|
|
Teraz jest 16.06.2024, 01:56
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
[F1] Prośba o ocene logów
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02 Lokalizacja: Rybnik Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
[F1] Prośba o ocene logów
To moje pierwsze podejście do vaga i zrobiłem sobie logi (statyczne). Prosze o ocene i ew. rady jak poprawnie to robić i na jakie kanały zwrócić uwage.
Pozatym ABS wywalił błąd 65535 ( uszkodzony moduł sterujący) i nie da sie go usunąć wiec także prosze o rady
Log
_________________ Była fabia 1.9 TDI 2000r. Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech
|
12.06.2009, 16:59 |
|
|
Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01 Lokalizacja: Chrzanów Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Witam, zacznijmy od tego, że najlepiej jest (jeśli nie jest to konieczne) logować na raz tylko jeden blok - dane z pojedynczego napływają częściej niż z trzech na raz. Logi należy wykonywać zgodnie z zaleceniami producenta. I tu pokrótce;
Bloki 001, 002, 003, 004, 006, 007, 010, 011, 013, 018, na ciepłym silniku (temp płynu min 80C), na postoju, obroty 800-950 idle. Nie muszą być to logi, wystarczy spisać uśrednione wartości pokazane w poszczególnych 4 oknach. Dalej podrzucić je do postu, porównam z referencyjnymi.
Logowanie w ruchu;
blok 004 , silnik ciepły, 3ci bieg, gaz do podłogi od 2000RPM, loguj do 3200RPM
blok 008 , silnik ciepły, 3ci bieg, gaz do podłogi od 2000RPM, loguj do 3200RPM
blok 011, silnik ciepły, 3ci bieg, gaz do podłogi od 2000RPM, loguj do 3200RPM
blok 010, silnik ciepły, 2gi bieg, gaz do podłogi od 1500RPM, loguj do 3200RPM. Do testów w ruchu konieczna jest druga osoba
|
23.06.2009, 08:58 |
|
|
Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02 Lokalizacja: Rybnik Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Troche odgrzebie swój temat... jako że komp zaczął podawać zawyżone informacje odnośnie spalania zlogowałem statycznie auto i jedynie co sie nie zgadza z tym co wyczytałem to w bloku 4 kąt początku wtrysku (rzeczywisty) -5,0st. Może to mieć wpływ na wariowanie kompa??
_________________ Była fabia 1.9 TDI 2000r. Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech
|
10.06.2010, 11:53 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Coś masz nie halo. Na ciepłym silniku, kąt początku wtrysku powinien byc chyba około -1st. Jeżeli robiłeś na zimnym silniku to może byc. Tego się nie ustawia, to jest na stałe zapisane w ustawieniach kompa. No chyba że chodzi Ci o kąt synchronizacji, to się ustawia. Ciężko powiedziec co jest przyczyną, może padł jakiś czujnik co odczytuje położenie wału albo wałka rzozrządu.
[ Dodano: 2010-06-10, 19:03 ]
Sprrawdz w grupie 007, w bloku 4 temp płynu, czy podaje Ci prawidłową temp. Najpierw na zimnym silniku, powinien pokazywac podobną temp. co otoczenia, a później na rozgrzanym, wiadomo koło 80 st. Jeżeli byłby on uszkodzony to komp dostawalby informacje że silnik jest zimny i wtedy mógłby byc taki kąt początkowy wtrysku. Ten czujnik ma oznaczenie G62.
|
10.06.2010, 17:52 |
|
|
Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02 Lokalizacja: Rybnik Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
A wiec tak, auto logowałem ciepłe, temp. w grupie 7 to:
79,2 temp paliwa
0,0% status chłodzenia
50,4 temp zasysanego powietrza
92,7 temp płynu chłodzącego.
Dla wyjaśnienia logi z grupy 4:
903 obroty
-5,0st kąt początku wtrysku rzeczywisty
5,6st kąt wtrysku wymagany
0,0st kąt synchronizacji
Auto zachowuje się normalnie poza tym, że komp podaje zawyżone wartości spalania: na jałowym przy ciepłym silniku 0,9l/h przy zimnym 1,1l/h, w zeszłym roku było 0,6l/h na ciepłym. Średnie spalanie zawyża o 1-1,5l/100km wiec coś chyba nie tak jest
_________________ Była fabia 1.9 TDI 2000r. Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech
|
10.06.2010, 21:42 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Mi na ciepłym pokazuje 0,5 a nawet 0,4. Coś masz tam namieszane, a niechodzi silnik głośniej?
_________________ 133 KM & 321 NM
|
11.06.2010, 17:26 |
|
|
Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02 Lokalizacja: Rybnik Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Czy głośniej to trudno powiedzieć, bo to mój pierwszy TDI PD, wcześniej miałem diesla na pompie. Ale przyznam, że po przesiadce na PD spodziewałem sie wyższej kultury pracy jak to niektórzy zachwalali w porównaniu z VP.
Chyba sam nic nie wskóram i trzeba bedzie zajechac do jakiegoś "magika"
_________________ Była fabia 1.9 TDI 2000r. Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech
|
11.06.2010, 21:40 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|