![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 16.06.2024, 02:23
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Co to za komunikat?
pomocy?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
07.05.2010, 16:35 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Jeśli wierzyć temu forum (punkt 16) krzyczy, żeby sprawdzić temperaturę i poziom płynu chłodzącego. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
07.05.2010, 16:39 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
poziom płynu 3mm poniżej maximum, a na wskazówce cały czas było 90 i wskazówka na pion.
Ponownie uruchomiłem silnik po 1,5 godzinie i komunikat się nie pojawił ale podam ciekawostkę ponieważ dzwoniąc do ASO Bednarek powiedzieli mi oprócz tego że sprawdzić poziom płynu to jeszcze w trakcie rozmowy zasugerował że może pompa wody nie podawać płynu do obiegu co może być spowodowane uślizgiem pompy, przecież do jasnej Anielki pompa jest napędzana paskiem zębatym i odechciało mi się gadać.
|
07.05.2010, 18:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
jankowski-uno,
Jeśli nadal się będzie pojawiał taki komunikat to do wymiany czujnik temp silnika.
Miałem podobną sytuacje w Mercedesie 2,2 CDI 2002 r poziom płynu ok olej ok a same wykrzykniki i alerty wymieniłem czujnik i po sprawie.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
07.05.2010, 21:18 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17 Lokalizacja: Zelów Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
|
jankowski-uno,
Nie mam komputera w samochodzie ale miałem coś podobnego tzn. zapalała mi się kontrolka od płynu chłodzącego co sugerowało za duża temperaturę płynu lub za mały poziom płynu. Tylko u mnie się to pojawiało tej zimy (pierwszy raz się coś takiego zdarzyło). Robiło mi się to po dłuższym postoju gdzieś na powietrzu na mrozie i sprawdzałem poziom płynu, więc odpadło przegranie i ubytki. Do głowy wpadło mi, że może jest za zimno i dlatego tak się robi... Z początkiem tego roku przyszła pora na wymianę oleju, ogólnie przegląd roczny a robiłem to właśnie w ASO Bednarek w Dobroniu tam gdzie dzwoniłeś i od razu im to wspomniałem że tak się działo. Na koniec okazało się, że zastosowano jakąś akcje serwisową polegającą na przeprogramowaniu komputera (lub czegoś innego aż tak się nie znam) i zmianie parametrów temperatur przy których otrzymujemy komunikat w postaci zapalania się czerwonej lampki płynu chłodzącego, że jest coś nie tak. Podobno fabrycznie w niektórych seriach był źle ustawiony i tak się działo. Mam to wpisane w książkę serwisową jako jedna z przeprowadzonych akcji serwisowych. Jak chcesz mogę to później sprawdzić co tam wpisali bo chyba jest tam jakiś numer akcji. Zastanawiam się czy to jednak jest to samo bo u mnie zdarzyło się to z 4 razy i tylko w te największe mrozy i pierwszy raz od nowości a płyn był wymieniany. Teraz raczej mrozów nie, więc nie wiem czy byłoby to samo. Może to jednak wina uszkodzonego czujnika...
|
07.05.2010, 23:49 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Gdzie jest ten czujnik, może spała wtyczka?
|
08.05.2010, 07:03 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
jankowski-uno,
Gdyby spadła wtyczka nie wskazywałby temp na zegarze.
Czujnik jest w głowicy blisko obudowy termostatu.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
08.05.2010, 12:30 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
Heh, pamiętam jak ja odebrałem auto z salonu, wracam do domu, zatrzymałem się na parkingu w tesco, pasażerowie poszli szybko cos zakupic to nawet silnika nie wyłączałem co by klima mnie chłodziła. No i jak tak chodził, to za chwile wywaliło mi na czerwono komunikat że spadł poziom płynu chłodzącego i ze silnik się przegrzewa. Maska do góry, wyszystko z płynami OK, ale zaczołem sprawdzać te wtyczki przy zbiorniczku wyrównawczym, troche je tam podociskałem i jak ręką odjoł
Ale stresa miałem ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
08.05.2010, 12:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.05.2009, 21:27 Lokalizacja: łódzkie Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
|
Wczoraj przegoniłem na gierkówce okolo 45 min przy obrotach 3-3,5 i nic , temp cały czas na 90 , nic nie wycieka, auto normalnie pracuje.
w piątek zaraz po wyświetleniu komunikatu zauważyłem że wtyczka przy zbiorniczku wyrównawczym była zsunięta na 5mm , założyłem ją dokładnie, może to było przyczyną chociaż nie przypuszczałbym. Jeszcze w sobotę zostawiłem auto na biegu jałowym na 15 nim też nic się nie pojawiło na wyświetlaczu.
Może to było chwilowe załamanie nerwowe Fabiszona ponieważ ujeżdża je moją druga połowa, może to był protest przeciwko złemu traktowaniu.
|
09.05.2010, 08:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
jankowski-uno napisał(a): może to było przyczyną
dosc prawdopodobne - brak styku wiec wywalilo komunikat ze mu znikl plyn
_________________ touran
|
09.05.2010, 20:16 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 10 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |