|
|
Teraz jest 15.06.2024, 23:13
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
[F1] Drżenie sprzęgła przy ruszaniu
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37 Lokalizacja: Tarnów Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
[F1] Drżenie sprzęgła przy ruszaniu
Jak ruszam z jedynki i dalej na 2 puszczam powoli sprzęgło trochę zatrzymując na początku (półsprzęgło) to odczówam niemiłe szarpiące drgania sprzęgła czy to bedzie docisk sprzęgła ? czy tarcza zwichrowana? i czy można wymienić np sam docisk lub kupić te czesci używane np od anglika? jest taki komplet na allegro,czy długo mogę jeżdzić na takim szarpaniu ? , dodam jeszcze że jak dam więcej gazu i szybko oraz płynnie puszczę sprzęgło to nie szarpie tylko trudno tak ruszyć w korku
Z góry dzięki za wszelkie sugestie
_________________ jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe
|
20.05.2009, 12:56 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Moje zdanie jest takie:
Ja myślę, że za długo na tym nie powinieneś jeździć – mogą cierpieć pozostałe elementy i tak czy siak będziesz musiał pokusić się o naprawę.
Jeżeli masz jednomasowe sprzęgło (a ja już się w tym pogubiłem czy ATD w fabi wychodził tylko na jednomasie?) to po oszacowania bieżni koła zamachowego spokojnie możesz wymienić tylko tarcze docisk i łożysko. Ale najlepiej kupić to nowe, ponieważ za dużo jest roboty ze zmianą. Czasami pobiela się stare koło zamachowe w przypadku rysek, ponieważ one powodują to właśnie zrywajnie.
A może ktoś się wypowie jak to jest w Fabi z tymi jedno i dumasami?
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
20.05.2009, 16:27 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37 Lokalizacja: Tarnów Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Ja sprawdzałem i mam jednomasowe koło zamachowe ,ciekawi mnie dlaczego w benzynowych silnikach o podobnej mocy i momencie ( np peugeot 206 s16 którego kiedyś miałem ) nigdy nie wymienia sie tego koła i wogule sie o tym nie mówi a przy tdi straszą wszyscy ze te koła sie sypią nie wazne czy 1-dno czy 2 masowe
_________________ jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe
|
20.05.2009, 19:15 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04 Lokalizacja: ~~~~~~~ Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Województwo: małopolskie
|
a ciekawe co ma sie rozsypać w jednomasie? ewentualnie można go zabielić
|
20.05.2009, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37 Lokalizacja: Tarnów Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Z tego co sie dowiedziałem to fabia1 1,9 tdi ma jednomas a fabia2 1,9 tdi ma dwumas a powiedzcie mi jeszcze koledzy co to jest to zabielanie koła zamachowego?
_________________ jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe
|
21.05.2009, 08:25 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Witam, u mnie 1.9 tdi AXR jest dwumas. Byłem nawet ostatnio w serwisie, ponieważ miałem pewne wątpliwośći co do ew sprzęgła lub właśnie dwumasu. Lub druga opcja o jakiej mi powiedzieli "mądrzy" Panowie z ASO... tu nie bardzo pamiętam , jest coś co ma tłumik drgań...
Autor Wiadomość
jsbiznes - a jaki masz przebieg?
|
21.05.2009, 11:32 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
jsbiznes napisał(a): co to jest to zabielanie koła zamachowego operacja polegająca na stoczeniu lub zeszlifowaniu "wyślizganej, zniszczonej" powierzchni tarczy ciernej. zależnie jak duże są ubytki, rysy itp. chodzi o to aby uzyskać powierzchnię "zdrowego" materiału. Cytuj: ponieważ miałem pewne wątpliwośći co do ew sprzęgła lub właśnie dwumasu. Lub druga opcja o jakiej mi powiedzieli "mądrzy" Panowie z ASO... tu nie bardzo pamiętam , jest coś co ma tłumik drgań...
koło dwumasowe spełnia role tłumika drgań skrętnych
Filmik obrazujący zasadę działania koła dwumasowego
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
21.05.2009, 13:37 |
|
|
Dołączył(a): 11.04.2009, 12:37 Lokalizacja: Tarnów Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Gomez napisał(a): Witam, u mnie 1.9 tdi AXR jest dwumas. Byłem nawet ostatnio w serwisie, ponieważ miałem pewne wątpliwośći co do ew sprzęgła lub właśnie dwumasu. Lub druga opcja o jakiej mi powiedzieli "mądrzy" Panowie z ASO... tu nie bardzo pamiętam , jest coś co ma tłumik drgań... Autor Wiadomość jsbiznes - a jaki masz przebieg?
Mam przejechane 200 000 km przez pięć lat,głuwnie trasa po panu przedstawicielu
Ja jezdze głównie w miescie ,dużo w korkach i momętalnie mi sie pogorszyło to sprzegło,jeszcze jak ciepło to gożej drga no i co zauważyłem od początku to biegi wchodzą tak jakby drążek pracował między papierem sciernym [ Dodano: 2009-05-21, 16:40 ]Zamówiłem sobie sprzęgło z allegro kompletne za 750+ wysyłka firmy LUK ,wymienią mi to za 205zł,jak wymienie to dam znać jakie efekty,dodam jeszcze że poduszki mam sprawne,autko przyśpiesza super,w aso powiedzieli mi jeszcze że to może być jeszcze coś z mechanizmem wysprzęglika czy czegoś takiego hydraulicznego z jakąś dzwigienką przy docisku [ Dodano: 2009-05-25, 21:24 ]Witam,wymieniłem sobie sprzęgło na włoskie , pedał sprzęgła chodzi teraz lekutko i nie odczówam na nim drgań,lecz jak ruszam i dam za mało gazu to nadal czuje drgania gdzieś w głębi przenoszące sie na kabinę,nie sprawdziłem koła zamachowego i nie sprawdziłem tzw wysprzęglika,pytanie czy jak ruszacie to na większym gazie? denerwuje mnie jeszcze że skok pedała jest taki długi ,żeby całkiem wysprzęglić to trzeba ruszać nogą jak struś,przy okazji wymiany sprzęgła odkryłem za to bardzo ciekawą sprawę odnośnie oleju ale opisze to w innym wątku
_________________ jeszcze tylko nie mam kapelusza hehe
|
21.05.2009, 15:29 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2009, 14:09 Lokalizacja: Piaseczno Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
Witam. Opisałem swój przypadek w tym dziale w temacie Buczenie w okolicy silnika. Po wnikliwej analizie pozostałych tematów dokładniej chciałbym opisać to wszystko w tym miejscu.
Mam przejechane 116 tys. F1 1.9 TDI 74kW AXR. Jestem po wymianie sprzęgła. Wymieniłem je ponieważ na luzie miałem stukanie. Stary docisk był wytarty po prawej stronie, łożysko też na wykończeniu. Kupiłem nowego SACHSa. Po wymianie kompletnego sprzęgła co prawda nie ma stukania na luzie, ale przy ruszaniu na pół sprzęgle poniżej 1500 obr. drżenie i rwanie kół przednich, podobnie przy hamowaniu silnikiem na samym końcu mam taki sam objaw. Napewno nie mam dwumasu - sprawdzałem po VINie w ASO. Wiem że niby na niskich obrotach samochód może się dusić i męczyć, ale nie miałem tego przed wymianą sprzęgła. Ponadto Pan mechanik twierdzi że tak już jest z samochodami, tylko dlaczego ja w żadnym nie spotykam się z tym. Przy wymianie uszkodzili mi manszetę przegubu prawego od strony skrzyni i lewego od strony koła. Cały smar wyleciał. Byłem w ASO i na szybko tylko po przejechaniu się samochodem kierownik serwisu stwierdził że to może być przegub albo mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Teraz jestem na etapie wymianie tych manszet bo tylko do tego sie pan mechanik poczuwa. Powiedzcie co może być z tym drżeniem i rwaniem. Może ktoś się z tym już wcześniej spotkał.
|
20.04.2010, 08:38 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2010, 22:37 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
U mnie drży na niskich obrotach przy dynamicznym ruszaniu i z tego co wiem, to należy wymienić poduszki silnika, żeby to zniknęło.
|
20.04.2010, 11:58 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Jak jest uszkodzony przegub zewnętrzny, to na zakręcie jest charakterystyczne pstrykanie, jest to bardzo wyraźne. Jak poszedł wew. to auto mocno drży ale tylko i wyłącznie podczas przyspieszania i to tak powyżej 70 km\h. Jeżeli w tym zakresie prędkości przyspieszasz i drży, to puśc nogę z gazu, jak przestanie drżec to wtedy przegub. U Ciebie są inne objawy, także nie wymieniaj ich bo szkoda kasy. Albo nie masz dokręconych śrub od jakieś poduszki, albo je jakoś skręcili, że są na nich naprężenia i może dlatego tak reaguje. No chyba że sprzęgło dostałeś jakieś felerne. U mnie też trochę tak jakby szarpie, ale to dlatego że jest przypalone i na całkowitym wykończeniu. A mechanizm różnicowy jak jest wykończony to wyje bardzo głośno, on nie może szarpac czy drżec. Byś musiał miec pozrywane zęby, a to niemożliwe, szybciej by poszły zęby na np 1 albo 2. Obstawiam źle zamocowane poduszki albo felerne sprzęgło.
|
20.04.2010, 19:53 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2009, 14:09 Lokalizacja: Piaseczno Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
|
Już myślałem że wszystko będzie dobrze. Samochód odebrany od mechanika. Wymienione Manszety na przegubach. Uzupełnił smar pod manszetami. Pierwsze 100km (głównie trasa) było ok. I znów to samo. Co do skręcenia śrub to muszę poczekać i dam już do ASO żeby przy wymianie silentblock'ów i tulei mi wszystko sprawdzili. Póki co miesiąc muszę się tak pomęczyć.
|
21.04.2010, 16:57 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 12 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|