|
|
Teraz jest 15.06.2024, 21:39
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.05.2010, 19:43 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2002
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
BOX do SDI?
Witam serdecznie, jestem nowy użytkownikiem fabi SDI i chciałbym ją wzmocnić wiem, że będzie to nie wiele bo ok 10 KM ale w tym silniku zawsze się coś przyda.. Nie wiele znalazłem informacji na ten temat więc wszystkie będą cenne, tutaj link do allegrowego boxa co sądzicie?
http://moto.allegro.pl/item1012103218_v ... mocja.html
|
03.05.2010, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Lord, o boxach chyba już kiedyś było, poszperaj..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
03.05.2010, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2010, 19:43 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2002
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Może i było ale nie w takim temacie chyba, że kolega sugeruje, iż nie potrafię korzystać z opcji "szukaj"...
|
03.05.2010, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
a niby co ten BOX ma zmienić w SDI?
_________________
|
04.05.2010, 08:54 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Andja napisał(a): a niby co ten BOX ma zmienić w SDI?
Jak to co????
Kod: w Silnikach SDI maksymalnie osiągniemy 20% więcej koni
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
04.05.2010, 09:47 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Forumowicz "Lord" jak na kogoś kto nie posiada wiedzy i jest nowy na forum to widzę, że sobie nie źle pozwala "najeżdżając" na moderatora . Temat "box-ów" był poruszany na tym forum jak i na wielu innych, a pisanie "może i było ale nie w takim temacie" świadczy o kompletnym braku wiedzy i chęci jej znalezienia. Zasada działania "box-ów" jest taka sama i nie zależnie do jakiego samochodu więc wystarczy poszukać w google, a zapewniam, że nawet bezrobotnemu zabraknie czasu by wszystko przeczytać. Tylko co z tego jak większości nie chce się czytać i analizować - nieprawdaż? Osobie nie znającej się informacje, podane w linku przez autora tematu, są i tak aż nad to "dokładne" , a dla znających się i myślących google też wystarczy. Jest na forum dział "Forum tuningu" i tam wiele wskazówek. Jeśli tuning to tylko przez osoby znające się i z zapleczem technicznym i po uprzednim sprawdzeniu stanu samochodu, głównie silnik i skrzynia. Box-y do samodzielnego montażu to tzw. "tuning dla ubogich" bądź jak kto woli "załóż box-a i rozpier... sobie silnik, a przy okazji nabij komuś kieszeń". Czy czytanie ze zrozumieniem sprawia naprawdę taki ból? Jeżeli allegrowicz najpierw pisze, że "Box jest standartowo ustawiony na 25% mocy więcej. W razie potrzeby mozna jeszcze samodzielnie zwiększyć lub zmniejszyć ustawienie dawki paliwa.", a potem, że "Redukuje spalanie od 0,2 do 1,0 l/100km", czy też "Koszt PowerBoxa zwróci się w mniejszym zużyciu paliwa" to czy taka osoba wie co pisze? Od kiedy to tuning i zwiększanie mocy samochodu poprzez zastosowanie tzw. box-a powoduje zmniejszenie spalania? Każdy jednak ma prawo do swojej opinii i do wierzenia w co chce. Jest to temat z półki typu: ceramizery, magnetyzery itp. Każdy sam musi sobie wyrazić pogląd jednak musi być on oparty na wiedzy w zastosowaniu praktycznym, a nie tylko teorii, bo w teorii to wszystko ładnie wygląda tylko czemu wszystko się psuje.
Pozdrawiam
|
04.05.2010, 11:46 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2010, 19:43 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2002
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Może jak na nowego na tym forum mam większe wymagania no ale jak to zwykle bywa Ci, którzy "mają" wiedzę wymądrzają się jak szukać czegoś w necie. Po to jest chyba to forum by podzielic się doświadczeniami w przypadku konkretnej modyfikacji konkretnego modelu. Czytając powyższy post przekonałem się , że pisanie na takich forach ma mniejszy sens niż korzystanie z PKP chcąc dojechać do Kalifornii. Nie wiem, nie jestem inżynierem elektronikiem ani też mechanikiem więc myśląc w "miarę" logicznie (tak myślałem do tej pory) zadałem proste pytanie na które oczekiwałem w miarę prostej odpowiedzi Jak to bywa na tego typu "high end-owych" forach zostałem poinformowany , że nie potrafię szukać info i udzielają mi tej odpowiedzi ludzie, którzy pewnie mają ogromną wiedzę ale wolą pisać na temat jak szukać w Google lub na forum...Dziękuję za pełne treści posty i nie żałuję, że więcej tu nie zajrzę.
|
04.05.2010, 19:53 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
04.05.2010, 20:03 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2010, 19:43 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2002
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
To nie dotyczy silnika SDI..
|
04.05.2010, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Z pustego to i Salomon nie naleje a poważnie to wiedza ze szkolnej ławki się kłania.
Silnik ma sprawność ok. 35%, tyle jest w stanie wykorzystać energii dostarczonej w paliwie (w postaci chemicznej) i zamienić ją na pracę.
Zwiększenie mocy silnika o 20% wymaga dostarczenia w paliwie 3 razy tyle.
Naprawdę dalej trzeba tłumaczyć?
To nie jest turbo które podnosi sprawność....
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
04.05.2010, 20:24 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Lord,
Owszem SDI bez turbo po ingerencji w elektronike robi się około 71-75KM ale cos za coś ponoć SDI po tym mocno dymi ponieważ nie ma turbinki i nie można podregulowac ilości powietrza dostającego się do silnika i stąd ponoć mocne kopcenie- tak wyczytałem w jakimś pisemku Tuningowym. Kupując SDI wie się co wybiera- tani długowieczny środek tranposrtu. Proponuję zostawić tak jak jest ponieważ wydatki na Chipa na pewno nie są adekwatne do wzrostu mocy dla tego silnika.
Wątek zaczerpnięty z VW Golf .pl
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=110117
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
05.05.2010, 11:50 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 11 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|