|
|
Teraz jest 03.06.2024, 23:38
|
[F2] Falujące obroty i "telepanie" 1.4 TDI 70KM
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.12.2011, 18:56 Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
Rozumiem, chodziło mi tylko o to że jadąc z taką prędkością obrotową po wciśnięciu gazu w podłogę mam do dyspozycji maksymalny moment obrotowy, mam nadzieje ze dobrze to sformułowałem. Wydaje mi się, że praca silnika w takich obrotach jest dla niego optymalna także jeżeli chodzi o spalanie. Dziękuję za opinie i pozdrawiam
|
17.12.2011, 16:26 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
kuba3999 napisał(a): Wydaje mi się, że praca silnika w takich obrotach jest dla niego optymalna także jeżeli chodzi o spalanie. Dziękuję za opinie i pozdrawiam Kolego. Pewno masz przełącznik na prawej manetce, który pozwala zobaczyć spalanie chwilowe. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak jeździć żeby było ekonomicznie to przełącz na odpowiedzi widok i pojeździj tak a się nauczysz tego stylu. Ja jeśli chodzi o najbardziej optymalny zakres obrotów dla zdrowia tego silnika, to jest to od około 800 do gdzieś 4300 na minutę. Czyli cały w jakim pracuje. Na niższym będzie gasł, na wyższym (gdyby nie odcinało) się zniszczy.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
18.12.2011, 15:24 |
|
|
Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23 Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
kapi napisał(a): amadeusz86 Dieslem jeździsz na "moment", benzyną na "moc" Jesteś pewien? Wiesz co to jest moment obrotowy a czym jest moc? Ponieważ moc jest wyższą wartością niż moment obrotowy, stała się wskaźnikiem, który pozwala producentom samochodów zareklamować swój produkt jako lepszy. A o faktycznych możliwościach "dynamicznych" pojazdu mówi moment obrotowy jego silnika (i zakres w jakim jest osiągalny). Silnik "kręcąc się" wytwarza moment obrotowy a nie konie pociągowe.
_________________ http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !
|
18.12.2011, 15:32 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
W pełni zgadzam się z użytkownikiem Todd. Moc silnika spalinowego to nic innego jak wynik prostego działania matematycznego: Ne = M * w gdzie: Ne - moc użyteczna wału korbowego [W], M - moment obrotowy wału korbowego [Nm], w - prędkość kątowa wału korbowego [rad/s],
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
18.12.2011, 17:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Falujące obroty i "telepanie" Skoda Fabia II 1.4 TDI 70K
dokładnie tak jak koledzy piszą dodam że moja fabia ma jakoś 54 km matiz ( moje poprzednie wozidełko 53 km tyle że matiz miał jakieś 68,6 Nm a fabia 105 Nm i pomimo że samochód jest dużo cięższy jednak o wiele lepiej się zbiera )
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
18.12.2011, 18:22 |
|
|
Dołączył(a): 23.08.2014, 14:55 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2006
Województwo: wielkopolskie
|
[F1] [1,4 TDI BNV] na luzie autko ma za niskie obroty
Witam, z góry przepraszam jeśli było, ale mam problem z zakupioną używaną Fabią 1. Autko ma przejechane 233kk i problem z obrotami na luzie. Czasem gdy odpalę (przeważnie gdy zimny) chodzi normalnie. po nagrzaniu zaczyna "wypadać" z jednostajnej pracy i jakby dławi się rytmicznie... muśnięcie i trzymanie pedału gazu naprawia sytuację. Gdy tylko jednak zdejmę nogę z gazu znów wpada w dzwiny tryb pracy. Filtr powietrza wymieniony. Dodam, że pod obciążeniem (AC załączona) silnik chodzi jakby lepiej na luzie. Aczkolwiek nie jest idealnie jak to przeważnie przy zimnym motorze bywa. Wiem, że przyczyn możliwych masa ale może ktoś wie od czego zacząć? Ps. obroty na jałowym 800 i nie wyglądają na mocno wachlujące.
|
24.08.2014, 19:20 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|