FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] 1.6 TDI CAYC 105km opinie http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=20451 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | xtremesystems [ 07.05.2014, 06:24 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
czp napisał(a): orion1987 napisał(a): Jak wyglada wypalanie filtra dpf? Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | orion1987 [ 07.05.2014, 06:54 ] |
Tytuł: | Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
Wiem o co chodzi, a skad wiesz jakiedy procedura wypalania sie rozpoczyna a kiedy konczy? Sa jakies oznaki tego? |
Autor: | xtremesystems [ 07.05.2014, 07:00 ] |
Tytuł: | Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
inaczej silnik chodzi |
Autor: | orion1987 [ 07.05.2014, 12:20 ] |
Tytuł: | Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
obroty wzrastaja? Pokazuje sie jakas kontrolka na desce rozdzileczej? |
Autor: | xtremesystems [ 07.05.2014, 14:53 ] |
Tytuł: | Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
obroty wzrastaja na luzie z 800 do 1000 pozatym inaczej silnik chodzi kazdy to uslyszy. moja kobita to nawet slyszy a nie zna sie wcale na autach dowiedzialem sie ile kosztuje u znajomego sprzedawcy rozsadny zestaw sprzegla na dwumasie SACHS wydatek ok 2k zl na jednomasie VALEO koszt ok 1k zl czyli nie ma co sie martwic o demonizowaną dwumase dpf idzie bardzo latwo usunąć wtryski mozna czyscic |
Autor: | M.I. [ 07.05.2014, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Odp: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
xtremesystems napisał(a): czp napisał(a): orion1987 napisał(a): Jak wyglada wypalanie filtra dpf? moim zdaniem jazda w trasie nie powoduje tego, że coś się wypali tylko wolniej zapełni... Wypala się tylko wtedy kiedy sam ma na to ochotę i jest to czasami dość denerwująca sprawa. Szczegónie jak wracasz do domu a tu.. trzeba jeszcze rundkę po dzielnicy zrobić albo poczekać. Ekologia pełną gębą Wolę jednak nie mieć wyrzutów sumienia, że się mu przeszkodziłem w wypalaniu a w rezultacie coś się zepsuło Na razie zgasiłem go tylko raz, bo wiedziałem, że następnego dnia mam długą trasę i ostatnią rzeczą na którą miałem wtedy ochotę to jeszcze trochę pojeździć Szkoda, że nie ma kontrolki, bo widać byłoby fakt załączenia się procedury np w trakcie jazdy autostradą. Czytałem kiedyś, że w autach PSA jak C8 czy 807 w trakcie wypalania załączały się dodatkowe odbiorniki prądu, np. ogrzewanie tylnej szyby. Po instalacji diody LED można było mieć "kontrolkę" widoczną w lusterku Nie rozumiem, dlaczego producenci nie informują o tym kontrolką na zegarach. Mimo wszystko, na postoju nie da się tego nie zauważyć Ogólnie jestem zadowolony z tego silnika. Do tej pory 120 000 bez problemów... Spalanie dobre (od 4 przy jeżdzie do 100km/h do max 6 szybka trasa i miasto). Lubie jego moment i choć faktyczne turbo dziura jest konkretna to jak już nauczymy się silnika, potrafi pięknie "odejść" zawsze jak się tego potrzebuje. Kultura pracy jest do przyjęcia. Jeździłem Octavia3 z CAYC i wewnątrz auta silnik było słychać dużo ciszej. Następne auto mógłbym mieć też z tym silnikiem... PS. Kiedyś rozmawiałem z taksówkarzem który miał wtedy dwa razy większy przebieg (ja 60 on 120 po 2 latach) i jedyne z czym miał problem to z elektroniką która mu się sypnęła na gwarancji..coś z komputerem. Ja jeszcze na gwarancji (chyba po około 50 000 km) miałem problem z EGR a objawił się kontrolką check engine ale bez przejścia w tryb awaryjny.. Też miał w sumie model z pierwszych tygodni produkcji tak jak ja. |
Autor: | loczek1987 [ 08.05.2014, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu? |
Autor: | marcing040381 [ 08.05.2014, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie |
Pasek.Po przygodach z TSI, VW już chyba nie wróci tak szybko do łańcuchów. Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Lapa [ 15.05.2014, 08:56 ] |
Tytuł: | Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
Jeżdżę Fabią z tym silnikiem niezbyt długo (jakieś 7 miesięcy). Moje spostrzeżenia: - turbodziura - trzeba nauczyć się jak jechać jeśli chcesz jechać dynamicznie (obroty), ale i tak jest o niebo lepiej niż w Focusie 1,8 TDCi (115 km) - filtr DPF i wypalanie - czasem się załącza, ale wystarczy nie wyłączać silnika tylko bujnąć się trochę dalej (mieszkam niedaleko ekspresówki, więc jak dojeżdżając do domu i widzę, że obroty nie schodzą z 1 tyś to jadę dwa zjazdy dalej zawracam i po temacie) - jak już ktoś pisał ekologia pełną gębą - odczucia z jazdy mam bardzo pozytywne. Auto nawet z 5 osobami na pokładzie bez problemu pomyka autostradą z prędkościami nawet powyżej 150 km/h Usterki: - u mnie ASO nie może zwalczyć ubywającego płynu chłodniczego Najpierw wymienili mi pompę wody (tuż przed końcem gwarancji) - ale potem okazało się, że płyn nadal ubywa. Teraz przebąkują coś o EGR i trochę się wpieniam, bo na gwarancji jak zgłaszałem ubytki płynu (po wymianie pompy wody) to dolewali twierdząc, że układ się odpowietrza. |
Autor: | ensai [ 15.05.2014, 10:13 ] |
Tytuł: | Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
Cytuj: - turbodziura - trzeba nauczyć się jak jechać jeśli chcesz jechać dynamicznie (obroty) Tak z ciekawości, przy jakich obrotach załącza się turbina? Na drogach bardzo często spotykam fabie z tdi na tylnej klapie i szczerze mówiąc, prawie zawsze zapylają lewym pasem jak szalone. Odejście przy 130, 140 też mają zacne, kiedyś próbowałem taką "dojść", ale... na co mi to ściganie, odpuściłem |
Autor: | marcing040381 [ 15.05.2014, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
Turbina rusza przy 1500 obr/min. Trasa Poznań-Emilia (Zgierz) A2 pokazał 5,5l/100km między 120-140 km/h.Ok 10 km przejechałem 170km/h i spalanie średnie nie wzrosło. |
Autor: | xtremesystems [ 15.05.2014, 21:45 ] |
Tytuł: | Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
ensai napisał(a): Cytuj: - turbodziura - trzeba nauczyć się jak jechać jeśli chcesz jechać dynamicznie (obroty) Tak z ciekawości, przy jakich obrotach załącza się turbina? Na drogach bardzo często spotykam fabie z tdi na tylnej klapie i szczerze mówiąc, prawie zawsze zapylają lewym pasem jak szalone. Odejście przy 130, 140 też mają zacne, kiedyś próbowałem taką "dojść", ale... na co mi to ściganie, odpuściłem no bo jak przy zapylaniu 130-140 auto pali 6 litrow to czym sie przejmowac przy 130km/h na 4 ce nie sadze zebys tsi ich dogonil. do 160. pozniej trzeba wrzucic 5 i jest lipa ja po czipie w ogole mam fun z jazdy |
Autor: | krd [ 15.05.2014, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
xtremesystems napisał(a): przy 130km/h na 4 ce nie sadze zebys tsi ich dogonil. do 160. pozniej trzeba wrzucic 5 i jest lipa Chcialbym moc sprawdzic sie z jakas seryjna 1.6 TDI |
Autor: | xtremesystems [ 15.05.2014, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
ty masz 7 biegów. moge natomiast powiedzieć ze bez problemu i z powtarzalnoscia objechalem 133 konna fabia tdi 155konna octavie tsi 1.4. start wyhrywalem lekko. sle powyżej 100 robiłem z niej wiatrak Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | M.I. [ 16.05.2014, 17:55 ] |
Tytuł: | Re: Odp: 1.6 TDI CAYC 105km opinie |
krd napisał(a): xtremesystems napisał(a): przy 130km/h na 4 ce nie sadze zebys tsi ich dogonil. do 160. pozniej trzeba wrzucic 5 i jest lipa Chcialbym moc sprawdzic sie z jakas seryjna 1.6 TDI Z 90KM mozesz sie sprawdzic kiedy tylko chcesz Taptap z SGSA RR |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |