FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Kupno FABII z silnikiem ON - pytania przed zakupem - PISZ -
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=10459
Strona 1 z 16

Autor:  kozyra [ 24.02.2008, 17:55 ]
Tytuł:  Kupno FABII z silnikiem ON - pytania przed zakupem - PISZ -

Jesteś na etapie kupna Fabii z silnikiem ON, rozglądasz się, ale nie wiesz na co zwrócić uwagę, szukasz opinii użytkowników? Pisz, pomożemy, podzielimy się doświadczeniami, pomożemy w wyborze silnika :!:




witam,mam zamiar kupic skode fabie2combi 1,4 80KM lub skode octavie tour 1,6 102KM hatchback i zamontowac gaz w aso za 4300zl,co byscie radzili z tych dwoch aut?lepej nowa fabia2combi czy octavia tour??mam pytanie dotyczace fabii tdi czy ten silnik co ma80KM jest w miare dynamiczny??i czy bardzo klekocze???

Autor:  kros [ 24.02.2008, 18:50 ]
Tytuł: 

kozyra napisał(a):
mam pytanie dotyczace fabii tdi czy ten silnik co ma80KM jest w miare dynamiczny??i czy bardzo klekocze???

tutaj jest kilka słów o tym silniku
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1667

Prosiłbym aby kotynuować tamten wątek wtedy w jednym miejscu będzie wszystko na temat tego silnika, a nie rozsypane w kilku miejscach.

Co do samego wyboru auta to możemy gadać tutaj. Dlatego przenoszę temat z działu diesli to działu fabiowatego.

Autor:  recorder [ 08.06.2009, 17:53 ]
Tytuł:  kupno auta - fabia 1.4 tdi

witam, jestem przed zakupem fabi 1.4 TDI lecz zastanawiam sie cały czas ponieważ fabia jest z 2003 i ma przebieg zaledwie 28 000 km, koles zarzeka sie ze przebieg jest oryginalny, pytanie mam czy po numerze VIN można określić autentyczność przebiegu?

Autor:  squib [ 08.06.2009, 18:42 ]
Tytuł: 

nie ten dział

Autor:  Allen [ 08.06.2009, 18:47 ]
Tytuł: 

squib, dobrze powiedział, że nie ten dział.
Jak auto było serwisowane to można ustalić, ale nie każde ASO chce podawać takie informacje i jak już podają to nie za darmo.

Autor:  nabuchodonozor2 [ 08.06.2009, 19:35 ]
Tytuł: 

tak naprawde najlepszym sposobem na sprawdzenie przebiegu jest podpiecie pod komputer było o tym poszukaj :)

Autor:  mbmike333 [ 31.07.2009, 15:59 ]
Tytuł:  1.9sdi , na co zwrócić uwagę przy zakupie (wady tego modelu)

witam. noszę sie z zakupem skody fabii 1,9sdi kombi. Nie mialem do czynienia nigdy wczęsniej z skodą . Stąd pytanie do użytkowników tego modelu jakię są typowe i częste usterki w tym modelu ?

Na co zwrócic szczególną uwagę przy oględzinach silnika/zawieszenia/elektryki/wnętrza
?

Dodam że w poszukiwaniu pomagają mi dwaj znajomi z branży (mechanicy) ,podstawowe rzeczy sprawdzamy , ale jak wiadomo każdy model ma jakieś wady wrodzone badz elementy które są tzw. stopą achilessa. Proszę o informację , auto bedzie napewno 4-5letnie z przebiegiem pewnie lekko 150-220tyś wieć nie liczę na jakieś cuda czy okazje .

Jeszcze dodatkowe pytanie : jak wygląda sprawa elektryki - komputerów pokładowych,komputerów silnika ,czy są to trwałe elementy czy raczej się sypią.Mialem już kiedyś niezle przeboje z wiązkami i komputerami przy zakupie auta 5lat temu stąd już na tym punkcie jestem uczulony.

Autor:  dEEs [ 31.07.2009, 21:10 ]
Tytuł: 

Motorek nie do zdarcia trochę słaby ale do normalnej jazdy wystarczający. Brat pomyka Fabią z tym silnikiem przebieg 796 000 km i wszystko OK.

Autor:  marcinw [ 01.08.2009, 18:06 ]
Tytuł:  Re: 1.9sdi , na co zwrócić uwagę przy zakupie (wady tego mod

mbmike333 napisał(a):
witam. noszę sie z zakupem skody fabii 1,9sdi kombi. Nie mialem do czynienia nigdy wczęsniej z skodą . Stąd pytanie do użytkowników tego modelu jakię są typowe i częste usterki w tym modelu ?

Na co zwrócic szczególną uwagę przy oględzinach silnika/zawieszenia/elektryki/wnętrza
?

Dodam że w poszukiwaniu pomagają mi dwaj znajomi z branży (mechanicy) ,podstawowe rzeczy sprawdzamy , ale jak wiadomo każdy model ma jakieś wady wrodzone badz elementy które są tzw. stopą achilessa. Proszę o informację , auto bedzie napewno 4-5letnie z przebiegiem pewnie lekko 150-220tyś wieć nie liczę na jakieś cuda czy okazje .

Jeszcze dodatkowe pytanie : jak wygląda sprawa elektryki - komputerów pokładowych,komputerów silnika ,czy są to trwałe elementy czy raczej się sypią.Mialem już kiedyś niezle przeboje z wiązkami i komputerami przy zakupie auta 5lat temu stąd już na tym punkcie jestem uczulony.


Rzuć okiem m.in. na dział zrób to sam - problem wiązki jest w starszych egzemplarzach np. na podszybiu i pod filtrem powietrza (zapuść szukajkę), zdarzają się problemy z pompami wspomagania, łożyskami przy skręcaniu kół, wszystkie drzwi przeciekają (więc jeśli są ślady wilgoci, będziesz musiał się tym zająć na starcie), moim zdaniem słabe są też uszczelki przy szybach.

Dobra kondycja silnika będzie pośrednio potwierdzona przez stosowany olej - wielu jeździ dalej na syntetyku (najczęściej Mobil 5W50) nawet przy 200 i 300kkm i więcej. Warto też posłuchać popychaczy na zimnym silniku - jak czytam i słyszę tu i tam, to zdarzają się już wymiany przy 200 - 250kkm.

Poza tym robisz standardowy check (zawieszenie, klima, lakier nawet w takich miejscach jak tablica rejestracyjna, sprzęgło, biegi, podpinasz pod kompa i sprawdzasz błędy, itp.), przy 180kkm wymieniasz rozrząd z pompą (albo w ogóle wymieniasz zaraz po zakupie wraz z filtrami i olejem, jak masz wątpliwości) i jeździsz.

[ Dodano: 2009-08-08, 22:29 ]
Jeszcze kilka przemyśleń na podstawie pytań, które dostałem (może komuś się przydadzą ??? ):

<b>sprzęgło</b>

Jak kupiłem auto, sprawdzałem sprzęgło (też mi się wydawało, że może się ślizgać). Ogólnie regulacja w Fabii jest automatyczna oparta na hydraulice (płyn z układu hamulcowego). Może tarcza jest OK, a np. siada jakiś element hydrauliki ? albo układ hamulcowy/sprzęgła zwyczajnie nie jest super idealnie odpowietrzony (przy odpowietrzaniu hamulców trzeba pamiętać, żeby zajrzeć i do układu sprzęgła !). Nie jestem mechanikiem i na odległość trudno mi gdybać, ale myślę, że jeśli płyn hamulcowy nie był nigdy ruszany i auto ma dużo przejechane, to może warto go wymienić i wtedy ocenić pracę sprzęgła ? tu niestety musi się wypowiedzieć już mechanik. Inna sprawa, że jeśli auto nie przyspiesza dobrze, to niekoniecznie sprzęgło może być winne - równie dobrze może być np. coś z silnikiem.

<b>Pasek rozrządu</b>

Co do pasków, nie czytałem i nie słyszałem nigdzie, aby rwały się nagminnie w SDI. w moim były wymieniane po ok. 90kkm (zgodnie z opisami Skody) i auto jeździ. tak sobie myślę, że jakbym kupował auto, to - gdyby auto było świeżo po zmianie, wziałbym koniecznie fakturę, żeby móc reklamować jakby co (pamietać, żeby po każdych 180kkm była zmieniona pompa !); gdyby było niedużo do zmiany (5-10kkm), poczekałbym albo od razu bym zmienił; gdyby było w "środku", ewentualnie bym zmienił profilaktycznie - sa to duże koszty, ale i pewność. Czy tak czy inaczej raczej poprosiłbym dobrego mechanika o rzut okiem pod osłoną, czy nie ma wycieków i czy rozrząd jest dobrze złożony.

<b>popychacze</b>

popychaczy nie zmieniałem. zaczynam je już czasami dłużej słyszeć. myślę, że jeszcze trochę i mogą być do wymiany. jak pisałem, czytałem i słyszałem, że trochę ludzi musiało je "ruszyć" przy 200-250kkm. myślę, że stąd warto też obsłuchać silnik na zimno.

Silnik SDI to dosyć pancerna konstrukcja. Jeśli jest potwierdzone, że miał zmieniany olej, filtry, itp., to raczej powinien jeszcze trochę pojeździć :mrgreen: Ogólnie myślę, że z takimi wydatkami jak wymiana paska czy filtrów czy płynów (np. płyn hamulcowy, płyn chłodzenia, olej silnikowy, olej w skrzyni biegów) czy jakichś elementów w zawieszeniu trzeba się liczyć zawsze na starcie niestety (i mieć np. ten tysiąc w zapasie). Po prostu taki urok używanych aut.

Autor:  lazarz1 [ 15.09.2009, 08:58 ]
Tytuł:  [F1] Pilna prośba o pomoc w decyzji

Witam forumowiczów. Mam okazję kupić Fabię kombi z 2001r, eksploatowaną w niemczech za przyzwoitą cenę. Jedyne co mnie przeraża to przebieg 230tys. km. Silnik 1,9SDI. Czy taki przebieg robi duże wrażenie na tym autku?? Dodam że na oko wszystko jest w porządku. Pali bez problemu, nie kopci, ładnie się zbiera do jazdy. Podpowiedzcie czy ten przebieg to dyskwalifikacja tego auta?

Autor:  gtk [ 15.09.2009, 11:10 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o diesla to normalka miesięcznie to auto przejeżdzało 2400km to chyba standard...

Autor:  dEEs [ 15.09.2009, 11:31 ]
Tytuł: 

Bierz to auto z tym motorem zrobisz jeszcze trzy razy tyle, to są silniki nie do zarżnięcia.

Autor:  sebasuperb [ 15.09.2009, 12:30 ]
Tytuł: 

lazarz1, on się dopiero dotarł ;)
Co do silnika, jest oszczędny, mało awaryjny, nie ma turba wprawdzie ale daje radę.

Autor:  nabuchodonozor2 [ 15.09.2009, 17:58 ]
Tytuł: 

Bierz śmiało!!! Ty przynajmniej wiesz jaki ma przebieg bo połowa fabii w ogłoszeniu ma jeszcze raz tyle zrobione ale nikt tego nie mowi. Bedziesz zadowolony z tego samochodu! A jak podjedziesz na stacje benzynowa to bedziesz skakał z radosci!

Autor:  kubrat [ 08.10.2009, 18:48 ]
Tytuł:  [F1] Zakup Skody Fabii 1,9 SDI

Hej, jestem tu nowy. Chcę kupić Skodę Fabie z silnikiem 1,9 SDI z 2005 roku z przebiegiem ponad 200 tyś
poniżej podaje wam linka do aukcji.
http://allegro.pl/item753849250_skoda_f ... kazja.html

Auto oglądałem osobiście, bardzo mi się spodobało. Technicznie i wizualnie nie budzi zastrzeżeń poza jedną mała kwestią. Po przejechaniu ok 20 km zgasiłem silnik i powoli odkręciłem korek zbiorniczka wyrównawczego. Wyprysł z niego płyn chłodniczy. Napiszcie mi proszę czy tak ma być czy coś go boli, nie chcę wpakować się w mine. Czy to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą i czy naprawa może być droga.

Strona 1 z 16 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/