FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Kupno FABII z silnikiem ON - pytania przed zakupem - PISZ -
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=10459
Strona 3 z 16

Autor:  MARINESKU [ 08.10.2009, 21:03 ]
Tytuł: 

Te auto co ma ponad 200 tyś jest jak najbardziej pewnym autkiem, chętnie bym się zamienił 2005 rocznik ech ..., jedynie co mnie przeraziło to opinia Spider, sam mam już 209 tyś na szafie i się kręci dalej czy leje ON czy BIO wsio żre i goni do przodu. :good:

Autor:  kubrat [ 09.10.2009, 22:19 ]
Tytuł: 

Witam ponownie!

Dziś zrobiłem ścieżkę diagnostyczną i oprócz skorodowanego wydechu który będzie do wymiany wszystko jest OK. Autko z czerwca 2005 roku, aktualnie z przebiegiem 208 tys km. Auto zakupiłem i mam nadzieję że się będzie dobrze spisywać. Jeżdżę około 15-20 tyś km rocznie, więc myślę że 300 tys. km stuknę w 5 lat. Silnik SDI jak na moje potrzeby jest wystarczający, nie uważam żeby auto było jakoś bardzo zmulone (oczywiście nie porównuje tu do TDI). W sumie mało wiem o Fabiach i generalnie nie byłem przekonany do Skód, ale ta przekonała mnie wyposażeniem, funkcjonalnością oraz żywotnym silnikiem. Jaki wydech polecacie? fabryczne, Bosal czy rzemiosło? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.

Autor:  marekk [ 10.10.2009, 00:30 ]
Tytuł: 

kubrat napisał(a):
oprócz skorodowanego wydechu

co znaczy skorodowany wydech???? sa dziury???? jesli nie to zostaw to w spokoju

Autor:  Ciacho123 [ 10.10.2009, 07:24 ]
Tytuł: 

no właśnie, w mojej blisko 9 letniej SDI był wydech skorodowany owszem ale tylko powierzchownie taki nalot rdzy, ale dziur nie było i był szczelny więc tu myślę że za 4 lata nie może być gorzej i nie ma co ruszać

Autor:  kubrat [ 10.10.2009, 08:14 ]
Tytuł: 

marekk napisał(a):
kubrat napisał(a):
oprócz skorodowanego wydechu

co znaczy skorodowany wydech???? sa dziury???? jesli nie to zostaw to w spokoju

zewnętrzna powłoka w dwóch miejscach jest pęknięta. Ogólnie nie ma dziur na wylot, ale w perspektywie czasu wydech będzie do wymiany.
BUMP: Mam jeszcze pytanie. Auto zakupiłem z ubezpieczeniem OC ważnym do czerwca 2010 roku. Czy w związku z tym mam jeździć dalej na tym OC? Czy trzeba je jakoś przepisać? Tablice rejestracyjne nie będą zmieniane bo poprzedni właściciel był również z Krakowa.

Autor:  popetka [ 11.10.2009, 17:02 ]
Tytuł: 

kubrat napisał(a):
Auto zakupiłem z ubezpieczeniem OC ważnym do czerwca 2010 roku. Czy w związku z tym mam jeździć dalej na tym OC? Czy trzeba je jakoś przepisać?


Patrz post poniżej

Autor:  marcinw [ 11.10.2009, 17:32 ]
Tytuł: 

popetka napisał(a):
kubrat napisał(a):
Auto zakupiłem z ubezpieczeniem OC ważnym do czerwca 2010 roku. Czy w związku z tym mam jeździć dalej na tym OC? Czy trzeba je jakoś przepisać?


To ubezpieczenie, które dostałeś przy zakupie auta jest ważne do czasu przerejestrowania auta przez Ciebie, ale nie dłużej niż 30 dni od daty zakupu samochodu. Później musisz wykupić nowe ubezpieczenie.

Auto musisz przerejestrować w ciągu 30 dni od zakupu. Po tym to stare ubezpieczenie jest już nie ważne.


http://www.pzu.pl/pub/files/PZU_SA/prod ... ustawy.pdf

"Art. 31. 1. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, na nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy wynikające z tej umowy. Umowa ubezpieczenia ulega rozwiązaniu z upływem okresu, na który została zawarta, chyba że nabywca wypowie ją przed upływem 30 dni od dnia nabycia pojazdu mechanicznego. W przypadku wypowiedzenia umowy, rozwiązuje się ona z upływem 30 dni następujących po dniu nabycia pojazdu mechanicznego. Przepisy art. 28 stosuje się odpowiednio.
2. W razie niewypowiedzenia przez nabywcę pojazdu umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych w terminie określonym w ust. 1, zakład ubezpieczeń może dokonać ponownej kalkulacji należnej składki z tytułu udzielanej ochrony ubezpieczeniowej, poczynając od dnia zbycia pojazdu, z uwzględnieniem zniżek przysługujących nabywcy oraz zwyżek go obciążających, w ramach obowiązującej taryfy składek. W przypadku gdy nabywca pojazdu złoży wniosek o dokonanie ponownej kalkulacji należnej składki, zakład ubezpieczeń jest obowiązany do jej dokonania."

i

"Art. 32. 1. Zbywca pojazdu mechanicznego jest obowiązany do przekazania nabywcy dokumentów potwierdzających zawarcie umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz do powiadomienia zakładu ubezpieczeń, w terminie 30 dni od dnia zbycia pojazdu mechanicznego, o fakcie zbycia tego pojazdu i o danych osobowych nabywcy.
2. Skutki wyrządzenia szkody po dniu zbycia pojazdu mechanicznego nie obciążają zbywcy tego pojazdu."

Czyli masz 30 dni na decyzję. Jeśli zdecydujesz się korzystać (zdaje się, że powinieneś podpisać wtedy aneks), to może się okazać, że będziesz musiał dopłacić (poprzedni właściciel nie musiał przecież opłacić całego okresu albo miał inne zniżki). I tyle...

Autor:  popetka [ 12.10.2009, 07:10 ]
Tytuł: 

marcinw napisał(a):
Czyli masz 30 dni na decyzję. Jeśli zdecydujesz się korzystać (zdaje się, że powinieneś podpisać wtedy aneks), to może się okazać, że będziesz musiał dopłacić (poprzedni właściciel nie musiał przecież opłacić całego okresu albo miał inne zniżki). I tyle...


Racja. Pomieszało mi sie to z przerejestrowaniem.

Autor:  marekk [ 12.10.2009, 09:29 ]
Tytuł: 

kubrat napisał(a):
ale w perspektywie czasu wydech będzie do wymiany

to powinna byc dluuga perspektywa

[ Dodano: 2009-10-12, 10:31 ]
marcinw napisał(a):
Czyli masz 30 dni na decyzję. Jeśli zdecydujesz się korzystać (zdaje się, że powinieneś podpisać wtedy aneks), to może się okazać, że będziesz musiał dopłacić (poprzedni właściciel nie musiał przecież opłacić całego okresu albo miał inne zniżki). I tyle...


tylko pamietaj - jesli nie chcesz tego ubezpieczenia musisz je wypowiedziec - inaczej sami ci je przelicza i przysla druk do zaplaty

Autor:  kubrat [ 13.10.2009, 05:57 ]
Tytuł: 

marekk napisał(a):
kubrat napisał(a):
ale w perspektywie czasu wydech będzie do wymiany

to powinna byc dluuga perspektywa

W ostatnim tłumiku rozwarstwia się zewnętrzna powłoka,a cały wydech jest rudy. Ale rzeczywiście można jeszcze z tym jeździć. Pewnie wydech jest fabryczny. Olej wymieniony był 9 tys km temu. Klima nabita. Pasek rozrządu 20 tys km temu. Filtr paliwa również 9 tys km temu. Co ile i jakie elementy eksploatacyjne powinno się wymieniać?

Autor:  LaraF. [ 23.10.2009, 20:20 ]
Tytuł:  Fabia 1,9 SDI z 2003 z przebiegiem ok. 200.000-kupilibyście?

Witam wszystkich!Jestem na etapie poszukiwania "mojej" pisanej mi Fabii. Ostatnio trafiła mi się dość ładna,zadbana sztuka, niestety z przebiegiem prawie 200.000 km. Osobiście przeraża mnie tyle na liczniku, więc chciałabym dowiedzieć się od ekspertów - użytkowników czy jest sens kupować Fabię z tyloma tysiami. Na co zwrócić uwagę, co powinno być wymienione przy takim przebiegu, co może się sypać.
H...E...L...P....

Autor:  MARINESKU [ 23.10.2009, 20:33 ]
Tytuł: 

Nie ma co się przerażać tymi tysiącami najgorzej jest jak tych tysięcy jest zbyt mało np: rocznik 2000 i przebieg 147 tyś a tu co podajesz to jest prawdopodobny stan licznika, no cóż zwróć uwagę dosłownie na wszystko najbardziej na rozrząd powinien być świeżo po wymianie jakiś papier że był wymieniany przy 180 tyś dalej stan amorów, tuleje gumowo plastikowe przednich wahaczy,na jakim oleju lata ten motor bo ja walę cały czas ful syntetyk i nie bierze mi jeszcze oleju, stan wiązki pod filtrem powietrza jeżeli nie jest odwinięta to wtedy znak że auto nie przeszło akcji w ASO, a tak w ogóle to jechać na ścieżkę i przewalić je na maksa bo można żałować kasy wydanej.
U mnie jest koleś co ma Fabie z przebiegiem prawie 400 tyś i śmiga na dobitkę mój znajomy ma Oktawię z SDI jak patrzyłem osobiście na licznik w Styczniu !! to było 551 tyś a lata nią na TXI w Pucku, pozdrawiam.

Autor:  sebasuperb [ 23.10.2009, 20:34 ]
Tytuł: 

LaraF., a czy jeśli ten sam egzemplarz ktory ma jak piszesz 200kkm, cofnąłbym do 99kkm to byłabyś spokojniejsza?
Lepiej niech to auto ma większy przebieg, bo raczej można sądzić ze faktycznie coś może być nim prawdy niż dziwny poniżej 100kkm.
Pamiętaj, deislami sie duzo jeździ, także robią duże przebiegi!
Co do silnika, wart polecenia. Nie posiada turba, a co za tym idzie, jego dynamika nie będzie już taka jak wspomniane uturbione.
Ogólnie silnik OK, mało pali, mało awaryjny, tani w eksploatacji. Chodzi powiedzenie, że to "woły robocze" te silniki.
Na co sprawdzić uwagę?
Po 1 stan wiązki elektrycznej, przeczytaj topic - Gnijąca wiązka...
Nastęnie sprawdzic stan silnika, wycieki etc, luzy, lakier i inne rzeczy jak wiadomo, odbyć jazdy, stacja diagnostyczna.

Podobne topici o ten sam silnik ;)

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8986

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... hlight=sdi

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... hlight=sdi

[ Dodano: 2009-10-23, 22:02 ]
MARINESKU, na forum są też rekordzistki tak dla świadomości dla LaraF. ;)

MartinezTychy napisał(a):
Moja Fabiola ma aktualnie 269 tys km jak na 1,9 Sdi to malo kazdego dnia dziarsko pokonuje do 100 km i jest super lubie ja bardziej niz moja zone przynajmniej nie kaprysi :mrgreen:


Turboni napisał(a):
U mnie na obecna chwile jest 253348 km.


cdn napisał(a):
2004 rok Fabia kombi SDI - 300 tyś


1morfi1 napisał(a):
403000 km mam przebiegu fabia 19 sdi 2001 rok



I chyba rekordzista morduchna 460kkm ale 1.4 MPI oraz ridzyn
nabuchodonozor2 napisał(a):
To ja będe chyba masochistą... przez rok miałem przyjemność jeździć służbową fabia z 2001 roku przebieg 560 tys jak ja oddawałem niestety nie dysponuje zdjęciem licznika ja na niej zrobiłem tylko 80 tys. :1: wiem że jeszcze jeździ i sprawuje się bardzo dobrze. Zawiodłą mnie na trasie raz - wpadły kamyczki pomiędzy tarcze hamulcowe. Jednak przyznaje ze robiła wyłącznie trasy na pusto z 1 osobą za zachód europy. Przeglądy jak Bóg przykazał zawsze na Mobilu Dlatego do mojej prywatnej leje też tylko Mobil :) Podam ciekawostkę znam Skode Felicje Picupa ktorą non stop załadowana wozi art. biurowe tj papier ksero ma zrobione 800tys! :party: !! I super niezawodne auto w firmie zaprzyjaźnionej jeździ jednak dni jej już są policzone :)
;)

Ładne słowa też napisał, tak na podsumowanie by jankowski-uno ->
jankowski-uno napisał(a):
Myślę że wszystkie litery w nazwie tego samochodu należy pisać dużymi literami , bo się należy.

Autor:  marcinw [ 24.10.2009, 21:26 ]
Tytuł: 

powiem krótko: każdy samochód można bardzo szybko zajeździć...i przebieg nie powinien być podstawą do oceny.

Jeżeli wybrany egzemplarz był w miarę dbany, to akurat o sam silnik 1.9 SDI bym sie mocno nie martwił przy 200kkm :) Ważne, żeby miał lany dobry olej na czas, nie miał wycieków, miał przyzwoicie złożony rozrząd z pompą po 180kkm i nie był za nisko/wysoko kręcony.

Problemów przy tym przebiegu to bym się spodziewał bardziej z zawieszeniem (np. coś gdzieś skrzypi albo jest luz), lakierem czy z porysowanymi szybami.

Ale niestety jak się kupuje używane auto - zawsze coś na starcie może wyjść i trzeba mieć z 1k PLN w zapasie.

Autor:  Rolek [ 05.01.2010, 11:10 ]
Tytuł:  Fabia 1.9TDI - jaki sensowny przebieg przy zakupie

Na poczatek witam użytkowników forum!
Poszukuję Fabianki 1.9 w TDIku i nie ukrywam że chciał bym się zamknąć w 20tyś przy zakupie. Jaki jest sensowny górny pułap przebiegu w TDIkach? Widziałem wielokrotnie z przebiegiem ponad 300tyś. więc zastanawiam sie czy zakup z przebiegiem np.178tyś km. jest do przyjecia czy jednak szukac czegoś do 150tyś?
Mniej zawile - ile silniki 1.9 turbo wytrzymują?

Strona 3 z 16 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/