FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Wymiana rozrządu 1.9 TDI
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=15867
Strona 4 z 4

Autor:  Adrian [ 20.08.2013, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Wymiana rozrządu 1.9 TDI ATD

Ja wymieniłem jakis czas temu w fabii i octavii i placilem 1000zl pasek conti pompa ori oraz wszystko to co trzeba wymienić aby mieć spokój. Ale do wawy daleko ;)

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4

Autor:  Ciacho123 [ 20.08.2013, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Wymiana rozrządu 1.9 TDI ATD

Pasek, rolka prowadząca i rolka napinacza to koszt około 400-500zł w sklepie typu Intercars, zestaw dobrej firmy. Pompa wody to koszt około max. 200zł, do tego robocizna i wychodzi około 1tyś zł, więcej to chyba złodziejstwo jest...

Autor:  BLACKMANGRZES [ 20.08.2013, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Wymiana rozrządu 1.9 TDI ATD

witam kolegów ja za wymiane z kompletnym rorzadem zapłaciłem 700 zł.Tyle ze ja posiadam 1.9 sdi

Autor:  boreq00 [ 21.08.2013, 08:02 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

A rozrząd i pompa dobrej firmy, to jakiej ??? INA, SFK, Ruville ??? Czy może jakaś inna ???

Autor:  Ciacho123 [ 21.08.2013, 08:21 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

boreq00 napisał(a):
A rozrząd i pompa dobrej firmy, to jakiej ??? INA, SFK, Ruville ??? Czy może jakaś inna ???

Dokładnie te co wymieniłeś są przyzwoite. Paski są dobre Contitecha.

Autor:  boreq00 [ 22.08.2013, 17:17 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

Dzięki kolego Ciacho123 za odpowiedź i pomoc.
Skodzina dzisiaj rano pojechała na warsztat i już jest zrobiona odbieram jutro rano.

Okazuje się, że w silnikach 1.9 TDI w wersji 101KM przed 2003 jest hydrauliczny napinacz rolki rozrządu i dlatego cena zestawu jest droższa.
Mnie to wyniosło 1090 PLN plus 250 PLN robocizna.
Z zaoszczędzonej kaski jeszcze zrobiłem filtry i olej, płyn hamulcowy i pasek alternatora.

Pozdrawiam

Autor:  Pawko [ 22.08.2013, 17:44 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

Masakra te ceny :/
Ja liczę ze sie w 500-600zł w częściach zamknę , a robocizna własna.

Autor:  boreq00 [ 22.08.2013, 18:07 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

Ja szukając na necie, nigdzie nie znalazłem zestawu z tym napinaczem i ceny właśnie takie były 500-600 PLN.
O napinaczu powiedział mi koleś z ASO, jednak tam ceny jeszcze bardziej masakryczne.
Potwierdził sprzedawca z Intercars, ale tam cena ponad 1100 PLN i pompa jakiejś dziwnej firmy.
Kupiłem w końcu przez warsztat w którym robiłem (poprzedni raz rozrząd robiłem też w tym miejscu i przejechał 105 Kkm).
Pasek mam Conti, reszta Ruvilla i cena dokładnie 1089 PLN.


Pozdrawiam.

Autor:  kapi [ 22.08.2013, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Odp: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

boreq00 napisał(a):
Ja szukając na necie, nigdzie nie znalazłem zestawu z tym napinaczem i ceny właśnie takie były 500-600 PLN.
O napinaczu powiedział mi koleś z ASO, jednak tam ceny jeszcze bardziej masakryczne.
Potwierdził sprzedawca z Intercars, ale tam cena ponad 1100 PLN i pompa jakiejś dziwnej firmy.
Kupiłem w końcu przez warsztat w którym robiłem (poprzedni raz rozrząd robiłem też w tym miejscu i przejechał 105 Kkm).
Pasek mam Conti, reszta Ruvilla i cena dokładnie 1089 PLN.


Pozdrawiam.


Są takie zestawy. Niedawno szukałem dla kolegi z fcp.
Ceny rzeczywiście powalaja.
Sam napinacz to ok. 250zł.

Taki sam rozrzad miałem w mojej f1.

Wysłane z mojego GT-S680x

Autor:  zolw [ 17.09.2013, 19:28 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

Skoda Lellek Gliwice - rozrząd kompletny + pompa wody + wymiana = 1037zł (uwzględniony rabat na części i robociznę dla aut starszych niż 4-ry lata)

Autor:  listek2000 [ 29.08.2015, 16:56 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

siemka, cieknie pompa wody skoda fabia I 2005 1.9tdi (ATD 101PS) zas pasek rozrządu był wymieniany 2lata temu (30tys km)
dlatego chce wymienić tylko pompę, która jest ściśle powiązana z praca rozrządu.
Czy cala wymiana pompy wiąże się z demontażem paska rozrządu i zastosowaniem sie do tego obszernego manuala

[F1] Wymiana rozrządu Fabia 1.9 SDI ASY by ryczi ?

bo ktos kiedys podpisal pod tym manualem :

przez muchabzz » 24 sierpnia 2012, o 16:06

wczoraj pierwszy raz wymienilem rozrzad w fabii. Tak w ogole to pierwszy raz w ogole wymienilem rozrzad:) . skorzystalem z opisu kolegi ale okazalo sie, ze nie do konca trzeba wszystko robic tak jak pokazano w pierwszym poscie. Wychodze z zalozenia , ze tego typu prace nalezy wykonac demontujac jak najmniej. I tak:

- w ogole zrezygnowalem z odkrecania pompy vacum. Wystarczy zrobic znaki na kolach i odpowiednio ostroznie montowac potrzebne elementy.
- Jako ze nie posiadam podnosnika warsztatowego to dalem sobie rowniez spokoj z demontazem dolnej oslony zeby plyn zrzucic. Po dostaniu sie do pompy wody podlozylem pod samochod duza miske i poluzowalem pompe. Plyn sam sciekl do miski. Przy ponownym zalewaniu samochodu przelalem go tylko przez kilkakrotnie zlozona czysta szmatke.

- Zrezygnowalem rowniez z demontazu zbiornika wyrownawczego. Jest to zupelnie zbedne. Wystarczy go jedynie odkrecic od podstawy.
- Nie ma rowniez potrzeby luzowania kola napedu rozrzadu. Pasek rozrzadu mozna bez problemu zalozyc na to kolo - kwestia wprawy i moze paru prob.

pozdrawiam


owszem
zleciłbym ta robotę mechanikowi ale jestem daaaaleko od domu obecnie na dluuuuuugi czas i szczypie się czy sobie poradzę sobie na spokojnie przez weekend? ;) pozdr.

Autor:  kapi [ 29.08.2015, 19:25 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

pod paskiem rozrządu masz właściwe 2 koła :
1. koło rozrządu - wałka
2. koło pompy wody,
a na gładko idzie napinacz paska ,

jeśli masz na spokojnie cały dzień to spokojnie sobie z tym poradzisz. ważne by mieć klucze by nic cie nie zaskoczyło.

zbiorniczek można odchylić, mimo wszystko do pompy wody warto by podnieść auto i koło zdjąć.

koło rozrządu na znaki od lakieru do paznokci też można zostawić. :czacha:

ja miałem hydrauliczny napinacz, nie wiem jak z tym naciąganym kluczem....

powodzenia.

Autor:  listek2000 [ 29.08.2015, 20:23 ]
Tytuł:  Re: wymiana rozrządu 1.9 TDI PD (100 KM)

Dziękuję , obdzwoniłem kolegów mechaników, tez dodali odwagi i najlepiej abym zaopatrzył się w taki komplet narzedzi :
Blokada rozrządu
no i mimo wszystko doradzili aby zmienić choćby pasek bo skoro kapie na niego woda to osłabia jego żywotność...
pozdr.

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/