![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 26.06.2024, 00:07
|
[F1] do posiadaczy 1.9 TDi - pilne!!!
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
McsEb napisał(a): Apropos świec podgrzewających płyn chłodzący to zdaje sie ze TDI w fabiach ich nie posiadają, Moja z 2001 roku na pewno ich nie miała.
Dokładnie, bo Fabie nie mają układu podgrzewania płynu chłodzącego, co bardzo by się przydało zimą. Superb ma to na pewno. U mnie mroźną zimą zanim dojadę do pracy (8 km) wskaźnik temp wody może osiągnie połowę skali a może i nie... a u szwagra w Superb z silnikiem ASZ po ujechaniu kawałka ma już optymalną temp (wskazówka w pionie) i może cisnąć. Nie wiem tylko jak to jest w Octach, chociaż u mojego ojca w Okcie też z silnikiem ASZ temp wchodzi dużo szybciej niż u mnie we Fabii.
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
22.10.2006, 09:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
z tego co sie orientowałem na specjalne zamowienie mozna było dokupic te swiece
_________________ touran
|
22.10.2006, 11:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
sontario napisał(a): McsEb napisał(a): Apropos świec podgrzewających płyn chłodzący to zdaje sie ze TDI w fabiach ich nie posiadają, Moja z 2001 roku na pewno ich nie miała. Dokładnie, bo Fabie nie mają układu podgrzewania płynu chłodzącego, co bardzo by się przydało zimą. Superb ma to na pewno. U mnie mroźną zimą zanim dojadę do pracy (8 km) wskaźnik temp wody może osiągnie połowę skali a może i nie... a u szwagra w Superb z silnikiem ASZ po ujechaniu kawałka ma już optymalną temp (wskazówka w pionie) i może cisnąć. Nie wiem tylko jak to jest w Octach, chociaż u mojego ojca w Okcie też z silnikiem ASZ temp wchodzi dużo szybciej niż u mnie we Fabii.
To niech kolega od Superba się uspokoji i mniej daje ognia, to że wskaźnik pokazuje mu że płyn ma juz 90st nie oznacza że silnik jest w pełni rozgrzany, olej wtedy dochodzi raptem do 40-50 stopni ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Wiem, bo mam u siebie ogrzewanie postojowe i jak po uruchomieniu silnika je włączę to po 3-4 minutach temp płynu ma 90st a olej ok 40 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) (mam wskaźnik temp oleju).
|
23.10.2006, 19:00 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
[quote="McsEb] Wiem, bo mam u siebie ogrzewanie postojowe i jak po uruchomieniu silnika je włączę to po 3-4 minutach temp płynu ma 90st a olej ok 40 ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) (mam wskaźnik temp oleju).[/quote]
Bardzo ważna informacja.
A można wiedzieć ile kosztuje montaż takiego ogrzewania postojowego (na prąd 220V)??
Takie ogrzewanie powinno być proponowane w każdym samochodzie, to nie tylko kwestia np. możliwości właczenia ogrzewania ale przede wszystkim zmniejszenie zużycia silnika a pośrednio też i zużycia paliwa.
|
24.10.2006, 20:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Tomasz napisał(a): A można wiedzieć ile kosztuje montaż takiego ogrzewania postojowego (na prąd 220V)?? Na benzin (lub ON) z baku i tanie to-to nie jest. Tomasz napisał(a): Takie ogrzewanie powinno być proponowane w każdym samochodzie, Bogatsze furki mają w standardzie, w fabii można zamówić tylko jako opcja, albo domontować poza ASO Tomasz napisał(a): zmniejszenie zużycia silnika a pośrednio też i zużycia paliwa.
To ogrzewanie też trochę pali, ale za to jak fajnie odmraża szybki - bo możesz to odpalić pilotem z okna domu, albo zaprogramować np. na ustaloną godzinę. ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
|
24.10.2006, 20:27 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
kros napisał(a): To ogrzewanie też trochę pali, ale za to jak fajnie odmraża szybki - bo możesz to odpalić pilotem z okna domu
To wszystko to komfort!
Ważniejsze od tego jest to, że silnik nie ma "zimnego rozruchu".
Tak niekorzystnie wpływającego na jego trwałość!
Nie bez znaczenia jest spaliny silnika wstępnie podgrzanego webastem szybciej spełniają normę - ekologia!
|
24.10.2006, 20:40 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Tomasz napisał(a): Bardzo ważna informacja. A można wiedzieć ile kosztuje montaż takiego ogrzewania postojowego (na prąd 220V)?? Takie ogrzewanie powinno być proponowane w każdym samochodzie, to nie tylko kwestia np. możliwości właczenia ogrzewania ale przede wszystkim zmniejszenie zużycia silnika a pośrednio też i zużycia paliwa.
Ogrzewanie na ON. Można sobie ogrzać silnik i kabinę zanim sie uruchomi auto(czasowy programator) - w zimie sie przydaje bo wsiadasz od razu do ciepłego auta i nie trzeba skrobać szybek, no i silnik sie uruchamia jak w lato. Nawet jak jest -35.
Spala ok pół litra na godzinkę - jest to niezauważalne w czasie codziennego porannego używania 20-25 minut przed uruchomieniem auta.
Cena na allegro chyba coś koło 1000zł + montaż ok/500, zależy gdzie.
Jedyna wada to dosyć głośny hałas, auto stoi sobie samo a nagle zaczyna huczeć jak odrzutowiec (choć może jednak jest to cichsze od pracującego silnika więc nie jest tak źle) i dymić na początku. Niektórzy przechodnie się dziwią ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
24.10.2006, 20:52 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
a jakiej firmy masz? Webasto?
|
25.10.2006, 06:49 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Hmmm zaciekawilo mnie to ogrzewanie postojowe. ![spod łba :eh:](./images/smilies/chytry.GIF) .znalazlem cos takiego..
http://www.termotrans.com.pl/webasto.html
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
25.10.2006, 07:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
McsEb napisał(a): Cena na allegro chyba coś koło 1000zł + montaż ok/500, zależy gdzie.
To coś za optymistyczne dane
Jakieś 5 la temu, kolega chciał nagrzewnicę (Webasto) zainstalowaćw Lublinie, gdyż zimą stał wiele godzin na placu do odprawy celnej i nie szło przespać się, albo za zimno, albo warczący silnik. Jednak wtedy kosztowało Wegasto (do wpięcia w układ chłodzący tzw. mały obieg) ok. 6000 zł+ montaż. Skończyło się na chęciach. Tańsze były nagrzewnice powietrzne, ogrzewające bezpośredno kabinę.
Urządzenia te mogą stopniowo tanieć, gdyż wysokosprawne silniki diesla (PD i C-R) mają na tyle małe oddawanie ciepła do układu chłodzenia, iż w czasie mrozów nie ma możliwości nagrzać właściwie wnętrza pojazdu.
A dodatkowo korzysta na tym: silnik (trwałość, zużycie mechaniczne), rozrusznik i akumulator, i wszyscy uczestnicy ruchu drogowego (lepsze odszranianie szyb, poprawa widoczności).
|
25.10.2006, 07:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
ja też się spotkałem z cenami 3500-8200PLN w zależności od typu (Webasto). No chyba że ostatnio coś potaniało.
|
25.10.2006, 07:56 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Tomasz napisał(a): McsEb napisał(a): Cena na allegro chyba coś koło 1000zł + montaż ok/500, zależy gdzie.
To coś za optymistyczne dane
Może rzeczywiście się walnąłem.
Ja mam takie
Eberspaecher D5WS
http://www.eberspaecher.pl/page.php/1/0/show/52/
Z tego co wiem inne tej firmy nie wchodzi bo się nie mieści, musi być ten model bo jest rozłożony na kilka elementów które można upchać pojedynczo jakoś pod maską, jak wiadomo w fabii TDI za dużo miejsca to tam nie ma
Właśnie znalazłem
kupiłem dokładnie takie samo od tego samego gościa tyle że ze 2 lata temu i zdaje się że cena była podobna albo troszkę mniejsza.
http://www.allegro.pl/item125855732_125855732.html
Acha jeszcze jedno
Jeśli ogrzewanie włączy się na odpowiednio długo to nawet przy bardzo niskiej temperaturze zewnętrznej kabinkę można ogrzać gdzieś do +30 stopni, czasami sobie tak eksperymentowałem, to nawet przymarnięty lód z drzwi, dachu i maski mi spłynął zanim wsiadłem do auta
Ogrzewanie nie ciągnie nawet tych 0,5 litra jak wcześniej napisałem, bo po wstępnym rozruchu przełącza się na słabszy tryb i załącza czasowo jak temp płynu spadnie poniżej danego poziomu. Pobiera troszkę prądu, ale nie jest to jakiś szał, tak że nie ma co martwić się o akumulator. Założyłem sobie dodatkowy voltomierz w aucie, to nawet przy -20 po zagrzaniu, jak wsiadałem aku nie spadał poniżej 11V, a to wystarczy spokojnie żeby uruchomić ciepły silnik ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
25.10.2006, 08:15 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |