FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] 1.6 TDI CAYC 105km opinie
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=20451
Strona 2 z 3

Autor:  xtremesystems [ 07.05.2014, 06:24 ]
Tytuł:  Re: Odp: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

czp napisał(a):
orion1987 napisał(a):
Jak wyglada wypalanie filtra dpf?
autostrada pi.....a i na gaz :> i po 15 km jest wypalony :D
generalnie gowno prawda :-D przejechslem 300 km po trasie i z odpowiednią temp dla wypalania. a procedura wlaczyla sie w Łodzi na mieście

Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka

Autor:  orion1987 [ 07.05.2014, 06:54 ]
Tytuł:  Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

Wiem o co chodzi, a skad wiesz jakiedy procedura wypalania sie rozpoczyna a kiedy konczy? Sa jakies oznaki tego?

Autor:  xtremesystems [ 07.05.2014, 07:00 ]
Tytuł:  Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

inaczej silnik chodzi

Autor:  orion1987 [ 07.05.2014, 12:20 ]
Tytuł:  Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

obroty wzrastaja? Pokazuje sie jakas kontrolka na desce rozdzileczej?

Autor:  xtremesystems [ 07.05.2014, 14:53 ]
Tytuł:  Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

obroty wzrastaja na luzie z 800 do 1000
pozatym inaczej silnik chodzi

kazdy to uslyszy. moja kobita to nawet slyszy a nie zna sie wcale na autach



dowiedzialem sie ile kosztuje u znajomego sprzedawcy rozsadny zestaw sprzegla


na dwumasie SACHS wydatek ok 2k zl
na jednomasie VALEO koszt ok 1k zl


czyli nie ma co sie martwic o demonizowaną dwumase


dpf idzie bardzo latwo usunąć
wtryski mozna czyscic

Autor:  M.I. [ 07.05.2014, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Odp: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

xtremesystems napisał(a):
czp napisał(a):
orion1987 napisał(a):
Jak wyglada wypalanie filtra dpf?
autostrada pi.....a i na gaz :> i po 15 km jest wypalony :D
generalnie gowno prawda :-D przejechslem 300 km po trasie i z odpowiednią temp dla wypalania. a procedura wlaczyla sie w Łodzi na mieście

moim zdaniem jazda w trasie nie powoduje tego, że coś się wypali tylko wolniej zapełni... Wypala się tylko wtedy kiedy sam ma na to ochotę i jest to czasami dość denerwująca sprawa. Szczegónie jak wracasz do domu a tu.. trzeba jeszcze rundkę po dzielnicy zrobić albo poczekać. Ekologia pełną gębą ??? :evil:
Wolę jednak nie mieć wyrzutów sumienia, że się mu przeszkodziłem w wypalaniu a w rezultacie coś się zepsuło ;)
Na razie zgasiłem go tylko raz, bo wiedziałem, że następnego dnia mam długą trasę i ostatnią rzeczą na którą miałem wtedy ochotę to jeszcze trochę pojeździć ;)
Szkoda, że nie ma kontrolki, bo widać byłoby fakt załączenia się procedury np w trakcie jazdy autostradą. Czytałem kiedyś, że w autach PSA jak C8 czy 807 w trakcie wypalania załączały się dodatkowe odbiorniki prądu, np. ogrzewanie tylnej szyby. Po instalacji diody LED można było mieć "kontrolkę" widoczną w lusterku :bravo:
Nie rozumiem, dlaczego producenci nie informują o tym kontrolką na zegarach. Mimo wszystko, na postoju nie da się tego nie zauważyć 8)
Ogólnie jestem zadowolony z tego silnika. Do tej pory 120 000 bez problemów... Spalanie dobre (od 4 przy jeżdzie do 100km/h do max 6 szybka trasa i miasto). Lubie jego moment i choć faktyczne turbo dziura jest konkretna to jak już nauczymy się silnika, potrafi pięknie "odejść" zawsze jak się tego potrzebuje.
Kultura pracy jest do przyjęcia. Jeździłem Octavia3 z CAYC i wewnątrz auta silnik było słychać dużo ciszej.
Następne auto mógłbym mieć też z tym silnikiem...

PS. Kiedyś rozmawiałem z taksówkarzem który miał wtedy dwa razy większy przebieg (ja 60 on 120 po 2 latach) i jedyne z czym miał problem to z elektroniką która mu się sypnęła na gwarancji..coś z komputerem.
Ja jeszcze na gwarancji (chyba po około 50 000 km) miałem problem z EGR a objawił się kontrolką check engine ale bez przejścia w tryb awaryjny..
Też miał w sumie model z pierwszych tygodni produkcji tak jak ja.

Autor:  loczek1987 [ 08.05.2014, 20:04 ]
Tytuł:  Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

Rozrząd jest na pasku czy łańcuchu?

Autor:  marcing040381 [ 08.05.2014, 21:00 ]
Tytuł:  Re: [F2] - 1.6 tdi cayc opinie

Pasek.Po przygodach z TSI, VW już chyba nie wróci tak szybko do łańcuchów.

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Lapa [ 15.05.2014, 08:56 ]
Tytuł:  Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

Jeżdżę Fabią z tym silnikiem niezbyt długo (jakieś 7 miesięcy). Moje spostrzeżenia:
- turbodziura - trzeba nauczyć się jak jechać jeśli chcesz jechać dynamicznie (obroty), ale i tak jest o niebo lepiej niż w Focusie 1,8 TDCi (115 km)
- filtr DPF i wypalanie - czasem się załącza, ale wystarczy nie wyłączać silnika tylko bujnąć się trochę dalej (mieszkam niedaleko ekspresówki, więc jak dojeżdżając do domu i widzę, że obroty nie schodzą z 1 tyś to jadę dwa zjazdy dalej zawracam i po temacie) - jak już ktoś pisał ekologia pełną gębą :lol:
- odczucia z jazdy mam bardzo pozytywne. Auto nawet z 5 osobami na pokładzie bez problemu pomyka autostradą z prędkościami nawet powyżej 150 km/h

Usterki:
- u mnie ASO nie może zwalczyć ubywającego płynu chłodniczego :evil: Najpierw wymienili mi pompę wody (tuż przed końcem gwarancji) - ale potem okazało się, że płyn nadal ubywa. Teraz przebąkują coś o EGR i trochę się wpieniam, bo na gwarancji jak zgłaszałem ubytki płynu (po wymianie pompy wody) to dolewali twierdząc, że układ się odpowietrza.

Autor:  ensai [ 15.05.2014, 10:13 ]
Tytuł:  Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

Cytuj:
- turbodziura - trzeba nauczyć się jak jechać jeśli chcesz jechać dynamicznie (obroty)

Tak z ciekawości, przy jakich obrotach załącza się turbina?

Na drogach bardzo często spotykam fabie z tdi na tylnej klapie i szczerze mówiąc, prawie zawsze zapylają lewym pasem jak szalone. Odejście przy 130, 140 też mają zacne, kiedyś próbowałem taką "dojść", ale... na co mi to ściganie, odpuściłem :)

Autor:  marcing040381 [ 15.05.2014, 10:18 ]
Tytuł:  Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

Turbina rusza przy 1500 obr/min.
Trasa Poznań-Emilia (Zgierz) A2 pokazał 5,5l/100km między 120-140 km/h.Ok 10 km przejechałem 170km/h i spalanie średnie nie wzrosło.

Autor:  xtremesystems [ 15.05.2014, 21:45 ]
Tytuł:  Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

ensai napisał(a):
Cytuj:
- turbodziura - trzeba nauczyć się jak jechać jeśli chcesz jechać dynamicznie (obroty)

Tak z ciekawości, przy jakich obrotach załącza się turbina?

Na drogach bardzo często spotykam fabie z tdi na tylnej klapie i szczerze mówiąc, prawie zawsze zapylają lewym pasem jak szalone. Odejście przy 130, 140 też mają zacne, kiedyś próbowałem taką "dojść", ale... na co mi to ściganie, odpuściłem :)

no bo jak przy zapylaniu 130-140 auto pali 6 litrow to czym sie przejmowac

przy 130km/h na 4 ce nie sadze zebys tsi ich dogonil. do 160. pozniej trzeba wrzucic 5 i jest lipa


ja po czipie w ogole mam fun z jazdy

Autor:  krd [ 15.05.2014, 21:49 ]
Tytuł:  Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

xtremesystems napisał(a):
przy 130km/h na 4 ce nie sadze zebys tsi ich dogonil. do 160. pozniej trzeba wrzucic 5 i jest lipa


Chcialbym moc sprawdzic sie z jakas seryjna 1.6 TDI :D

Autor:  xtremesystems [ 15.05.2014, 22:09 ]
Tytuł:  Re: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

ty masz 7 biegów.
moge natomiast powiedzieć ze bez problemu i z powtarzalnoscia objechalem 133 konna fabia tdi 155konna octavie tsi 1.4.
start wyhrywalem lekko. sle powyżej 100 robiłem z niej wiatrak

Wysłane z mojego GT-I9001 przy użyciu Tapatalka

Autor:  M.I. [ 16.05.2014, 17:55 ]
Tytuł:  Re: Odp: 1.6 TDI CAYC 105km opinie

krd napisał(a):
xtremesystems napisał(a):
przy 130km/h na 4 ce nie sadze zebys tsi ich dogonil. do 160. pozniej trzeba wrzucic 5 i jest lipa


Chcialbym moc sprawdzic sie z jakas seryjna 1.6 TDI :D


Z 90KM mozesz sie sprawdzic kiedy tylko chcesz ;)

Taptap z SGSA RR

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/