizdalo


03.01.2011, 20:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Tak jak pisałem na samej górze, chodzi o to że te objawy występują tylko przy odłączonym egr.

_________________
133 KM & 321 NM


03.01.2011, 20:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2010, 18:09
Lokalizacja: Łomża
Posty: 17
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance. 101 -> 130KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
Post 
A może źle zaślepiłeś , gdzieś jest jakiś luz, nieszczelnie zalozone blaszki czy co tam wymyślileś??


03.01.2011, 21:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Tylko i wyłącznie zdjełem z Egr i zaślepiłem wężyk od podciśnienia. Może powinieniem zaślepic jakąś blachą przy kolektorze?

_________________
133 KM & 321 NM


04.01.2011, 18:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Ja miałem zaślepione blachą przy kolektorze.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


04.01.2011, 18:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F1] EGR a prędkośc turbiny
Taki odkop wykonam, bo widzę, że akurat na tym forum temat jest raczej niepopularny.

Czy ktoś z aktualnie aktywnych użytkowników ma u siebie w dieslu zaślepiony EGR i może podzielić się doświadczeniami? Konkretnie interesuje mnie opcja tak jak wyżej, czyli blaszka (pełna, bez dziur) przy kolektorze.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


19.01.2015, 23:13
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] EGR a prędkośc turbiny
Ja miałem w fabii wyłączony programowo, w octavii 1 mam blaszkę ale to dlatego że mało elektroniki i brak jest błędów. W O2 jak się zima skończy to też programowo będzie zablokowany.

Plusy tej operacji są takie że jest czysto w dolocie, minusy że zimą długo się grzeje. Różnic raczej nie widzę w pracy silnika bo każde auto modzone.

Sądzę że u Ciebie w Focusie też jest sporo elektroniki i pełnej blaszki montować nie możesz bo będzie błędy wyrzucać, chyba że myślisz o modyfikacji programu to od razu można wyłączyć ten element.
Tapatalk

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


20.01.2015, 06:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL