|
|
Teraz jest 28.04.2024, 07:50
|
[F1] EGR a prędkośc turbiny
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
[F1] EGR a prędkośc turbiny
Witam
Postanowiłem zaślepic EGR, tzn odłączyłem przewód podciśnieniowy od EGR. Silnik lepiej się wkręca, turbina gwiżdże praktycznie od 1000 obr, niema żadnej turbo dziury. Ale mam pewne obawy, zaślepienie spowodowało że na wolnych obrotach częśc spalin która miała iśc do EGR, teraz idzie na wirnik turbiny podnosząc jej prędkośc na wolnych obrotach i turbina ma napewno większe obroty, jak silnik pracuje to jest niby ok, ale podczas gaszenia silnika słychac jeszcze przez chwilę jak się kręci turbina coraz wolniej, jak założę wężyk spowrotem na EGR objawy znikają, turbo gwiżdże od 1200 obr, gasząc silnik turbo staje praktycznie odrazu. Mam teraz obawy, że wykończę turbinę bo przecież jak silnik zgaszę to turbina jeszcze chwilę pracuje a smarowania już niema. Jest na to jakiś patent???
|
03.05.2010, 16:32 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Miałem zaślepiony EGR i nie zaobserwowałem zjawiska co opisujesz. Teraz mam w ogóle wywalony cały zawór. Od 3 lat nic się nie dzieje.
Zaślepiaj i się nie zastanawiaj. Takie obroty jakie ma turbina na wolnych obrotach to żadne obroty - pewnie nawet nie czuje że się kręci Kręcić to ona się zaczyna od 2000 obr silnika w górę
Z tym smarowaniem też nie przesadzaj - takie zjawisko to występuje gdy butujesz i upalasz silnik na autostradzie przez 100km, zjeżdżasz nagle na stację benzynową i gasisz silnik pod dystrybutorem.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
04.05.2010, 16:57 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57 Lokalizacja: Kraków Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Odgrzeję kotleta
Zacząłem się ostatnio zastanawiać na zaślepieniem zaworu EGR. I tu moje pytanie do znawców tematu. Czy wystarczy odłaczenie podciśnienia czy też lepiej zostawić podciśnienie w spokoju i wstawić blaszkę pomiędzy zawór a kolektor? Przedtem miałem felicie z dieslem pod maską i EGRa zaślepiłem tą drugą metodą, czyli wstawiłem blachę. Czy fabek po zaślepieniu nie wywala żadnych błędów? Komp tego nie będzie widział?
|
27.12.2010, 00:03 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29 Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
zaślepione blaszka zero błędów wszystko jest ok.
Ostatnio edytowano 03.01.2011, 20:24 przez zgred, łącznie edytowano 1 raz
|
03.01.2011, 00:53 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
A niezauważyłeś aby turbina się szybciej kręciła, u mnie na wolnych obrotach turbina napewno szybciej chodzi a po lekkim przygazowaniu gwiżdże jak głupia, a szczególnie teraz boję się podczas gaszenia silnika.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
03.01.2011, 18:33 |
|
|
Dołączył(a): 18.06.2010, 14:29 Posty: 68
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: FSM - 6b.
Samochód: elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: dolnośląskie
|
U mnie przez turbine łapałem tryb awaryjny po programie. Ale nawet przed wymiana nie słyszałem żeby gwizdała katalizator mam wyrzucony. Zobacz może masz gdzieś jakaś nieszczelność któryś wąż lekko się ssunol, może koło intercoolera.
|
03.01.2011, 20:24 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2010, 19:46 Lokalizacja: toruń Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: comfort 145 km 319 nm
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Jak turbina gwizdze tak ze słychac ja od dolnego zakresu obrotów ze słychac ja przy gaszeniu to moze znaczyc tylko ze nadaje sie juz tylko do wymiany !!
Ja mam 150 km i n ic mi nie świszczy
|
03.01.2011, 20:32 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Czy wsytarczy ściągnąc wężyk od podciśnienia od egr i go zzaślepic czy trzeba wstawic blaszkę? I gdzie wstawiłeś tą blaszkę?
[ Dodano: 2011-01-03, 20:34 ]
Tak, słychac ją, ale tylko jak jest Egr odłączony i to tylkko po minimalnym dodaniu gazu. Najgorsze jest to że podczas gaszenia silnika słychac jak schodzi z dużo wyższych obrotów niż z podłączonym Egr.
Kolego Bertone, jeszcze kilka dni temu niewiedziałeś co to jest Vag, a teraz na tym, jak i na innych forach udzielasz zupełnie nieprzydatnych porad wyssanych z palca, zresztą ten motor który tak opisujesz, że ma 5000 km przebiegu to doskonale wiesz że ma ponad
60 000 km przebiegu bo sam na niego czaiłem i byłem go oglądac. Zrób najpierw swoje auto do końca, a opinie i porady zostaw doświadczonym kolegom.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
03.01.2011, 20:33 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2010, 18:09 Lokalizacja: Łomża Posty: 17
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance. 101 -> 130KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
|
bertone22 u mnie gwizdze i zapi***** tak samo i u moich 5 sąsiadów. w wakacje widzialem jakis nowy samochod audi lub vw i tez zdziwilem sie bo gwizdalo
|
03.01.2011, 20:50 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Tak jak pisałem na samej górze, chodzi o to że te objawy występują tylko przy odłączonym egr.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
03.01.2011, 20:56 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2010, 18:09 Lokalizacja: Łomża Posty: 17
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Elegance. 101 -> 130KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podlaskie
|
A może źle zaślepiłeś , gdzieś jest jakiś luz, nieszczelnie zalozone blaszki czy co tam wymyślileś??
|
03.01.2011, 21:39 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Tylko i wyłącznie zdjełem z Egr i zaślepiłem wężyk od podciśnienia. Może powinieniem zaślepic jakąś blachą przy kolektorze?
_________________ 133 KM & 321 NM
|
04.01.2011, 18:27 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Ja miałem zaślepione blachą przy kolektorze.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
04.01.2011, 18:58 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] EGR a prędkośc turbiny
Taki odkop wykonam, bo widzę, że akurat na tym forum temat jest raczej niepopularny.
Czy ktoś z aktualnie aktywnych użytkowników ma u siebie w dieslu zaślepiony EGR i może podzielić się doświadczeniami? Konkretnie interesuje mnie opcja tak jak wyżej, czyli blaszka (pełna, bez dziur) przy kolektorze.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
19.01.2015, 23:13 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] EGR a prędkośc turbiny
Ja miałem w fabii wyłączony programowo, w octavii 1 mam blaszkę ale to dlatego że mało elektroniki i brak jest błędów. W O2 jak się zima skończy to też programowo będzie zablokowany.
Plusy tej operacji są takie że jest czysto w dolocie, minusy że zimą długo się grzeje. Różnic raczej nie widzę w pracy silnika bo każde auto modzone.
Sądzę że u Ciebie w Focusie też jest sporo elektroniki i pełnej blaszki montować nie możesz bo będzie błędy wyrzucać, chyba że myślisz o modyfikacji programu to od razu można wyłączyć ten element. Tapatalk
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
20.01.2015, 06:29 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|