|
|
Teraz jest 29.03.2024, 08:31
|
[VAG] Filtr cząstek stałych DPF
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Wiecie coś więcej na temat DPF-a?. Np. jak się objawia wypalanie sadzy?
|
07.06.2010, 18:41 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
jankowski-uno,
Dla ciebie w zasadzie jest ono nie zauważalne podczas jazdy.
Sytuacja wygląda w ten sposób,że komputer cały czas zbiera informacje o ilości spalanego paliwa i w chwili gdy DPF zaczyna być pełny sadzy komputer serujący silnikem zarządza wtryśnięcie dodatkowej porcji paliwa co powoduje dość gwałtowny wzrost temperatury spalin a ta w efekcie końcowym wypala sadze w DPF byc może gdybyś jechał za samochodem wyposażonym w filtr cząstek stałych zauważyłbyś nieco obfitrze dymienie z wydechu dokładnie w momencie wypalania po już nie.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
07.06.2010, 21:15 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Na Golfowym forum wyczytałem że wycinają od razu że nie męczą turbinki oczywiście w combosie z off EGR i odmą w eter, dla lepszej "inhalacji" silnika , a ile w tym prawdy?
|
08.06.2010, 08:44 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
hm... troszke nie prawdziwe rzeczy wyczytalem, ja mam pierwsza fabinke z pierwszych 1,9tdi wersja sportline zadne greenline czerwiec rok 2007 i jest juz filtr czastek stalych (auto spelnia normy euro4) i komputer EDC17 (przeklenstwo) tak wiec od razu zakladali... autko jest bardziej mulowate od mojej pierwszej fabinki i wlasnie upatruje to w w tym filtrze, pozdr.
olej wg instrukcji wlewam castrola long life 3 vw 504/507
|
15.06.2010, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2009, 19:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 32
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Mint juÂż ok 135 KM
Rok prod.: 2006/2007
Województwo: mazowieckie
|
Witam
Kto i gdzie wam powiedział że macie filtr PDF . Jakaś nowość na Polski rynek nie było takich aut.
Fakt w katalogu części jest podświetlony filtr cząstek stałych, ale jak mówi nagłówek jest to zestaw do doposażenia. Nie jestem pewien ale w przypadku takiego montażu zamiast rury z katalizatorem montujemy rurę z PDF-em.
Moja fabia (na Polski rynek)1,9 TDI AXR modelowy 2007 produkcja 2006 nie ma filtra PDF a spełnia normę Euro 4
_________________ Pozdrawiam
Ozz1
|
19.06.2010, 11:16 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2010, 18:46 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Samochód: Fabia II 1,6 TDi 105 KM; FI 1,4 MPI 60 KM
Rok prod.: 05.2010 r.
Województwo: dolnośląskie
|
Witam, mam fabie z 2010 r już na common rail (1,6 TDi 105 KM ) i posiadam juz DPF
|
20.06.2010, 19:04 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
przemek82 napisał(a): Witam, mam fabie z 2010 r już na common rail (1,6 TDi 105 KM ) i posiadam juz DPF
to napisz jak sie jezdzi autem z tym silniczkiem, bo jestes tu chyba pierwszy jego posiadaczem
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
20.06.2010, 19:55 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2010, 18:46 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Samochód: Fabia II 1,6 TDi 105 KM; FI 1,4 MPI 60 KM
Rok prod.: 05.2010 r.
Województwo: dolnośląskie
|
Fabia z tym silnikiem jeździ się naprawdę bardzo dobrze. Zrobiłem dopiero ok. 800 km. więc niewiele mogę powiedzieć. Jedno co wiem, to silnik jest bardzo elastyczny, chodzi trochę ciszej niż na pompowtryskach. O przyspieszeniu nie piszę, bo jest naprawdę bardzo dobre. A co do filtra, to będę mógł wiele powiedzieć na jego temat, gdyż będę nim jeździć przez najbliższe 3 lata - auto służbowe
|
20.06.2010, 20:18 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
Jak będziesz nią latał w większości w trasie to nie ma się o co martwić, gorzej jak bys non stoper smigał w mieście. Po kij oni te DPF'y zakładają Jeśli chodzi o środowisko to ci co to wymyslili mają środowisko w głębokim poważaniu, tu chodzi tylko i wyłączie o kase...a nie tam o jakieś środowisko.
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
21.06.2010, 12:33 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Ozz1 napisał(a): Jakaś nowość na Polski rynek nie było takich aut.
Ale moja jet z Belgii. Może na niderlandy były produkowane w 2007 z DPF?
Jeśli dasz radę to sprawdzić po VIN-ie to Ci go prześlę.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
21.06.2010, 14:06 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Moja ze Szwajcarii z DPF-em.
P.S. Również ujeżdżam 1.6 CR (90 km) ma już 4000 tyś, chodzi ładnie, cóż firmowe również na 3 lata.
|
21.06.2010, 18:52 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2010, 18:46 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Samochód: Fabia II 1,6 TDi 105 KM; FI 1,4 MPI 60 KM
Rok prod.: 05.2010 r.
Województwo: dolnośląskie
|
właśnie, firmowe to firmowe. w razie co, to do ASO i niech płacą. A jak nie będzie się psuł, to za 3 lata można kupić za mniejsze pieniądze
już pierwsze 1000 km za mną.....
|
21.06.2010, 19:19 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Ja mam przebiegi takie że po 3 latach to będzie na zegarze ponad 200 tys więc nawet za 1/2 ceny giełdowej to myśle że bym nie wykupił , może na handel.
Jeśli nie zmienię pracy.
|
22.06.2010, 05:43 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2010, 18:46 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Samochód: Fabia II 1,6 TDi 105 KM; FI 1,4 MPI 60 KM
Rok prod.: 05.2010 r.
Województwo: dolnośląskie
|
wiesz.... jak się dba , to się ma. Jeżeli będzie do końca serwisowany i pod koniec będzie można naprawić to i owo, to nie będę się zastanawiał
|
22.06.2010, 18:25 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
temat DPF-a się rozmył więc na CR-a trzeba założyć nowy temat.
|
22.06.2010, 20:32 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|