|
|
Teraz jest 15.06.2024, 21:35
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
Podziwiam ja tak nie potrafię, nigdy nie udało mi się zejśc poniżej 6.
Dzisiaj zrobiłem 400km - puste auto, tylko kierowca. Srednia prędkość 92, średnie spalanie 7,6.
Faktem jest że nie miałem czasu na toczenie, ogólnie to pedał w podłoge by po chwili mocno zhamowac jak sie nie da wyprzedzić i tak przez cały czas.
Niemniej jednak nawet jak sie nigdzie nie śpiesze (chociaż to sie prawie nie zdaża) to 6 -6,5 spala
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
|
14.04.2009, 19:22 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
No w końcu jakaś prawda o spalaniu
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
14.04.2009, 20:21 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2009, 14:06 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
To pewnie sprawa stylu jazdy. Ale jak ciśniesz do deski non stop to pewnie tak wychodzi:-)
_________________ Robert
|
15.04.2009, 08:23 |
|
|
Dołączył(a): 09.03.2007, 14:32 Lokalizacja: Poznan Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Rok prod.: 2006
Województwo: wielkopolskie
|
mernar napisał(a): Srednia prędkość 92 ogólnie to pedał w podłoge by po chwili mocno zhamowac jak sie nie da wyprzedzić i tak przez cały czas.
No to masz powód
Ja jak jadę bez pośpiechu to wychodzi mi spalanie 4,8 - 5,0 na trasie, ale jak trzeba się sprężyć to około 6,0 - 6.5, nie mówię tu o autostradzie, bo tam to 6.0 to jest przy 120 a potem co 10 km/h idzie o 1l w górę, dlatego nie bardzo chce mi się wierzyć w te 6,5 l przy 150...
Chociaż znając przekłamania licznika prędkości te 150 na liczniku to w rzeczywistości jakieś 130 -135 wtedy może być 6,5
|
16.04.2009, 08:01 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2009, 14:06 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
mi tak akurat wyszło a jechałem cały czas powyżej 140km/h. [ Dodano: 2009-04-16, 09:21 ]no a druga sprawa to jak wpisales licznik ktory wskazuje nam te 140-150 ale jedzie sie o 15 mniej
_________________ Robert
|
16.04.2009, 08:19 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
kruchy napisał(a): nie mówię tu o autostradzie, bo tam to 6.0 to jest przy 120 a potem co 10 km/h idzie o 1l w górę, dlatego nie bardzo chce mi się wierzyć w te 6,5 l przy 150...
A mi zarwóno ciężko uwierzyć w te 6,5 przy 150, a tym bardziej 9 l (jak mi wyszło z prostych wyliczen). Niemożliwie dużo palą te silniczki :O
To ja mam przy 160 7-7,5 litra, mając 1 cylinder więcej i moc 3 razy większą i wydaje mi się że mam wir w baku.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
16.04.2009, 19:13 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2007, 10:26 Lokalizacja: Białystok Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II combi style
Rok prod.: 2008
Województwo: podlaskie
|
130KM motorkiem nie jeździłem , 101 KM nawet sporo i własnie dlatego ze ma wiecej mocy przy znacznie wyższym momencie jest oszczędniejszy.
Przy silniku 70KM ciagle brakuje mocy i ciagle trzeba przyciskać (chyba ze sie toczymy a nie jeździmy)
Mi na A2 przy licznikowym 150 a nawet 160 pali poniżej 7l, ale tam prawie zawsze mogę utrzymać stała predkość bo mam dwa pasy i nie trace paliwa na ciagłe przyśpiesznie po hamowaniu.
Na krajowych tak sie nie da, tam trzeba walczyć. Jak masz zapas mocy to przyspieszasz przyciskając z wyczuciem jak masz kosiarkę to to musisz deptać
_________________ poprzednio była BBY-1.4 16V 75KM combi comfort 2003
|
16.04.2009, 20:18 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2009, 14:06 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
tak wyszło na A2 koło Poznania. Stała predkość, bez przyspieszania i hamowania.
_________________ Robert
|
16.04.2009, 20:48 |
|
|
Dołączył(a): 22.04.2009, 15:57 Lokalizacja: Białystok Posty: 27 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Województwo: podlaskie
|
spalanie miasto ok 6.0l trasa 5.0 tak przy normalnej jezdzie. napewno mozna zejsc nizej nawet podobno na trasie do 4 i troszke nizej . pozdro
|
27.04.2009, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2009, 14:06 Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Ja tez mam zawsze srednio 5,6l.
_________________ Robert
|
27.04.2009, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 22.04.2009, 15:57 Lokalizacja: Białystok Posty: 27 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Województwo: podlaskie
|
a u mnie jakos ostatnio zwiekszylo sie spalanie do 7 w miescie a zdaje sie ze noga nie ciezsza...
|
14.05.2009, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 14.10.2007, 20:18 Lokalizacja: Trzebinia Posty: 10
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Rok prod.: 2006
Województwo: małopolskie
|
....po 35000km
Nadal spalanie srednie roczne 4.5l/100km.Specjalnie zbierałem kwity za paliwo cały rok i policzylem z przebiegiem i tak wlasnie u mnie wychodzi. Tak czy siak jakbym mial wiecej kasy na starcie to zdecydowanie wzialbym silnik 1.9...Chociaz wiele ludzi jak ze mna jada pierwszy raz to nie wierza ze to tylko 1.4 70KM .
Niemniej jednak nie wyobrazam sobie jazdy w 4-5os + bagaz...
Juz wiem ze nastepny bedzie silnik 1.9-2.5 TDI.
_________________ Combi 1.4 TDI ACTIVE (4,5 l/100km)
|
11.11.2009, 15:31 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Mam co prawda inny silnik 1,9 SDI ale ten mały traktorek przy normalnej jeżdzie w mieści nie spala więcej jak 4,5 l na trasie najwięcej przejechałem na pełnym zbiorniku przejechałem prawie 1118km wyszło poniżej 4 dodam tylko że jechałem sam z Ystat do Oslo i z powrotem na tym samym zbiorniku paliwa tankowałem zjeżdzając z promu w Świnoujściu.Na trasie jade ni więcej niż 110 km/h
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
11.11.2009, 17:24 |
|
|
Dołączył(a): 09.10.2009, 13:31 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Classik + klima + ABS
Rok prod.: 2007
Województwo: podkarpackie
|
U mnie średnie na krótkich odcinkach do pracy (7 km) od 5-6 l, ale ponieważ silnik zimny to z gazem delikatnie do 2-2,5 tyś rmp. W trasie (mało ich było) ale raz pokazało 3,6 (jazda z żoną za sznurem aut 70-90 kh/h). Generalnie powyżej 4l nie wychodzę. Pytanie jak wskazania kom. mają się do rzeczywistości, tego jeszcze sam nie sprawdzałem. Co do mocy (1,4 TDi 59 kw) to po przesiadce z 18letniej AUDI 1,6 TD (niby też 59kw) bardzo na plus. Tylko samo ruszanie z jedynki na minus zmulony trochę, trzeba brac to pod uwagę jak np. się chce szybko uciec ze skrzyżowania. pozdrawiam
_________________ Mam Fabkę od 10.09.2009
|
12.11.2009, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2007, 15:45 Lokalizacja: Kraków/Bochnia Posty: 35
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia 1.9 TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
wokan napisał(a): A mi zarwóno ciężko uwierzyć w te 6,5 przy 150, a tym bardziej 9 l (jak mi wyszło z prostych wyliczen). Niemożliwie dużo palą te silniczki :O
To ja mam przy 160 7-7,5 litra, mając 1 cylinder więcej i moc 3 razy większą i wydaje mi się że mam wir w baku.
Dokładnie:) Z kosmosu jak dla mnie wyniki. Bez urazy ale mam chwilami wrażenie, że ci co piszą o spalaniu <5l to ci którzy doprowadzają mnie do nerwicy jadąc 100/h środkowym pasem autostrady mając prawy całkowicie wolny...albo lewym.Zdaża się.
Wiem, że to nie na temat ale jak dla mnie sam temat troche sensu nie ma, bo nie ma jasno postawionych warunków porównania. Ale moje 5 groszy...
Miasto; jako taki luz, drogi wielopasmowe, w każdym razie nie dłużej niż jeden postój na światłach - 6-7 może mniej. W nocy nawet <6. Centrum, szczyt, ogólnie armagedon nawet >12....
Trasa wg PN czyli moje ulubione, kochane i patriotycznie wieczne "50", zakaz wyprzedzania i zmierzająca do nieskończoności zabawa w kotka i pieska w rytm trasków cb z tesco - powiedzmy do 6l. Da się mniej ale bez wyprzedzania. Na koniec oczywiście wysepka...więc wyprzedzanie to już w ogóle drogi interes bo można zginąć na znaku drogowym.
Troche prawdy...Odkąd otwarli odcinek A4 Krk-Szarów, mam w sumie ok 50km autostrady i 20 km drogi...powiatowej. 150-160/h koło 7l.
Pragnę tutaj zwrócić uwagę, na chyba często pomijany, wpływ oporu powietrza. Przyjmuje się, że zaczyna on mieć istotny wpływ na pojazd powyżej 70/h. Przy 150 jest on już naprawdę duży. W takich warunkach musi palić.
Mój rekord to chyba 4,3 ale taka jazda z jazdą nie ma nic wspólnego. Z moich obserwacji da się zbliżyć do 5 przy stylu "z wyczuciem", dość często pojawiała mi się wartość 5.2. Ale założę się, że średnia mojej osoby na mazurach będzie kilka dziesiątych niższa.
Myślę, że należy przyjąć do porównania przynajmniej warunki drogowe i chociaż czterostopniową skalę stylu jazdy. Przepraszam Was, ale gdyby samochód był dla mnie tylko środkiem transportu, a z wykształcenia był bym malarzem, z tego wątku mógł bym wywnioskować tylko tyle, że mój samochód się zepsuł...
Dodam nieskromnie, że od niedawna mój AXR może poszczycić się dokładnie 344Nm. Miał palić mniej ale jak dla mnie bez większej różnicy w którąkolwiek stronę.
|
08.12.2009, 02:16 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|